درآمد بیش از 200 میلیارد ریال سعودی عربستان با افزایش شمار عمره گزاران درآمد بیش از 200 میلیارد ریال سعودی عربستان با افزایش شمار عمره گزاران درآمد بیش از 200 میلیارد ریال سعودی عربستان با افزایش شمار عمره گزاران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درآمد بیش از 200 میلیارد ریال سعودی عربستان با افزایش شمار عمره گزاران درآمد بیش از 200 میلیارد ریال سعودی عربستان با افزایش شمار عمره گزاران درآمد بیش از 200 میلیارد ریال سعودی عربستان با افزایش شمار عمره گزاران درآمد بیش از 200 میلیارد ریال سعودی عربستان با افزایش شمار عمره گزاران درآمد بیش از 200 میلیارد ریال سعودی عربستان با افزایش شمار عمره گزاران

درآمد بیش از 200 میلیارد ریال سعودی عربستان با افزایش شمار عمره گزاران

به گفته یکی از اعضای کمیته ملی گردشگری عربستان با افزایش شمار عمره گزاران به 30 میلیون نفر درسال ، در آمدهای حاصل از آن به 225 میلیارد ریال سعودی خواهد رسید.

به عقيده تعدادي از كارشناسان گردشگري و عمره در مدينه منوره ، يكي از محورهاي مطرح شده در سند چشم انداز آينده اقتصاد عربستان كه توسط وليعهد دوم آن كشور مطرح شده است ، افزايش تعداد عمره گزاران تا 30 ميليون نفر درسال مي باشد كه درآمد سالانه آن به 220 ميليارد ريال سعودي خواهد رسيد.
پيشتراعلام شده بود تا سال 2020 ميلادي (چهار سال ديگر) تعداد عمره گزاران به 15 ميليون نفر در سال و در سال 2030 ميلادي (چهارده سال ديگر) به 30 ميليون نفر در سال خواهد رسيد و همزمان اجراي برنامه تنظيم تورهاي گردشگري براي بازديد از شهرهاي مختلف عربستان پس از عمره ، موجب افزايش درآمدهاي ملي خواهد شد و با فراهم كردن ساختارهاي زيربنائي لازم تحقق اين هدف امكان پذير خواهد بود.
به نوشته روزنامه عكاظ چاپ عربستان قرار است با توسعه فرودگاه جده ، ظرفيت آن به 3 ميليون نفر در سال برسد و با توسعه فرودگاه مدينه منوره ظرفيت اين فرودگاه به 8 ميليون مسافر در سال افزايش يابد. همچنين پروژه هاي قطار حرمين ، متروي مكه مكرمه و مدينه منوره و توسعه شبكه حمل و نقل درون شهري در دست اجراست.
به گفته يكي از اعضاي كميته ملي گردشگري عربستان ، افزايش شمار عمره گزاران تا 15 ميليون نفر در سال موجب افزايش درآمدها به ميزان 107 ميليارد ريال سعودي خواهد شد و با افزايش شمار عمره گزاران به 30 ميليون نفر درسال ، در آمدهاي حاصل از آن به 225 ميليارد ريال سعودي خواهد رسيد.
از سوي ديگر ، مديركل حج مدينه منوره گفته است كه در آينده به افزايش ظرفيت هتل ها و واحدهاي اقامتي مدينه منوره نياز است و بايد ظرفيت آن در 5 سال آينده به 700000 واحد برسد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران