عزاداری در حرم امیرالمومنین (ع) به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) عزاداری در حرم امیرالمومنین (ع) به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) عزاداری در حرم امیرالمومنین (ع) به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عزاداری در حرم امیرالمومنین (ع) به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) عزاداری در حرم امیرالمومنین (ع) به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) عزاداری در حرم امیرالمومنین (ع) به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) عزاداری در حرم امیرالمومنین (ع) به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) عزاداری در حرم امیرالمومنین (ع) به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع)

عزاداری در حرم امیرالمومنین (ع) به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع)

بمناسبت شهادت جانگداز هفتمین نور ولایت حضرت موسی بن جعفر، مراسم عزاداری در صحن مطهر امیرالمومنین (مسجد عمران) با حضور جمع کثیری از مشتاقان و زائران آل ا...(ع) برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از نجف اشرف در اين مراسم كه جمعي از علما و مسئولين نمايندگي ولي فقيه در عراق آيه ا... حسيني و سركنسول جمهوري اسلامي ايران در نجف اشرف، آقاي ساداتي فر و نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف حجت الاسلام و المسلمين احساني حضور داشتند، عزاداران بر سينه زدند و اشك ماتم ريختند.
حجت الاسلام و المسلمين كاردان در اين مراسم به فضائل و مناقب حضرت موسي بن جعفر پرداختند و با بيان داستان بي بي شطيطه گفت: محمدبن علي نيشابوري، 30 هزاردينار طلا 50 هزار درهم نقره به همراه 2 هزار متر پارچه مخصوص خمس و هداياي مردم نيشابور را جمع آوري كرده تا به مدينه منوره ببرد و به امام (ع) تحويل دهد. درآخرين لحظات خروج بي بي شطيطه آمد مقدار كمي پارچه و يك درهم نقره داد به محمدبن علي نيشابوري و گفت اين ها خمس مال من است.
وي افزود: محمدبن علي نيشابوري در مسير راه آمد به كوفه و ديد ابو حمزه ثمالي نشسته كنار مسجدي، در همين حين سواري از راه رسيد و شهادت امام صادق(ع) را خبر داد، ابوحمزه ثمالي بد حال شد.
حجت الاسلام كاردان گفت: محمدبن علي نيشابوري مي گويد آمدم مدينه، خدمت امام موسي كاظم(ع) رسيدم حضرت فرمودند نامه ها را بده به من، نامه ها را حضرت گرفت و سپس نامه ها را امام (ع)به ايشان برگرداندند و فقط نامه بي بي شطيطه را گرفت از همه اموال طلاها و نقره ها يك درهم اين خانم مومنه را قبول كردند و فرمودند بقيه را به صاحبان آن برگردانيد.
وي گفت: سپس حضرت در داخل يك كيسه مبلغ 40 درهم پول قرار داد و به محمدبن علي نيشابوري دادو فرمودند وقتي برگشتي سلام مرا به بي بي شطيطه برسان و به ايشان بگو 19 روز ديگر بيشتر زنده نيستي از چهل درهم چهارده درهم را بگو خرج خودش كند و بقيه را خرج كفن و دفن نمايد و وقتي از دنيا رفتي من از مدينه مي آيم و بر شما نماز مي خوانم، وقتي برگشت ديد همه صاحبان پول ها فتحي مذهب شده اند.
حجت الاسلام و المسلمين كاردان افزود: محمدبن علي نيشابوري مي گويد پس از 19 روز بي بي شطيطه از دنيا رفت و منتظر امام بودم، ناگهان امام موسي بن جعفر(ع) از راه رسيدند و نماز بر بدن بي بي شطيطه خواندند.


| شناسه مطلب: 61150




امام كاظم كاظمين



نظرات کاربران