گزارشی از دیدار وزیر ارشاد و رئیس سازمان حج با مراجع عظام تقلید گزارشی از دیدار وزیر ارشاد و رئیس سازمان حج با مراجع عظام تقلید گزارشی از دیدار وزیر ارشاد و رئیس سازمان حج با مراجع عظام تقلید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارشی از دیدار وزیر ارشاد و رئیس سازمان حج با مراجع عظام تقلید گزارشی از دیدار وزیر ارشاد و رئیس سازمان حج با مراجع عظام تقلید گزارشی از دیدار وزیر ارشاد و رئیس سازمان حج با مراجع عظام تقلید گزارشی از دیدار وزیر ارشاد و رئیس سازمان حج با مراجع عظام تقلید گزارشی از دیدار وزیر ارشاد و رئیس سازمان حج با مراجع عظام تقلید

گزارشی از دیدار وزیر ارشاد و رئیس سازمان حج با مراجع عظام تقلید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان حج وزیارت در سفری یک روزه به شهر مقدس قم با حضرات آیات عظام ناصر مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی، حسین وحید خراسانی و سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کردند.

[factimage()] /_Shared/_Sites/Site(14)/1.h.s/IMG1613061 (3).JPG [imagetitle()] [factimageend()]
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به همراه سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت در سفري يك روزه به شهر مقدس قم با حضرات آيات عظام ناصر مكارم شيرازي، جعفر سبحاني، حسين نوري همداني، عبدالله جوادي آملي، حسين وحيد خراساني و سيدعبدالكريم موسوي اردبيلي از مراجع تقليد ديدار و گفت وگو كردند.
آيت الله مكارم شيرازي: ما حجي مي خواهيم كه عزتمندانه باشد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس سازمان حج و زيارت در سفري به قم با حصذت آيت الله مكارم شيرازي ديدار كردند.
دكتر جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين ديدار در خصوص حج تمتع سال 95 گفت: ما بر چند نكته تاكيد اساسي داريم و اگر هم شرايط فراهم شود باز هم دولت عربستان سخت گيري هايي را خواهد داشت.
دكتر جنتي تاكيد كرد: از چهار ماه قبل سازمان حج و زيارت پيگيري هاي خود را انجام داده است و در سفري كه براي مذاكرات به عربستان داشتند با مشكلاتي مواجه بودند.
حضرت آيت الله مكارم شيرازي در اين ديدار گفت: ما خواهان حجي عزتمندانه هستيم ضمن اينكه مردم هم به حج با ذلت مايل نيستند.چنين حجي را نه خدا مي پسندد و نه مردم. ما حجي مي خواهيم كه عزتمندانه باشد . [factimage()] /_Shared/_Sites/Site(14)/1.h.s/IMG1613061 (4).JPG [imagetitle()] [factimageend()] اين مرجع تقليد همچنين گفت: مردم هم از نرفتن به حج ناراضي نيستند و خدا كند كسي براي تمتع از طريق كشورهاي ديگر براي گرفتن رواديد اقدام نكند تا حرمتش در كشور عربستان حفظ نشود.
اوحدي در ادامه اين ديدار گفت: پس از موضع گيري شما در خصوص حج، پاكستان، مالي و الجزاير هم موضع خوبي گرفتند و اعلام كردند كه براي موضوع حج بايد تدبير جدي انديشيده شود.
رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: ما در مذاكرات بر موضوع راهكارهاي تأمين امنيت حجاج تأكيد داشتيم همچنين يكي ديگر از مواردي كه سازمان حج و زيارت به شدت بر روي آن تأكيد داشت حفظ عزت و كرامت زائران بود.
آيت الله نوري همداني: اگر عربستان شروط ايران را نپذيرد ما هم نمي گذاريم زائري به حج برود
حضرت آيت الله نوري همداني در ديدار وزير ارشاد و رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه هدف اسلام عزت است، گفت: ما مي خواهيم عزت اسلام و امنيت مسلمانان حفظ شود ، مستطيع حج اگر احساس خطر مي كند واجب نيست كه به حج برود. [factimage()] /_Shared/_Sites/Site(14)/1.h.s/IMG1613061 (7).JPG [imagetitle()] [factimageend()] آيت الله نوري همداني تأكيد كرد: اگر عربستان شروط ايران را نپذيرد ما هم نمي گذاريم زائري به حج برود.
وي تصريح كرد: ممكن است برخي زائران از طريق كشور ديگري به حج بروند اما اگر موضع گيري ما نرفتن به حج باشد بايد كاري كنيم كه زائران از هيچ راهي نروند و در اين موضوع فرقي بين شيعه و سني نيست
ديدار وزير ارشاد و رئيس سازمان حج با آيت الله جوادي آملي
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس سازمان حج و زيارت در ادامه ديدارهاي خود با مراجع عظام تقليد در قم، به ديدار آيت الله جوادي آملي رفتند و گزارشي از روند مذاكرات حج و آخرين وضعيت حج تمتع 95 ارائه كردند.
حضرت آيت‌الله عبدالله جوادي آملي در ديدار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه جهان تنها ايران نيست اظهار كرد: ما و كشورهاي ديگر بايد با زبان مشترك با يكديگر در ارتباط باشيم و زبان بين‌المللي را در اين زمينه حفظ كنيم.
وي خاطرنشان كرد: تا زمانيكه افراد ملحد، مشرك و كافر شما را محترم مي‌شمارند بايد احترام و عزت آنها را حفظ كنيد.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه ما در ميدان مين هستيم گفت: امنيت امروز به بركت خون شهداست و نبايد آن را از دست بدهيم. [factimage()] /_Shared/_Sites/Site(14)/1.h.s/IMG1613061 (2).JPG [imagetitle()] [factimageend()] وي خاطرنشان كرد: بايد مواظب مسائل شرعي باشيم و در اين زمينه تمهيدات لازم را فراهم كنيم.
استاد برجسته تفسير قرآن با اشاره به مساله كتاب گفت: كشور ما كشور كتاب نيست ولي كشور عقل و هوش است، مردم كم كتاب مي‌خوانند ولي اگر خلافي مشاهده كنند مي‌رنجند. مردم از ما ادب، عقل،‌ راستي و درستي مي‌خواهند.
استاد حوزه علميه با بيان اينكه يكي از معجزات ظهور حضرت مهدي(عج) تكميل عقل مردم است اظهار كرد: بايد در نظر داشت اكنون مشكل مالي در جهان وجود ندارد ولي جهل از مشكلات مهم جهان به شمار مي‌رود.
وي همچنين در پايان سخنانشان در خصوص حج تمتع امسال رهنمودهايي ارائه كردند.
ديدار وزير ارشاد و رئيس سازمان حج و زيارت با آيت‌الله وحيد خراساني [factimage()] /_Shared/_Sites/Site(14)/1.h.s/IMG1613061 (1).JPG [imagetitle()] [factimageend()] وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس سازمان حج و زيارت با حضرت آيت الله وحيد خراساني ديدار و گفت‌وگو كردند.
دكتر علي جنتي و مهندس سعيد اوحدي در ادامه برنامه‌ها و ديدارهاي خود با حضرت آيت‌الله وحيد خراساني از مراجع عظام تقليد ديدار و گفت‌وگو كردند كه اين ديدار به صورت خصوصي و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.
رئيس سازمان حج و زيارت كه به همراه دكتر علي جنتي وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي كشورمان بمنظور ديدار با مراجع عظام تقليد راهي قم شده است، در ديدار با حضرت آيت الله موسوي اردبيلي گزارشي از سفر هيئت اعزامي حج جمهوري اسلامي به عربستان و آخرين وضعيت حج تمتع سالجاري ارائه داد.
سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت در ديدار با آيت الله موسوي اردبيلي از مراجع تقليد قم كه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد با اشاره به تعلل عربستان در پاسخ گويي اظهار كرد: متاسفانه عدم پاسخگويي عربستان باعث شده است تا ما زمان كافي براي انجام تمهيدات لازم نداشته باشيم و وارد محدوده زماني قرمز شويم.
رئيس سازمان حج و زيارت در ادامه به عدم هماهنگي بين وزارت حج، خارجه و كشور عربستان اشاره و تاكيد كرد: اين سه وزارت خانه داراي اختلافات داخلي هستند و همانطور كه مي دانيد هفته گذشته وزير حج عربستان تغيير كرد.
وي تصريح كرد: ما از موضع عزت با عربستان وارد مذاكره شديم و تاكيد كرديم 4شرط اساسي ما بايد رعايت شود.
در ادامه اين ديدار دكتر علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: زمان را از دست داده ايم در حالي كه همه تلاش خود را كرده ايم و هر چه در توان بود گذاشتيم و كوتاهي نكرده ايم. [factimage()] /_Shared/_Sites/Site(14)/1.h.s/IMG1613061 (12).JPG [imagetitle()] [factimageend()] رئيس سازمان حج و زيارت در ادامه به ديدار آيت آلله سبحاني در قم رفت و به ارائه گزارشي از روند مذاكرات حج پرداخت.
اوحدي در اين ديدار گفت: علي رغم پروتكل سياسي ما چهار نامه به وزير حج عربستان فرستاديم تا در خصوص حج مذاكرات انجام شود.
وي افزود: سخنگوي شركت هوايپيمايي عربستان دو هفته پيش اعلام كرد كه شركت هاي هواپيمايي ايران مجوز ورود به اين كشور را ندارند.
رئيس سازمان حج وزيارت ادامه داد: متاسفانه در فاجعه منا بيش از هفت هزار زائر مظلومانه به شهادت رسيدند اما رسيدگي عربستان بسيار نامناسب بود .
وي گفت:ما در مذاكرات موضوع امنيت را به عنوان خواستهو دغدغه جدي خود مطرح كرديم و 20راهكار خو د را در اينخصوص بصورت مكتوب و ترجمه شده به زبان عربي به آنها ارائه كرديم كه با استقبال آنان مواجه شد.
*آيت الله سبحاني: امنيت و حفظ عزت دو شرط اساسي ايران براي تمتع [factimage()] /_Shared/_Sites/Site(14)/1.h.s/IMG1613061 (5).JPG [imagetitle()] [factimageend()] آيت الله سبحاني مرجع عاليقدر تقليد در اين ديدار گفت:مسئله حج بسيار مهم است. اطمينان از تامين امنيت و حفظ عزت و كرامت زائران ايراني دو شرط اصلي و اساسي است و عربستان بايد اين دو شرط را قبول كند ضمن اينكه سازمان حج و زيارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد پيگيري هاي خود را انجام دهند.
وي يادآور شد: عربستان براي پذيرش زائران اراده جدي ندارد چرا كه اگر داشت قدمي در اين راستا بر مي‌داشت ،با اين وجود مايوس نشويد تا اصل مسئله حج از بين نرود.
ديدار وزير ارشاد و رئيس سازمان حج و زيارت با آيت‌الله محمدجواد فاضل‌لنكراني
دكتر علي جنتي و مهندس سعيد اوحدي كه صبح امروز به شهر مقدس قم سفر كرده اند در ادامه برنامه‌ها و ديدارهاي خود با حضور در مركز فقهي ائمه اطهار، با آيت‌الله محمد جواد فاضل لنكراني ديدار و گفت‌وگو كردند كه اين ديدار به صورت خصوصي برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران