برداشت 11 تن علوفه از مزارع آستان قدس علوی برداشت 11 تن علوفه از مزارع آستان قدس علوی برداشت 11 تن علوفه از مزارع آستان قدس علوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برداشت 11 تن علوفه از مزارع آستان قدس علوی برداشت 11 تن علوفه از مزارع آستان قدس علوی برداشت 11 تن علوفه از مزارع آستان قدس علوی برداشت 11 تن علوفه از مزارع آستان قدس علوی برداشت 11 تن علوفه از مزارع آستان قدس علوی

برداشت 11 تن علوفه از مزارع آستان قدس علوی

خادمان واحد کشاورزی آستان قدس علوی از مزرعه8 هکتاری فدک وابسته به آستان علوی 11 تن علوفه برداشت کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، از مزرعه ي فدك كه يكي از مزارع تحت پوشش آستان علوي و از پروژه هاي سرمايه گذاري حرم مطهر به شمار مي رود 11 تن علوفه جهت تامين نياز صنعت دامداري وابسته به آستان برداشت شد.
مهندس مصطفي الاعرجي از مسئولين مزارع تحت پوشش آستان علوي در اين رابطه گفت: به لطف الهي و با عنايت حضرت اميرالمؤمنين(ع) طرح زمستانى كاشت علوفه در مزرعه فدك با موفقيت به ثمر رسيد و پس از كشت اين مزرعه ي 8 هكتاري امروز مرحله برداشت محصول كشت شده آغاز شد.
الاعرجي افزود: 3 هكتار از اين مزرعه زير كشت يونجه و 5 هكتار زير كشت جو بود و هدف اصلي از كاشت اين محصولات تامين علوفه دامداري هاي وابسته به آستان علوي مي باشد و در آينده نزديك سعي داريم واحدهاي دامداري آستان را از لحاظ تامين علوفه خود كفا كنيم.
كارشناس كشاورزي مزارع آستان علوي خاطر نشان كرد: زمين اين مزرعه بسيار شور و ناهموار است و كشاورزي در آن با مشكلاتي همراه است. اما نسبت به ساير مزارع حاصلخيز محصول خوبي به ثمر رسيد و طي برداشت جو, كاه بسياري در مزرعه برجا ماند واين باعث حاصلخيزي بيشتر خاك مي شود و در كشتهاي بعد مي توانيم سبزيجات و علوفه هاي متنوعي بكاريم.


| شناسه مطلب: 61332




حرم علوي نجف



مطالب مرتبط

نظرات کاربران