ثبت عزاداری‌های مردمی عتبات در یونسکو ثبت عزاداری‌های مردمی عتبات در یونسکو ثبت عزاداری‌های مردمی عتبات در یونسکو بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ثبت عزاداری‌های مردمی عتبات در یونسکو ثبت عزاداری‌های مردمی عتبات در یونسکو ثبت عزاداری‌های مردمی عتبات در یونسکو ثبت عزاداری‌های مردمی عتبات در یونسکو ثبت عزاداری‌های مردمی عتبات در یونسکو

ثبت عزاداری‌های مردمی عتبات در یونسکو

یک پژوهشگر فرانسوی که برای تحقیق در زمنیه عادات و سنت‌های مردمی به عراق سفر کرده است، اعلام کرد: «سعی دارم عزاداری‌های مردمی در عتبات عالیات را در سازمان یونسکو به ثبت برسانم».

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آستان علوي، «خانم جيرادين شاتلارد» به همراه عكاس مستندنگار «خانم آگنس مونتانري» از كشور فرانسه با حضور در بارگاه مطهر علوي با مسئولان آستان ديدار كردند.
شاتلارد درباره حضور خود در نجف اشرف گفت: جهت برگزاري يك دوره آموزشي در زمينه حفاظت از ميراث فرهنگي به عراق سفر كرده‌ايم. يكي از اهدافي كه در حال حاضر در برنامه كاري خود داريم نگارش يك مقاله مفصل پيرامون عادات و سنت‌هاي مردمي در عراق در عزاداري‌هاي مذهبي به ويژه در شهرهاي عتبات عاليات است وسعي داريم اين سنت‌هاي مردمي را در ليست سنت‌هاي مردمي ملت‌هاي جهان در سازمان يونسكو به ثبت برسانيم.
اين پژوهشگر فرانسوي افزود: حرم حضرت علي(ع) براي ما كارشناسان ميراث فرهنگي بسيار قابل توجه است و با توجه به اين كه اين مكان يكي از مهم‌ترين مراكز برگزاري عزاداري‌ها است به اين مكان آمديم تا با هماهنگي كه با آستان علوي انجام خواهيم داد، برنامه فرهنگي تحقيقاتي خود را به نحو احسن به ثمر برسانيم و بابت همكاري‌هاي خوبي كه با ما شده سپاسگذاريم.
در ادامه، زيد العكايشي، مسئول بخش روابط عمومي آستان مقدس علوي اظهار داشت: اين برنامه پژوهشي، مستندنگاري جوانب شفاهي و فلوكلور مذهبي مردم عراق را دنبال مي‌كند و با همكاري كارشناسان فرانسوي و وزارت فرهنگ عراق و آستان علوي صورت گرفته و طي ۱۰ روز بحث و بررسي جوانب تاريخي عمارت حرم مطهر نيز بررسي و مستند نگاري شد.


| شناسه مطلب: 61362




حرم علوي نجف



مطالب مرتبط

نظرات کاربران