استقبال چشمگیر زائران کربلا از موکب جمهوری اسلامی ایران استقبال چشمگیر زائران کربلا از موکب جمهوری اسلامی ایران استقبال چشمگیر زائران کربلا از موکب جمهوری اسلامی ایران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استقبال چشمگیر زائران کربلا از موکب جمهوری اسلامی ایران استقبال چشمگیر زائران کربلا از موکب جمهوری اسلامی ایران استقبال چشمگیر زائران کربلا از موکب جمهوری اسلامی ایران استقبال چشمگیر زائران کربلا از موکب جمهوری اسلامی ایران استقبال چشمگیر زائران کربلا از موکب جمهوری اسلامی ایران

استقبال چشمگیر زائران کربلا از موکب جمهوری اسلامی ایران

زائران اباعبدالله الحسین که همزمان با میلاد خجسته منجی عالم بشریت در کربلا حضور دارند از موکب جمهوری اسلامی ایران با نام علی ابن موسی الرضا مزین به پرچم های جمهوری اسلامی ایران و عراق، استقبال چشمگیری کردند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلا، زائران از صبح امروز با توقف مقابل موكب جمهوري اسلامي ايران ضمن عرض ارادت به خادمان زائرين اباعبدالله الحسين (عليه السلام)، با بيان آرزوي زيارت مرقد مطهر آقا علي ابن موسي الرضا در مشهد مقدس، التماس دعا داشتند.
از صبح امروز بر انبوه جمعيت زائران كربلا همزمان با ميلاد حضرت وليعصر (عج) افزوده شده است.
بعثه مقام معظم رهبري در عراق و نهادهاي ايراني مستقر در كربلا نيز در يك هماهنگي براي برگزاري جشن نيمه شعبان همراه با فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي در مسير حركت زائرين به طرف حرم مطهر اباعبدالله الحسين (عليه السلام) و حرم مطهر ابوالفضل العباس (عليه السلام) تدارك ويژه اي ديده اند.
برپايي موكب و پذيرايي در مسير حركت زائران، توزيع بسته هاي فرهنگي و مذهبي، مديحه سرايي و مولودي، استقرار روحانيون براي پاسخگويي به مسايل شرعي زائران در مسيرهاي حركت آنان، توزيع برشورهاي ديني به زبان هاي فارسي و عربي و حضور جمعي روحانيون كاروان ها در مراسم و نصب بنرهاي با محتواي مذهبي و فرهنگي از جمله برنامه هاي بعثه مقام معظم رهبري و نهادهاي ايراني در كربلا در برگزاري جشن امام عصر(عليه السلام) است.
بعثه مقام معظم رهبري و نهادهاي ايراني از جمله كنسولگري ، سازمان حج و زيارت، ستاد شمسا و هيات پزشكي ايران نيز در خيابان قبله الحسين با برپايي موكب امام رضا (عليه السلام) از زائران و منتظران پذيرايي و به آنان خدمات رساني مي كند.
تجهيز و برپايي موكب ها و مراكز فرهنگي و مذهبي در مسير زائران و عاشقان اباعبدالله الحسين (عليه السلام) به طرف حرم مطهر سيدالشهدا و علمدار كربلا از چند روز قبل آغاز شده است.
هر ساله ميليون ها تن از زائران عراقي از سراسر اين كشور و زائراني از سراسر جهان از جمله جمهوري اسلامي ايران براي عرض ارادت و تبريك به ولادت امام عصر (عج) به محضر امام حسين (عليه السلام) دهها كيلومتر پياده راهي كربلا مي شوند. هزاران تن نيز در قالب صدها موكب به صورت خودجوش در مسيرها، وظيفه خدمت رساني به زائران اباعبدالله الحسين (عليه السلام) را بر عهده دارند.
شور و حال وصف ناپذيري در مسيرهاي منتهي به حرم امام حسين (عليه السلام) و ابوالفضل العباس (عليه السلام) حاكم است. بر اساس اعلام مرجعيت در عراق روز سه شنبه در اين كشور، ميلاد خجسته منجي عالم بشريت جشن گرفته مي شود.


| شناسه مطلب: 61492




نيمه شعبان عتبات



نظرات کاربران