دیدار نخست‌وزیر هندوستان با مقام معظم رهبری دیدار نخست‌وزیر هندوستان با مقام معظم رهبری دیدار نخست‌وزیر هندوستان با مقام معظم رهبری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار نخست‌وزیر هندوستان با مقام معظم رهبری دیدار نخست‌وزیر هندوستان با مقام معظم رهبری دیدار نخست‌وزیر هندوستان با مقام معظم رهبری دیدار نخست‌وزیر هندوستان با مقام معظم رهبری دیدار نخست‌وزیر هندوستان با مقام معظم رهبری

دیدار نخست‌وزیر هندوستان با مقام معظم رهبری

«نارندرا دامورداس مودی» نخست‌وزیر هندوستان و هیأت همراه، عصر امروز (دوشنبه) با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز (دوشنبه) در ديدار آقاي «نارندرا دامورداس مودي» نخست‌وزير هند، با اشاره به سابقه‌ي بسيار طولاني و تاريخي ارتباطات فرهنگي، اقتصادي و مردمي ميان ايران و هند، زمينه‌هاي همكاري دو كشور را بسيار گسترده دانستند و گفتند: جمهوري اسلامي ايران از گسترش روابط با هند كه يكي از اقتصادهاي نوظهور و رو به پيشرفت در دنيا است، استقبال مي‌كند و در اجراي توافق‌هاي دوجانبه كاملاً جدي است و تحت تأثير هيچ سياستي قرار نمي‌گيرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به آينده‌ي اقتصاديِ خوب هند و همچنين منابع نفت و گاز ايران كه در مجموع غني‌ترين كشور دارنده‌ي اين منابع است، افزودند: علاوه بر نفت و گاز، همان‌گونه كه جنابعالي اشاره كرديد چابهار يكي از نقاط ارتباطي مهم بين شرق و غرب، و شمال و جنوب است كه مي‌تواند بستر همكاري‌هاي عميق، بلندمدت و مفيد باشد.
رهبر انقلاب با اشاره به سياست صحيح دولت هند مبني بر وارد نشدن به هيچ‌يك از ائتلاف‌هاي غربي و آمريكايي در به‌اصطلاح مبارزه با تروريسم، گفتند: مبارزه‌ي واقعي و جدي با تروريسم مي‌تواند يكي ديگر از زمينه‌هاي همكاري ايران و هند باشد زيرا برخي از كشورهاي غربي در مقابله با تروريسم جدي نيستند و در شكل‌گيري جريان‌هاي تروريستي در افغانستان و همچنين گروه‌هاي تروريستي در عراق و سوريه، نقش داشته‌اند.
ايشان با تأكيد بر اينكه بايد امر مبارزه با تروريسم كه متأسفانه به‌نام اسلام سر برآورده، به مسلمانان و كشورهاي اسلامي واگذار شود، خاطرنشان كردند: البته در اين مبارزه، بايد آن دسته از كشورهاي اسلامي حضور داشته باشند كه تابع سياست‌هاي آمريكا و غرب نيستند، زيرا اين كشورها قصد مبارزه‌ي جدي و واقعي با تروريست‌ها را ندارند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با تروريسم جدي است و از همه‌ي امكانات خود براي مقابله با آن استفاده خواهد كرد.
رهبر انقلاب با اشاره به استفاده‌ي سازمان‌ها و گروه‌هاي تروريستي از برخي مشكلات و نقاط ضعف جامعه‌ي مسلمانان در كشورها براي جذب نيرو، تأكيد كردند: كشورها بايد اين بهانه‌ها را از دست تروريست‌ها بگيرند.
ايشان، تروريسم را يك بيماري مُسري و خطرناك خواندند و خاطرنشان كردند: همان‌گونه كه امكان مهار هر بيماري واگيردار وجود دارد، با تروريسم نيز مي‌توان مقابله، و آن را مهار كرد.
در اين ديدار كه آقاي روحاني رئيس‌جمهور نيز حضور داشت، نخست‌وزير هند با اشاره به سفر حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به هند در سال ۱۳۵۹، آن را زمينه‌ساز تعميق روابط دو كشور خواند و گفت: در سفر كنوني، توافق‌هاي خوبي انجام و تصميم‌هاي بزرگي گرفته شده است كه مطمئن هستم با اراده‌ي جدي دو طرف، به نتايج خوبي خواهند رسيد.
آقاي نارندرا مودي با تأييد سخنان رهبر انقلاب اسلامي درخصوص خطر تروريسم و لزوم مبارزه‌ي جدي با آن، افزود: متأسفانه برخي كشورها، تروريسم را به «خوب» و «بد» تقسيم كرده‌اند و درخصوص مبارزه با تروريسم، فقط حرف مي‌زنند.
نخست‌وزير هند با تأكيد بر اينكه اسلام دين عشق و محبت است و هيچ ارتباطي با تروريسم ندارد، خاطرنشان كرد: هند چند سال پيش پيشنهاد برگزاري كنفرانس جهاني مبارزه با تروريسم را با حضور كشورهاي اسلامي داد كه با مخالفت برخي كشورهاي غربي مواجه شد. وي افزود: بايد كشورهايي كه در مبارزه با تروريسم جدي هستند، در كنار يكديگر قرار گيرند و همكاري‌هاي نزديكي با هم داشته باشند.


| شناسه مطلب: 61516




هند رهبر انقلاب



نظرات کاربران