جشن با شکوه میلاد بقیه الله(عج) درحرم سیدالشهدا (ع) جشن با شکوه میلاد بقیه الله(عج) درحرم سیدالشهدا (ع) جشن با شکوه میلاد بقیه الله(عج) درحرم سیدالشهدا (ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جشن با شکوه میلاد بقیه الله(عج) درحرم سیدالشهدا (ع) جشن با شکوه میلاد بقیه الله(عج) درحرم سیدالشهدا (ع) جشن با شکوه میلاد بقیه الله(عج) درحرم سیدالشهدا (ع) جشن با شکوه میلاد بقیه الله(عج) درحرم سیدالشهدا (ع) جشن با شکوه میلاد بقیه الله(عج) درحرم سیدالشهدا (ع)

جشن با شکوه میلاد بقیه الله(عج) درحرم سیدالشهدا (ع)

جشن با شکوه میلاد حضرت ولیعصر (عج) به همت بِعثه مقام معظم رهبری با حضور جمع کثیری از زائران اباعبدالله الحسین (علیه السلام) با نثار گل به محضر مبارک سیدالشهدا (علیه السلام) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، در خجسته ميلاد با سعادت منجي عالم بشريت حضرت وليعصر (عليه السلام) جشن نيمه شعبان با حضور حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني مسوول بعثه مقام معظم رهبري در عراق، حجت الاسلام و المسلمين بهجتي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا و جمع زيادي از زائران و شماري از علما و روحانيون برجسته در حرم سيدالشهدا برگزار شد.
زائران با گل هاي در دست ميلاد منجي عالم بشريت را به حسين ابن علي (عليه السلام) تبريك گفتند و براي ظهور صاحب الزمان(عليه السلام) دعا كرد.
حجت الاسلام و المسلمين قادري سخنران بعثه مقام معظم رهبري در اين مراسم بيرامون ويژگي هاي ميلاد حضرت وليعصر (عج) سخن گفت و در خصوص امامت و جايگاه و منزلت امام عصر(عج) پرداخت و بر لزوم كسب معرفت از ساحت مقدس امامان معصوم (عليه السلام) تاكيد كرد.
حاج سادات رضوي مداحل اهل بيت (عليه السلام) نيز با مديحه سرايي اشعاري در وصف امام زمان (عج) سرود كه بسيار مورد توجه حاضرين قرار گرفت.
زائران به نشانه شادي و سرور از خجسته ميلاد با سعادت نجات بخش بشريت گل هاي رنگارنگي را بالاي سر مي چرخاندند و با حاج سادات رضوي در اشعار همراهي مي كردند كه حالت معنوي بسيار زيبايي را در حرم سيدالشهدا رقم زده شد.
پيش از اين نيز بعثه مقام معظم رهبري در عراق و نهادهاي ايراني مستقر در كربلا در يك هماهنگي براي برگزاري جشن نيمه شعبان همراه با فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي در مسير حركت زائرين به طرف حرم مطهر اباعبدالله الحسين (عليه السلام) و حرم مطهر ابوالفضل العباس (عليه السلام) مراسم هاي ويژه اي اجرا كردند.
برپايي موكب و پذيرايي در مسير حركت زائران، توزيع بسته هاي فرهنگي و مذهبي، مديحه سرايي و مولودي در محل موكب، استقرار روحانيون براي پاسخگويي به مسايل شرعي زائران در مسيرهاي حركت آنان، توزيع برشورهاي ديني به زبان هاي فارسي و عربي و حضور جمعي روحانيون كاروان ها در مراسم ها و نصب بنرهاي با محتواي مذهبي و فرهنگي از جمله برنامه هاي بعثه مقام معظم رهبري و نهادهاي ايراني در كربلا در برگزاري جشن امام عصر(عليه السلام) بود.
بعثه مقام معظم رهبري و نهادهاي ايراني از جمله كنسولگري ، سازمان حج و زيارت، ستاد شمسا و هيات پزشكي ايران در خيابان قبله الحسين با برپايي موكب امام رضا (عليه السلام) از زائران و منتظران پذيرايي و به آنان خدمات رساني مي كند.
هر ساله ميليون ها تن از زائران عراقي از سراسر اين كشور و زائراني از سراسر جهان از جمله جمهوري اسلامي ايران براي عرض ارادت و تبريك ولادت امام عصر (عج) به محضر امام حسين (عليه السلام) دهها كيلومتر پياده راهي كربلا مي شوند.
هزاران تن نيز در قالب صدها موكب به صورت خودجوش در مسيرها، وظيفه خدمت رساني به زائران اباعبدالله الحسين (عليه السلام) را بر عهده داشتند.


| شناسه مطلب: 61519




نيمه شعبان عتبات



نظرات کاربران