پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس دهم پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس دهم پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس دهم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس دهم پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس دهم پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس دهم پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس دهم پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس دهم

پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس دهم

سنگری در برابر افزون‌خواهی گستاخانه استکبار بسازید

رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به مراسم افتتاحيه دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از حضور حماسي مردم در انتخابات مجلس قانون‌گذاري سپاسگزاري كردند.
ايشان نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را به دنبال كردن الزامات تحقق اقتصاد مقاوم و گسترش و تعميق فرهنگ اسلامي، و همچنين پرهيز از سرگرم شدن به زايده‌هاي جناحي و غالب‌ساختن انگيزه‌هاي شخصي بر مصالح عمومي توصيه و خطاب به آنان تأكيد كردند: وظيفه‌ انقلابي و قانوني شما آن است كه مجلس را سنگري استوار در برابر ترفند و فسون و افزون‌خواهي گستاخانه‌ي استكبار و نقطه‌ي اتكاي درخشانِ مردم مؤمن و انقلابي بسازيد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، متن پيام حضرت آيت الله خامنه‌اي كه صبح امروز (شنبه) از سوي حجت‌الاسلام و المسلمين محمدي‌گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري در مراسم افتتاحيه دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي قرائت شد، به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
آغاز دهمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي در ماه مبارك شعبان را كه ماه معنويت و خشوع و ماه اعياد بزرگ مذهبي است، به ملت عظيم‌الشأن ايران اسلامي و به شما برگزيدگان و پذيرندگان مسئوليتهاي بزرگ تبريك مي‌گويم و از آحاد مردم عزيز كه با حماسه‌ي انتخابات، چرخه‌ي بي‌وقفه‌ي قانون‌گذاري را تداوم بخشيده و حلقه ديگري بر اين زنجيره حياتي افزوده‌اند، سپاسگزاري مي‌كنم.
اين همه، برآمده از توفيق الهي و نشانه‌ي لطف و رحمت ذات اقدس اوست كه دست قدرت بي‌همتا را مددكار ملت و كشور و نظام اسلامي ساخته است. دل و زبان از سپاس‌گويي اين نعمت ناتوانند.
ملت ايران با حضور حداكثري در انتخابات پُر اهميت مجلس قانون‌گذاري، بيعت ديرين خود با نظام جمهوري اسلامي را بار ديگر تكرار كردند و با اين زبانِ رسا به بدخواهان پاسخ گفتند. وفاداري ارزشمند ملت، مسئولان نظام را در بخشهاي گوناگون به احساس مسئوليت و شكر نعمت فرا مي‌خواند. ذمّه‌ي ما مسئولان، اكنون سنگين‌بارتر از گذشته است.
سوگند نمايندگان –كه در نخستين روزِ كاريِ خود ادا خواهند كرد و سوگندي شرعي و الزام‌آور است- سرفصلهاي اساسيِ وظايف نمايندگي در مجلس را بيان كرده است؛ شما برادران و خواهران محترم مي‌توانيد با حكمت و خردمندي و اخلاص و پارسايي، اين وظايف را در خلال عمل قانوني خود –كه عمدتاً قانون‌گذاري و نظارت است- تحقق بخشيده، نزد خدا و خلق سرافراز گرديد.
در اين‌صورت است كه مجلس شوراي اسلامي را در جايگاه ويژه خويش يعني «در رأس امور كشور» نگاه خواهيد داشت.
شرايط طوفاني منطقه و جهان و ماجراجويي‌هاي بين‌المللي سلطه‌گران و اتباعشان، ايران اسلامي را با اوضاع پيچيده‌تري از گذشته روبرو ساخته است. اقتدار كشور براي مواجهه با اين شرايط، به هوشمندي و عزم راسخ و در دست داشتن ابتكار عمل از سوي همه مسئولان نياز دارد. وظيفه‌ي انقلابي و قانوني شما نمايندگان محترم آن است كه مجلس را سنگري استوار در برابر ترفند و فسون و افزون‌خواهي گستاخانه‌ي استكبار و نقطه‌ي اتكاي درخشانِ مردم مؤمن و انقلابي بسازيد.
تحقق بخشيدن به اقتصاد مقاوم با همه الزامات قطعي آن و نيز تلاش مجدّانه براي گسترش و ژرف‌سازي فرهنگ اسلامي، دو اولويت فوري كنوني است. اولويتهاي مهمّ ديگري در بخشهاي گوناگون مربوط به اقتدار ملي و استحكام امنيت و مصونيت كشور، وجود دارد كه تضمين‌كننده‌ي استقرار عدالت اجتماعي و استقلال و پيشرفت كشور است. شناخت اين اولويتها از جمله‌ي وظايف نمايندگان و در دسترس ذهن هوشمند آنان است.
نمايندگان محترم را به توكل و حُسن ظن به وعده‌هاي خداوند قادر و استقامت در صراط مستقيم الهي توصيه مي‌كنم و از سرگرم شدن به زايده‌هاي جناحي و غالب‌ساختن انگيزه‌هاي شخصي بر مصالح عمومي بر حذر مي‌دارم.
لازم مي‌دانم از نمايندگان محترم مجلس نهم و رئيس پر تلاش و خدوم آن و همه‌ي هيئت رئيسه، و نيز از همه دست‌اندركاران انتخابات مجلس دهم، در همه بخشهاي آن صميمانه تشكر و قدرداني كنم.
ياد امام راحل عظيم‌الشأن و شهدا و ايثارگران اين راه را گرامي مي‌دارم، و با سلام و تعظيم به حضرت ولي‌الله الاعظم ارواحنا فداه توفيقات همه‌ي شما را از خداي متعال مسألت مي‌كنم.
و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
سيّد علي خامنه‌اي
۷ خرداد ماه ۱۳۹۵


| شناسه مطلب: 61597




رهبر انقلاب



نظرات کاربران