هشدار سازمان حج و زیارت به شهروندان ایرانی هشدار سازمان حج و زیارت به شهروندان ایرانی هشدار سازمان حج و زیارت به شهروندان ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هشدار سازمان حج و زیارت به شهروندان ایرانی هشدار سازمان حج و زیارت به شهروندان ایرانی هشدار سازمان حج و زیارت به شهروندان ایرانی هشدار سازمان حج و زیارت به شهروندان ایرانی هشدار سازمان حج و زیارت به شهروندان ایرانی

هشدار سازمان حج و زیارت به شهروندان ایرانی

معاون حج سازمان حج و زیارت به شهروندان ایرانی هشدار داد که به هیچ عنوان برای رفتن به حج از طریق کشور ثالث اقدام نکنند چرا که ممکن است مشکلات متعدد حتی به لحاظ امنیتی برای آنها از سوی عربستان ایجاد شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حميد محمدي در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به كارشكني‌هاي عربستان و منتفي شدن اعزام زائران ايراني به حج تمتع سال 95، آيا صحيح است كه برخي از شهروندان براي رفتن به حج از طريق كشور ثالث اقدام كنند، اظهار كرد: با توجه به فضاي موجود در كشور عربستان به هيچ عنوان توصيه نمي كنيم كه شهروندان ايراني از طريق كشور ثالث براي رفتن به حج اقدام كنند.
به گزارش انتخاب، وي افزود: در سالهاي گذشته شاهد بوديم كه به دليل سوء مديريت عربستان در اداره مناسك حج مشكلات متعددي براي زائران ايراني رخ داد و فاجعه منا نيز تاييدي بر بي كفايتي رژيم آل سعود در اداره مراسم حج است.
معاون حج سازمان حج و زيارت گفت: هم اكنون ايران و عربستان با يكديگر روابط ديپلماتيك ندارند به همين دليل ممكن است كه مشكلات متعددي براي شهرونداني كه مي خواهند به حج بروند پيش بيايد. اين مشكلات ممكن است جنبه امنيتي پيدا كند از همين رو سازمان حج و زيارت به ايرانيان هشدار مي دهد كه براي رفتن به حج از طريق كشور ثالث اقدام نكنند.
محمدي افزود: وقتي عربستان به طور رسمي در مسير ادامه حج ايرانيان كار شكني مي كند، چگونه مي توان به اين كشور اعتماد كرد و از طريق كشور ثالث براي رفتن به حج پيشقدم شد؟ به شهروندان ايراني مي گوييم كه عربستان به هيچ عنوان قابل اعتماد نيست.
به گزارش ميزان مسئولان سازمان حج و زيارت طي دو دور مذاكره با سامان حج و زيرات كشور عربستان، خواسته‌هاي خود را كه در رأس آنها تأمين امنيت و كرامت زائران قرار داشت، مطرح كردند اما سرانجام مسئولان عربستان به درخواستهاي ايران پاسخي نداده و اعزام ايرانيان به حج تمتع در سال 95 منتفي شد.
منبع: ميزان


| شناسه مطلب: 61647




حج تمتع حج95



مطالب مرتبط

نظرات کاربران