حجت الاسلام و المسلمین قادری:

حجت الاسلام و المسلمین قادری:

حجت الاسلام و المسلمین قادری:

بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام و المسلمین قادری:

حجت الاسلام و المسلمین قادری:

حجت الاسلام و المسلمین قادری:

حجت الاسلام و المسلمین قادری:

حجت الاسلام و المسلمین قادری:
حجت الاسلام و المسلمین قادری:

"انتخاب"، "تصمیم" و "عشق" راز درخشش اصحاب امام حسین(ع) در تاریخ است

حجت الاسلام و المسلمین قادری، سخنران بعثه مقام معظم رهبری در حرم مطهر سیدالشهدا (ع) در جمع صدها تن از زائران اباعبدالله الحسین در کربلا، راز درخشندگی اصحاب امام حسین را در تاریخ، انتخاب، تصمیم و عشق دانست.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلا، حجت الاسلام و السملمين قادري صبح امروز در مراسم بعثه مقام معظم رهبري در حرم مطهر اباعبدالله الحسين (ع) در خصوص جايگاه و راز ماندگاري و درخشش اصحاب امام حسين (عليه السلام) سخن گفت.
دراين مراسم كه با حضور حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق برگزار شد حجت الاسلام و المسلمين قادري گفت: اصحاب امام حسين(ع) سخت ترين و پيجيده ترين "انتخاب" را داشتند، چرا كه در آن زمان تمام جهان اسلام از مدينه، مكه ، بصره تا كوفه وادار به مخالفت و يا سكوت در برابر امام عليه السلام شده بودند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري با استناد به نبود هيچ شهيدي از اهالي مكه و مدينه در واقعه كربلا افرود: 7 تن از هالي بصره در كربلا شهيد شدند.
حجت الاسلام و المسلمين قادري وفاداري اصحاب را در ياري امام حسين (ع) ستود و گفت: اصحاب در اين حركت نه تنها شك نكردند بلكه تا آخرين لحظه همراه امام رمان خود بودند و هرگز وي را تنها نگذاشتند.
وي از "تصميم" به عنوان دومين راز نورانيت اصحاب امام عليه السلام نام برد و افرود: اصحاب سخت ترين "تصميم" را گرفتند و مي دانستند همه كشته خواهند شد، اما هرگز تعلل نكردند.
حجت الاسلام والمسلمين قادري با تاكيد به اينكه نابرابري نفرات سپاه امام و دشمن نيز نتوانست عاملي براي ايجاد رعب در دل اصحاب شود، اضافه كرد: 72 تن از ياران امام كه از آب نيز محروم بودند، تصميم گرفتند در برابر سپاه 30 هزار نفري دشمن كه از همه امكانات جنگي برخورداربود، مردانه بايستند و از حق دفاع كنند و امام را تنها نگذارند.
وي "عشق" را از ديگر شاخصه هاي اصحاب امام حسين (ع) ذكر كرد و گفت: اصحاب عاشق امام بودند و مي دانستند كشته خواهد شد اما تمام همت خود را به كار بستند تا امام را ياري كنند و در اين راه با چشماني باز و آگاهانه به استقبال مرگ رفتند و جاودانه شدند و همچون خورشيدي در تاريخ مي درخشند.
حاج حميد رمضانپور مداح اهل بيت نيز در ادامه با مداحي و مرثيه سرايي، اشعاري در وصف اصحاب امام حسين (ع) و ياران با وفايش سرود كه با سينه زني و گريه و اشك و آه صدها تن از زائران اباعبدالله الحسين همراه بود.
اين مراسم هر روز با حضور زائران ايراني در حرم سيدوسالارشهيدان پس از نماز صبح و باقرائت زيارت عاشورابرگزار مي شود،




مطالب مرتبط

نظرات کاربران