آیت الله سبحانی: 

امروز مکه بدون کعبه یک شهر غربی است آیت الله سبحانی: 

امروز مکه بدون کعبه یک شهر غربی است آیت الله سبحانی: 

امروز مکه بدون کعبه یک شهر غربی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله سبحانی: 

امروز مکه بدون کعبه یک شهر غربی است آیت الله سبحانی: 

امروز مکه بدون کعبه یک شهر غربی است آیت الله سبحانی: 

امروز مکه بدون کعبه یک شهر غربی است آیت الله سبحانی: 

امروز مکه بدون کعبه یک شهر غربی است آیت الله سبحانی: 

امروز مکه بدون کعبه یک شهر غربی است
آیت الله سبحانی:

امروز مکه بدون کعبه یک شهر غربی است

امروز ده ها شبکه علیه جمهوری اسلامی ایران افترا می بندند، جرم جمهوری اسلامی ایران این است که می خواهد مسلمانان یکی باشند؛ اگر ما با آمریکا و اسرائیل با هم بودیم از ما تعریف و تمجید می کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حضرت آيت الله سبحاني امروز در ديدار با جمعي از علماي هندوستان و اندونزي با اشاره به اهميت وحدت در كشور هاي اسلامي و نقش دشمن در ايجاد تفرقه گفتند: امروز ده ها شبكه عليه جمهوري اسلامي ايران افترا مي بندند، جرم جمهوري اسلامي ايران اين است كه مي خواهد مسلمانان يكي باشند؛ اگر ما با آمريكا و اسرائيل با هم بوديم از ما تعريف و تمجيد مي كردند.
اين مرجع تقليد با بيان اين كه قرآن كريم هر جا كه از وحدت و اتفاق مسلمانان سخن مي گويد، هميشه آن را ستايش مي كند و هر جا كه درباره تفرقه و دو دستگي سخن مي گويد آن را محكوم مي كند اظهارداشتند: در آيه «واعتصموا بحبل الله جميعا و لاتفرقوا» امت متفرق اگر بخواهد نجات پيدا كند بايد به ريسمان وحدت چنگ بزند.
حضرت آيت الله سبحاني به سياست اختلاف افكني دشمنان اشاره كردند و گفتند: برنامه بريتانيا اين است كه جماعتي به نام سعودي ها را آورده اند تا تمام آثار اسلامي را از بين ببرند و از اسلام فقط قرآن بماند و اگر بتوانند قبر پيامبر(ص) را نيز از بين مي برند.
جوانان مسيحي در دين خود ترديد دارند معظم له ادامه دادند: جوانان غربي امروزه مي گويند، معلوم نيست كه مسيح وجود داشته باشد و در دين خود ترديد دارند؛ وهابي ها هم با از بين بردن آثار اسلامي مي خواهند اسلام را از بين ببرند، اگر كعبه را برداريم، مكه امروزه مثل يك شهر غربي است، با اين وضع پس از بيست سال از اسلام آثاري نخواهد ماند.
ايشان در مورد وضعيت خاورميانه اظهار داشتند: امروز بلايي به جان مسلمانان افتاده است و اين بلا و آتش افتراق را غربي ها و آمريكايي ها در درجه اول و صهيونيست ها در درجه دوم در ميان مسلمانان روشن كرده اند تا مسلمين همديگر را بكشند، تمام زيرساخت ها را از بين ببرند، پس از آن دشمنان بيايند پول بگيرند و آنها را بسازند و در نتيجه امنيتي براي اسرائيل ايجاد كنند.
ريشه همه اختلافات از وهابيت است استاد حوزه علميه تصريح كردند: ريشه همه اختلافات از وهابيت است؛ وهابيت گاهي به زبان سلفي ها، گاهي به زبان طالباني ها، گاهي از قول اخواني ها و امروزه با زبان داعشي ها به اختلافات دامن مي زنند. در اين ميان يك نفر از اسرائيلي هاي صهيونيست كشته نمي شوند و هر روز صدها نفر از مسلمانان كشته مي شوند.
حضرت آيت الله سبحاني درباره ملاك مسلمان بودن گفتند: ما در اسلام سالي به نام "عام الوفود"( سنة الوفود) داريم در سال نهم هجرت پيامبر اسلام(ص) هر كه وارد مكه مي شد و شهادتين را بر زبان جاي مي ساخت، اسلام او را قبول مي كرد، در نظر پيامبر(ص)، صحابه و تابعان، انساني كه به يگانگي خدا شهادت دهد، معاد و پيامبر(ص) را قبول كند برادر ديني است.
ايشان با استدلال قرآني در رد انديشه وهابيت اظهار داشتند: در آيه «وَقَالَ لَهُمْ نِبِيُّهُمْ إِنَّ آيَةَ مُلْكِهِ أَن يَأْتِيَكُمُ التَّابُوتُ فِيهِ سَكِينَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَبَقِيَّةٌ مِّمَّا تَرَكَ آلُ مُوسَى وَآلُ هَارُونَ تَحْمِلُهُ الْمَلآئِكَةُ» تابوت به قدري مهم بود كه از آن به عنوان عامل آرامش و سكينه ياد شده است. آثار انبياء در اين آيه مورد تبرك است، ولي وهابيت آثار انبيا (ع)را از بين مي برند.
معظم له ادامه دادند: پس از مرگ اصحاب كهف، عده اي مُلحد گفتند كه دور آنها ديوار بكشيم، ولي موحدان گفتند كه ما تبرك مي جوييم و در كنار قبر اين ها، مسجدي درست مي كنيم. قرآن اين را به عنوان افتخار مي گويد، ولي وهابيون تمام مساجدي كه در كنار قبور شهدا بود را تخريب مي كنند.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه هر كجا وهابيت آمده تفرقه ايجاد كرده است گفتند: در هند، پاكستان، افغانستان، ازبكستان و حتي آلمان و هر جاي ديگر كه رفتند درميان مردم ايجاد دشمني كردند.




نظرات کاربران