گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کنسولگری ایران در کربلا گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کنسولگری ایران در کربلا گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کنسولگری ایران در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کنسولگری ایران در کربلا گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کنسولگری ایران در کربلا گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کنسولگری ایران در کربلا گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کنسولگری ایران در کربلا گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کنسولگری ایران در کربلا

گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کنسولگری ایران در کربلا

مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا با حضور شمار زیادی از شخصیت های برجسته دینی، سیاسی، علمی، فرهنگی و نظامی عراق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلا، مراسم سالگرد ارتحال ملكوتي حضرت امام خميني(ره) در كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا با حضور نمايندگان مجلس ، علما و روحانيون برجسته عراقي، حجت الاسلام و المسملين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق ، نمايندگان استانداران و روساي شوراهاي كربلا؛ بابل ؛ ديوانيه؛ نمايندگان عتبات مقدسه؛ اساتيد دانشگاهها؛ مسوولان گروههاي جهادي و حركات سياسي ،فرهنگي و اجتماعي كربلا ؛ فرماندهان نظامي و تعداد زيادي از دوست داران امام خميني (ره) برگزار شد.
ميرمسعود حسينيان سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا در اين مراسم انديشه هاي امام خميني(ره) را چراغ راه بشريت توصيف كرد و با اشاره به اقدام اساسي امام خميني (ره) گفت : امام پس از سالها تلاش علمي، ديني، فقهي و عرفاني وارد جهاد در راه خدا شد و با سرنگوني رژيم ۲۵۰۰ ساله ستم شاهي كه در كنار عربستان سعودي از ستونهاي اساسي سياست هاي استكبار جهاني و آمريكا در منطقه محسوب مي شد، حكومت ديني مردمي بر اساس كتاب و سنت را پايه ريزي كرد و قدرت اسلام را در اداره كشور به نمايش گذاشت.
حسينيان، ايمان و يقين به وعده هاي الهي، ايمان و اعتماد به توان مردم، پشتيباني از محرومين و مستضعفين و معرفي اسلام اصيل ناب محمدي در مقابل اسلام متحجر و اسلام آمريكايي را از ديگر شاخصه هاي منحصر به فرد بنيانگذار جمهوري اسلامي ناميد و گفت: امام با تاكيد بر وحدت ملي همواره در باره توطئه هاي تفرقه افكنانه مذهبي و نژادي، روشنگري كرد كه اين وحدت طلبي به الگويي در جهان مبدل شده است.
وي استكبار ستيزي و مقابله با سلطه مستكبران بر ثروت هاي ملل تحت ظلم و نمايان كردن چهره آمريكا به جهانيان به عنوان شيطان بزرك را از ديگر بركات وجود امام خميني (ره) دانست و گفت: آيت الله خامنه اي با ادامه راه امام خميني (ره) هدايت و رهبري امت اسلامي را بر عهده گرفتند كه اكنون با رهبري خردمندانه ايشان شاهد عزت و اقتدار و پيشرفت ايران اسلامي در همه زمينه ها هستيم.
سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا با اشاره به شرايط منطقه و توطئه هاي استكبار در ايجاد ناامني و تفرقه بين مسلمانان گفت: در منطقه از جمله عراق و سوريه شاهد تلاش و توطئه استكبار براي تفرقه افكني بين مسلمانان هستيم اما خوشبختانه در سايه بصيرت، وحدت و انسجام نيروهاي مومن، اين توطئه ها يكي پس از ديگري با شكست مواجه مي شود.
وي گفت: استكبار ستيزي و مقاومت در لبنان، سوريه ، عراق ، بحرين و يمن نشان داد اقدامات تفرقه افكنانه استكبار و برخي دولتهاي سرسپرده منطقه بي تاثير خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق نيز در اين مراسم امام خميني (رض) را نور الهي توصيف كرد كه براي نجات مستضعفين جهان درخشيد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت: امام امت بركات فراواني به يادگار گذاشتند كه همچنان بشريت از آن بهره مند هستند.
رئيسان شوراهاي شهرهاي كربلا؛ بابل و ديوانيه نيز در اين مراسم پيرامون انديشه هاي امام خميني(ره) در بيداري امت اسلامي و آزادگان جهان سخن گفتند و تاكيد كردند امام شخصيت استثنايي و بي نظيري در تاريخ اسلام بود كه انديشه هاي ايشان در سرتاسر عالم گسترش يافته است.
الخطابي و الجبوري رئيسان شوراهاي شهرهاي كربلا و ديوانيه تصريح كردند، ايران با الهام از انديشه هاي پوياي امام و رهبري خردمندانه امام خامنه اي به قطب قدرت جهاني و منطقه اي تبديل شده است.




نظرات کاربران