آیت الله‌ سیستانی در دیدار پزشکان: در کمک رسانی نپرسید شیعه هستند یا سنی آیت الله‌ سیستانی در دیدار پزشکان: در کمک رسانی نپرسید شیعه هستند یا سنی آیت الله‌ سیستانی در دیدار پزشکان: در کمک رسانی نپرسید شیعه هستند یا سنی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله‌ سیستانی در دیدار پزشکان: در کمک رسانی نپرسید شیعه هستند یا سنی آیت الله‌ سیستانی در دیدار پزشکان: در کمک رسانی نپرسید شیعه هستند یا سنی آیت الله‌ سیستانی در دیدار پزشکان: در کمک رسانی نپرسید شیعه هستند یا سنی آیت الله‌ سیستانی در دیدار پزشکان: در کمک رسانی نپرسید شیعه هستند یا سنی آیت الله‌ سیستانی در دیدار پزشکان: در کمک رسانی نپرسید شیعه هستند یا سنی

آیت الله‌ سیستانی در دیدار پزشکان: در کمک رسانی نپرسید شیعه هستند یا سنی

حضرت آیت الله سیستانی گفتند: هنگام کشتار شیعیان از من استفتا کردند که گفتم با اهل سنت نجنگید حتی اگر تمام شهرهای شیعه را نابود کردند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»، جمعي از دانشگاهيان عراق از جمله پزشكان و اساتيد دانشكده هاي علوم پزشكي نجف با حضرت آيت الله سيستاني ديدار كردند.
اين ديدار روز گذشته در دفتر معظم له انجام شد و به گفته يكي از حاضران آيت الله سيستاني نكات مهمي را بيان داشته اند.
دكتر باسم الزوين كه در اين ديدار حضور داشته در صفحه شخصي خود در يكي از شبكه هاي اجتماعي اين ديدار را اينگونه روايت كرده است:
حضرت آيت الله سيستاني با اشاره به وضعيت عمومي عراق گفتند: نسبت به وضعيت عمومي كشور من شما را به حفظ وحدت عراق توصيه مي‌كنم؛ از اينكه به دشمن براي تفرقه افكني بين عراقي ها فرصت دهيد برحذر باشيد. * مهاجران را ياري كنيد بدون اينكه سئوال كنيد شيعه هستيد يا سني؟ ايشان افزودند: برادران مهاجر خود را از شهرهاي موصل، رمادي و صلاح الدين ياري كنيد و به آن ها محل اسكان و طعام دهيد بدون اين كه سئوال كنيد شيعه هستيد يا سني؟ اهل سنت، شيعيان و مسيحيان همگي اهل عراق هستند كه از هزار سال پيش در اين سرزمين به صورت مساوي زندگي مي كردند. حضرت آيت الله سيستاني با اشاره به فتواي جهاد عليه داعش اظهارداشتند: هنگامي كه داعش به عراق هجوم آورد و به قتل و غارت و فساد پرداخت من فتواي وجوب دفاع كفايي از جان مردم و مقدسات ضد بيگانگان دادم و اين فتوا ضد برادران اهل سنت ما نبود. ايشان ادامه دادند: هنگامي كه شما در الرمادي و ساير شهرها جهاد مي‌كنيد، همانا از برادرانتان دفاع مي كنيد تا آن ها را از داعش نجات دهيد و در اين شرايط شما فاتح نيستيد بلكه جان و خون خود را فدا مي كنيد تا برادرانتان را در برابر خارجي ها ياري كنيد. * با اهل سنت نجنگيد حتي اگر تمام شهرهاي شيعه را نابود كردند ايشان با بيان اينكه در طول ده سال گذشته آيا كلمه اي از ما مبني بر توهين به اهل سنت شنيديد؟ يادآور شدند: هنگامي كه فتنه و انفجارها و كشتار در اماكني كه شيعيان بودند رخ داد و حتي بعد از انفجار حرم عسكرييين از من استفتا كردند و من گفتم با اهل سنت نجنگيد، حتي اگر تمام شهرهاي شيعه را نابود كردند؛ اخلاق ائمه و پيشوايان خود را به ياد داشته باشيد كه چگونه با كساني كه به آنها اهانت مي‌كردند برخورد مي‌كردند و چگونه بدي را با خوبي پاسخ مي‌دادند؟
حضرت آيت الله سيستاني در بخش ديگري از سخنان خود در توصيه هايي به حاضرين اظهار داشتند: خدمات خود را به همه و بدون تفاوت بين فقير و غني به صورت يكسان ارائه دهيد و به فقرا، ايتام وضعيفان كمك كنيد. به اخلاق ائمه اطهار و پيشوايان ديني متخلق باشيد و توجه داشته باشيد كه در شهر اميرالمومنين(ع) هستيد. * پزشكان نسبت به علم خود بخيل نباشند معظم له يادآورشدند: هر كدام از شما كه علم پزشكي را بلد است، نسبت به علم خود بخيل نباشد و همانطور كه به اساتيد خود احترام مي گذارد، به كساني هم كه به آن ها درس مي دهد احترام بگذارد و بدانيد كه دانشجويان شما از كلام و افعال شما تاثير مي‌گيرند؛ پس سعي كنيد براي آن ها الگوي حسنه باشيد.




نظرات کاربران