شیخ الازهر:ابن تِیمیه مساوی اسلام نیست شیخ الازهر:ابن تِیمیه مساوی اسلام نیست شیخ الازهر:ابن تِیمیه مساوی اسلام نیست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شیخ الازهر:ابن تِیمیه مساوی اسلام نیست شیخ الازهر:ابن تِیمیه مساوی اسلام نیست شیخ الازهر:ابن تِیمیه مساوی اسلام نیست شیخ الازهر:ابن تِیمیه مساوی اسلام نیست شیخ الازهر:ابن تِیمیه مساوی اسلام نیست

شیخ الازهر:ابن تِیمیه مساوی اسلام نیست

باید توجه داشت که ابن تیمیه تمام اسلام نیست و یکی از میلیون ها عالم اسلامی است، پس چرا برخی دوست دارند میلیون ها را رها کنند و به ابن تیمیه توجه کنند در حالی که تمام علمای اسلام از پیامبر(ص) نقل می کنند که فرمود: «ای مردم جان و مال و ناموس مسلمان حرمت دارد».

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، احمد الطيب شيخ الازهر در سخنان روزانه خود در ماه رمضان كه از تلويزيون مصر و شبكه سي بي سي اكسترا و ام بي سي مصر پخش مي شود، گفت: پديده تكفير مساله جديدي براي جوامع اسلامي نيست؛ چرا كه تكفير به خوارج زمان امام علي(ع) باز مي گردد كه در روزگار ما نيز بار ديگر زنده و مطرح شده و ريشه آن به مساله حاكميت بر مي گردد؛ چرا كه خوارج حاكميت را فقط از آن خداوند مي دانند و بر اساس آن گمان مي كنند هر قانون و حكومت بشري مساوي با كفر خواهد بود و حتي پيروي از قوانين بشري را نيز كفر مي دانند.
ابن تيميه مساوي با اسلام نيست وي درباره افكار و انديشه هاي ابن تيميه نيز گفت: انديشه ابن تيميه نتيجه سختي ها و محدوديت هايي است كه در زندگي خود با آن مواجه شد، اما بايد توجه داشت ابن تيميه تمام اسلام نيست و يكي از ميليون ها عالم اسلامي است، پس چرا برخي دوست دارند ميليون ها را رها كنند و به ابن تيميه توجه كنند، در حالي كه تمام علماي اسلام از پيامبر(ص) نقل مي كنند كه فرمود: «اي مردم جان و مال و ناموس مسلمان حرمت دارد» پس چگونه است برخي مي روند و بخشي از برداشت هاي فقهي يك عالم (ابن تيميه) را كه در شرايط معيني صادر شده، بزرگ نموده، بر آن تمركز كرده و آن را به نام اسلام معرفي مي كنند و ساير امت را گمراه و منحرف مي دانند؟ ريشه تمام مشكلات كنوني ما همين است.
گناه، ايمان را ضعيف مي كند، اما نابود نمي كند شيخ الازهر ادامه داد: 99 درصد مسلمانان مي گويند پيامبر مؤمن را معرفي كرده و من اينجا بار ديگر تاكيد مي كنم كفر ضد ايمان است نه ضد اسلام و اين يك نكته فني است كه بايد دانسته شود. خداوند متعال فرمود: «قالت الأعراب آمنا قل لم تؤمنوا ولكن قولوا أسلمنا..» زيرا ايمان و كفر، هردو اعتقاد هستند، اما اسلام عمل است و اين عمل است كه ايمان را تقويت مي كند، بدان معنا كه اگر به خدا ايمان بياوري و سپس به دستورات خداوند عمل كني، ايمان تو زياد مي شود و عكس آن هم صحيح است، اما اگر عملكرد انسان بر خلاف ايمان او باشد و مرتكب كبائر شود، ايمان او كم مي شود، اما از بين نمي رود و معدوم نمي شود.
گناهكار، كافر نيست و حساب او با خداوند است وي افزود: روزي از پيامبر(ص) سؤال شد ايمان چيست؟ فرمود: «اينكه به خدا و ملائكه و كتاب و پيامبران الهي و روز آخرت ايمان داشته باشي»، پس كسي كه به اينها ايمان دارد مؤمن است و كافر ناميده نمي شود حتي اگر تمام عمر خود را مشغول ارتكاب كبائر بوده و طاعتي هم انجام نداده باشد كه چنين شخصي كافر نيست و حساب او با خداست. فقه امت اسلام همين است و از كودكي علما به ما ياد داده اند اگر كسي پيش از آنكه توبه كند بميرد، حساب او با خداست و بنابراين كسي حق ندارد به مرتكب گناهان كبيره كافر بگويد، مگر اين كه شرك بورزد و يكي از اركان ايمان را انكار كند كه در اين صورت كافر است و در هر صورت امت اسلامي و علما براي تكفير ديگران احتياط زيادي داشته و سعي مي كنند دايره آن را تنگ كنند.




نظرات کاربران