اسرائیلی ها در آرزوی تصرف اسرائیلی ها در آرزوی تصرف اسرائیلی ها در آرزوی تصرف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اسرائیلی ها در آرزوی تصرف اسرائیلی ها در آرزوی تصرف اسرائیلی ها در آرزوی تصرف اسرائیلی ها در آرزوی تصرف اسرائیلی ها در آرزوی تصرف

اسرائیلی ها در آرزوی تصرف "باب الرحمه" در مسجِدالاقصی

اشغالگران به طور پیوسته در حال تصویربرداری از "باب الرحمه" هستند تا هرگونه تغییرات در این منطقه را زیر نظر داشته و از سوی دیگر بتوانند در فرصت مناسب، این در را باز کرده و در آن یک کنیسه بنا کنند.

به گزارش حوزه، رژيم صهيونيستي و شهرك نيشنان يهودي سال ها است كه تلاش مي كنند مسجدالاقصي را از تمام جهات محاصره كنند و اين در كنار اقدامات نظامي و حفاري هاي آنها در اين مسجد مقدس است، اما در اين ميان، برخي اسرائيلي ها نيز به دنبال تصرف مسجدالاقصي از طريق "باب الرحمه" هستند.
دكتر جمال عمرو كارشناس معماري مي گويد: باب الرحمة از اهميتي تاريخي برخوردار است و در اعتقادات خرافي يهود آمده كه منجي آنها از "باب الرحمه" وارد مي شود و نصارا هم بر اين باورند كه عيسي (عليه السلام) از اين در وارد مي شود.
وي افزود: موقعيت جغرافيايي باب الرحمة اين فرصت را به شهرك نشينان يهودي مي دهد كه بدون گذشتن از صحن هاي مسجدالاقصي و كوچه هاي تنگ، به طور مستقيم وارد قبه الصخره بشوند و بدين ترتيب موقعيت اين در موجب رفت و آمد سريع آنها به مسجد خواهد شد و بنابراين اگر خداي ناخواسته روزي باب الرحمه باز شود، خطر بزرگي مسجدالاقصي را تهديد خواهد كرد.
اما پشت باب الرحمه از داخل مسجدالاقصي منطقه اي باز و بدون بنا به مساحد 80 جريب و پر از خاك هايي است كه در حفاري هاي مصلاي مرواني استخراج شده است.
اين كارشناس معماري ادامه داد: اشغالگران به طور پيوسته در حال تصويربرداري از اين منطقه هستند، تا از طرفي هرگونه تغييرات دراين منطقه را زير نظر داشته و از سوي ديگر بتوانند در فرصت مناسب اين در را باز كرده و در آن يك كنيسه بنا كنند.
وي افزود: جوانان مسلمان قدس در شب قدر سال گذشته كه 300 هزار در داخل مسجدالاقصي جمع شده بودند از فرصت استفاده كردند و با آوردن ابزارهاي دستي به داخل مسجد، منطقه داخلي باب الرحمة را سنگفرش كردند تا فرصت عمليات غافلگيرانه در اين منطقه را از اشغالگران بگيرند و توانستند مساحت زيادي را با سنگ بپوشانند و امسال نيز تلاش خواهند كرد مساحد بيشتري را سنگفرش كنند.


| شناسه مطلب: 61945




قدس فلسطين



نظرات کاربران