امشب نگاه اهلِ آسمان و زمین به کربلای حسین(ع) است امشب نگاه اهلِ آسمان و زمین به کربلای حسین(ع) است امشب نگاه اهلِ آسمان و زمین به کربلای حسین(ع) است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امشب نگاه اهلِ آسمان و زمین به کربلای حسین(ع) است امشب نگاه اهلِ آسمان و زمین به کربلای حسین(ع) است امشب نگاه اهلِ آسمان و زمین به کربلای حسین(ع) است امشب نگاه اهلِ آسمان و زمین به کربلای حسین(ع) است امشب نگاه اهلِ آسمان و زمین به کربلای حسین(ع) است

امشب نگاه اهلِ آسمان و زمین به کربلای حسین(ع) است

بازهم کربلا؛ و چه مناسبت مهمی پیدا می‌شود که در آن زیارت حضرت حسین(علیه السلام) سفارش نشده باشد؟ امشب کربلا غوغاست.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، امروز بيست و دوم ماه مبارك رمضان است. ماه رحمت و غفران الهي به همين سرعت مي‌گذرد. اگر در ماهي كه شيطان در غول و زنجير است از سفره رمضانيه خداوند توشه‌اي نگرفته باشيم از كم همتي خودمان بوده است. هنوز هم هرچه به روزهاي پاياني شهرالله نزديك مي‌شويم، اميدها براي آمرزش بيشتر مي‌شود.
دو شب از شب‌هاي قدر را پشت سر گذاشته‌ايم و حالا به شبِ بيست و سوم ماه مبارك رسيده‌ايم كه بنابر روايات محتمل‌ترين شب براي درك ليله‌القدر است. بندگان در اين شب خودشان را مهياي فيض الهي مي‌كنند و خودشان را به مكاني مي‌رسانند تا هم‌نفس انسان‌هاي خوب و اولياء الله احيا بگيرند. هم‌نفسِ بهترين بندگان خدا «الغوث الغوث» بگويند و قرآن بر سر بگيرند. امشب مساجد و حسينيه‌هاي كشورمان پر از حضور بندگان ايماني است. كساني كه با ندبه و التماس از خدا مي‌خواهند كه تقدير امسالشان را بخوبي و مورد رضايت ائمه اطهار رقم بزند.
مومنان هركجا كه باشند بازهم دل‌هايشان در چنين شبي هواي ديگري دارد. درست است كه در مسجد يا حسينيه‌اي در شهرمان نشسته و مناجات مي‌خوانيم اما دل‌هايمان همه در حوالي كرب و بلاي حسين(عليه السلام) است. كبوتر دل‌مان زائر حرم ارباب است و دائم ميان بين الحرمين پر مي‌زند و توشه‌اش را از حسين ابن علي(عليه السلام) و برادر با وفايش قمر بني هاشم اباالفضل العباس(عليه السلام) مي‌گيرد.
بازهم كربلا؛ و چه مناسبت مهمي پيدا مي‌شود كه در آن زيارت حضرت حسين(عليه السلام) سفارش نشده باشد؟ امشب كربلا غوغاست. نگاه اهل آسمان و زمين به زائران حسين(عليه السلام) است. زائر اباعبدالله كه باشي، تقدير دنيا در دستانت است چراكه امشب همه چيز از اين نقطه از زمين و از صحراي گرم و سوزان كربلا منتشر مي‌شود. شب بيست و سوم ماه خدا، توشه همه بندگان مقرب الهي در حائر حسيني پر مي‌شود. از امام صادق(عليه السلام) منقول است كه فرمودند وقتي شب قدر مي‌شود، منادي از آسمان هفتم ندا مي‌دهد كه حضرت حق آمرزيد هركسي را كه به زيارت قبر حسين ابن علي (عليه السلام) آمده است.
كربلا لبريزِ عشق شيعيان شده است. زائران ايراني خودشان را به كربلا رسانده‌اند تا وقتي تقديرشان نوشته مي‌شود، اين نكته هم ثبت شود كه «فلاني زائر حسين(عليه السلام) بوده است». امشب در خيمه‌گاه حضرت حسين هزاران دلداده و محب اهل بيت(عليهم السلام) از كشورمان جمع مي‌شوند و هم صدا با «العطش العطشِ» اهلِ خيام، فرياد «الغوث الغوث» سر مي‌دهند.
فطرس ملك صداي ما را از اعماق دنياي تجدد و تمدن زده آدم‌ها بشنو و سلام ما را به حسين ابن علي(عليه السلام) برسان تا نام ما هم به عنوان زائر قبر حسين(عليه السلام) در شب بيست و سوم ماه خدا ثبت شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران