مرحوم الهی‌قمشه‌ای: هیچ سفری مثل خانه خدا نیست مرحوم الهی‌قمشه‌ای: هیچ سفری مثل خانه خدا نیست مرحوم الهی‌قمشه‌ای: هیچ سفری مثل خانه خدا نیست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مرحوم الهی‌قمشه‌ای: هیچ سفری مثل خانه خدا نیست مرحوم الهی‌قمشه‌ای: هیچ سفری مثل خانه خدا نیست مرحوم الهی‌قمشه‌ای: هیچ سفری مثل خانه خدا نیست مرحوم الهی‌قمشه‌ای: هیچ سفری مثل خانه خدا نیست مرحوم الهی‌قمشه‌ای: هیچ سفری مثل خانه خدا نیست

مرحوم الهی‌قمشه‌ای: هیچ سفری مثل خانه خدا نیست

هیچ سفری مثل خانه خدا به آدم خوش نمی‌گذرد. کسانی هم که کشورهای زیادی را تجربه کرده اند، می‌گویند هیچ جا مثل خانه خدا نیست. یک آرامشی در این سفر وجود دارد که من توصیه می‌کنم حتما هرکسی که استطاعت و توانش را دارد این سفر را تجربه کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مهديه الهي قمشه اي اصلا اهل گفت و گو و مصاحبه با رسانه ها نبود، بانويي محقق و پژوهشگر كه عمر خود را در راه قرآن و آموزه هاي اخلاقي و عرفاني ادبيات ايران زمين نذر كرده بود.
با اين حال يكي از روزهاي زمستاني سال 92 راهي خانه ش شديم تا در ديداري صميمي به قول خودش براي نخستين و آخرين بار تن به مصاحبه اي مفصل دهد. از آن گفت و گوي طولاني هنوز هم بخش هاي بسياري باقي مانده كه منتشر نشده است اما در شبي كه او ديگر در ميان ما نيست شايد روايت ارادتش به ائمه اطهار عليهم السلام خالي از لطف نباشد.
خيلي دوست داشتم سفري به كربلا و زيارت امام حسين(ع) بروم. اتفاقا فرصتي فراهم شد. دعوت شده بودم و بسيار هم دلتنگ رفتن به اين سفر بودم، اما متاسفانه اين سفر همزمان شد با جنگ و درگيري‌هاي شديد در عراق كه ناآرامي‌هايي را هم در شهرهاي كربلا، سامرا و حتي بغداد در پي داشت و فرزندانم خواهش كردند كه نروم، ديدم بسيار ابراز نگراني مي‌كنند و با توجه به شرايطي كه در عراق مي‌گذشت و توصيه‌هايي كه انجام شد، توفيق حضور در اين سفر و زيارت بارگاه امام را از دست دادم.
يادم است به مشهد دعوت شده بودم، روز قبل از رفتن ما هواپيما سقوط كرده بود. مي‌گفتند شما نمي‌ترسي؟ گفتم: نه. دو حالت دارد اگر بخورد زمين و سقوط كنيم و بميريم، امام رضا(ع) كه نمي‌گذارد زائرش را ببرند جهنم. اگر هم سالم برسيم كه مي‌رويم آستان بوسي حضرت ثامن‌الحجج. در هر دو صورتش خوب است و اشكالي ندارد.
اين را هم بگويم كه هيچ سفري مثل خانه خدا به آدم خوش نمي‌گذرد. كساني هم كه كشورهاي زيادي را تجربه كرده اند، مي‌گويند هيچ جا مثل خانه خدا نيست. يك آرامشي در اين سفر وجود دارد كه من توصيه مي‌كنم حتما هركسي كه استطاعت و توانش را دارد اين سفر را تجربه كند.
برخي سفرها سرگرم كننده است، اما اين سفر الهام‌بخش است، جنسش با هر سفري كه شما در ذهن داشته باشيد متفاوت است و انسان حال‌و‌هوايي ديگرگونه مي‌يابد.
مهديه الهي قمشه‌اي شاعر و مولوي‌پژوه و فرزند مهدي محيي‌الدين الهي قمشه‌اي و خواهر مرتضي و حسين الهي قمشه‌اي بعدازظهر شنبه هفته جاري بدرود حيات گفت تا ادبيات و عرفان ايراني، از بانوان پژوهشگر برجسته خود را از دست داده باشد.
منبع: جام جم آنلاين




مطالب مرتبط

نظرات کاربران