خدمت رسانی به بیش از ۳۰ هزار زائر و گردشگر خارجی در سال ۹۵ خدمت رسانی به بیش از ۳۰ هزار زائر و گردشگر خارجی در سال ۹۵ خدمت رسانی به بیش از ۳۰ هزار زائر و گردشگر خارجی در سال ۹۵ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خدمت رسانی به بیش از ۳۰ هزار زائر و گردشگر خارجی در سال ۹۵ خدمت رسانی به بیش از ۳۰ هزار زائر و گردشگر خارجی در سال ۹۵ خدمت رسانی به بیش از ۳۰ هزار زائر و گردشگر خارجی در سال ۹۵ خدمت رسانی به بیش از ۳۰ هزار زائر و گردشگر خارجی در سال ۹۵ خدمت رسانی به بیش از ۳۰ هزار زائر و گردشگر خارجی در سال ۹۵

خدمت رسانی به بیش از ۳۰ هزار زائر و گردشگر خارجی در سال ۹۵

اداره امور بین الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در چهار ماه نخست امسال به 31660 زائر و گردشگر خارجی خدمت رسانی کرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، رئيس اداره امور بين الملل آستان مقدس قم از ميزباني وخدمات رساني به ۳۱۶۶۰ زائر و گردشگر خارجي در چهار ماه نخست امسال خبرداد.
كمال ثريا اردكاني گفت: در چهار ماه نخست امسال ، ۱۲۷۰ گروه توريستي در حرم بانوي كرامت حضور يافتند كه بيشترين آمار متعلق به كشورهاي آلمان، فرانسه، ايتاليا، اسپانيا، هلند، بلژيك، چين، روسيه، آمريكا بوده است.
وي با اشاره به برگزاري بيش از ۲۴۰ نشست تخصصي و جلسه پرسش و پاسخ براي توريست هاي مسيحي و غير مسلمان گفت: در اين مدت، ۷۰۰ حلقه معرفت شناسي ويژه زائران اردو، عرب و آذري زبان و ۲۹۰ تور حرم شناسي ويژه زائران مسلمان خارجي از ۲۹ كشور برگزار شد.
رئيس اداره امور بين الملل آستان مقدس قم خاطرنشان كرد: آمار زائران و گردشگران خارجي اعلام شده، تنها شامل افرادي مي شود كه به اين اداره مراجعه كرده اند، درحالي كه تعداد زائران غير ايراني كه در حرم بانوي كرامت حضور مي يابند، به مراتب بيشتر از آمار ارائه شده مي باشد.
وي به حضور پروفسور مايكل كوهن جامعه شناس آلماني كه چندي پيش ميهمان آستان مقدس قم بود و با كارشناسان اين اداره به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت، اشاره كرد و گفت: اين انديشمند آلماني پس از بازگشت به كشور خود، با ارسال نامه اي نوشت : اين تنها يك فرصت استثنايي براي ديدن اين مكان مقدس نبود و جاي خوشحالي است كه براي تجربه يك گفت و گوي آزادانه و باز… دوباره به ايران خواهم آمد و از اين جو دوستانه با گفتگوي بدون غرض ورزي لذت ببرم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران