کاروان های غیرمجاز 20 زائر ایرانی را راهی زندان های عراق کردند کاروان های غیرمجاز 20 زائر ایرانی را راهی زندان های عراق کردند کاروان های غیرمجاز 20 زائر ایرانی را راهی زندان های عراق کردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کاروان های غیرمجاز 20 زائر ایرانی را راهی زندان های عراق کردند کاروان های غیرمجاز 20 زائر ایرانی را راهی زندان های عراق کردند کاروان های غیرمجاز 20 زائر ایرانی را راهی زندان های عراق کردند کاروان های غیرمجاز 20 زائر ایرانی را راهی زندان های عراق کردند کاروان های غیرمجاز 20 زائر ایرانی را راهی زندان های عراق کردند

کاروان های غیرمجاز 20 زائر ایرانی را راهی زندان های عراق کردند

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: کاروان‌های آزادبر بر خلاف کاروان‌های حج و زیارت، گذرنامه‌های زائران را در اختیار هتل داران قرار می‌دهند و با توجه به عدم پرداخت هزینه هتل و رها کردن زائران به حال خود، گذرنامه‌های زائران در اختیار مدیر هتل باقی می‌ماند و با مشکل مواجه می‌شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، محسن نظافتي، مديركل عتبات سازمان حج و زيارت با اشاره به مشكلاتي كه كاروان‌هاي غيرمجاز براي زائران به وجود آورده‌اند، گفت: متاسفانه تعداي از كاروان‌هاي غير مجاز با رها كردن زائران باعث ايجاد مشكلات عديده‌اي براي آنان شده‌اند.
وي افزود: با نزديك شدن به ايام پيك اعزام زائران به عتبات عاليات دفاتر غيرمجاز كه اقدام به اعزام زائران در قالب كاروان‌هاي خود مي‌كنند، مانند قارچ رشد كرده و حتي گاهي خود زائران نيز گمان مي‌كنند اين كاروان‌ها وابسته به سازمان حج و زيارت است.
نظافتي تاكيد كرد: اين كاروان ها به دليل نداشتن تجربه و شناخت كافي، در ايام پيك اعزام با افزايش قيمت‌ها در عراق مواجه مي‌شوند و زماني كه نمي‌توانند از پس هزينه‌ها برآيند زائران را به حال خود رها مي‌كنند.
مدير كل عتبات سازمان حج و زيارت در توضيح بيشتر گفت: اين دسته از كاروان‌ها بر خلاف كاروان‌هاي حج و زيارت، گذرنامه‌هاي زائران را در اختيار هتل داران قرار مي‌دهند و با توجه به عدم پرداخت هزينه هتل و رها كردن زائران به حال خود، گذرنامه‌هاي زائران در اختيار مدير هتل باقي مي‌ماند و با مشكل مواجه مي‌شوند كه در حال حاضر بيش از بيست زائر به همين دليل در زندان‌هاي عراق به سر مي‌برند.
وي بيان كرد: وزارت امور خارجه و سازمان حج و زيارت در حال پيگيري هستند تا اين افراد از زندان‌هاي عراق رها شوند، اين دسته از زائران بدهكاراني هستند كه با كاروان هايي مشرف شده‌اند كه هيچ ارگان رسمي زيارتي از آنان حمايت نمي‌كند.
نظافتي گفت: به همه متقاضيان اعزام به عتبات توصيه مي‌كنيم به كاروان‌هايي مراجعه كنند كه زير نظر سازمان حج و زيارت فعاليت مي‌كنند و اگر به دفاتري برخوردند كه به صورت غيرمجاز اقدام به اعزام زائران مي كند به سازمان حج و زيارت، نيروي انتظامي و قوه قضائيه اطلاع دهند.
مديركل عتبات سازمان حج و زيارت يادآور شد: دو هزار و دويست دفتر مجاز سازمان حج و زيارت در كشور فعال هستند كه اسامي آنها در سايت اين سازمان قيد شده ضمن اينكه آدرس و اطلاعات اين دفاتر ظرف هفته آينده در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار منتشر خواهد شد.




نظرات کاربران