بهترین ویژگی های زمامداران مهربانی، بخشندگی و عدالت است بهترین ویژگی های زمامداران مهربانی، بخشندگی و عدالت است بهترین ویژگی های زمامداران مهربانی، بخشندگی و عدالت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بهترین ویژگی های زمامداران مهربانی، بخشندگی و عدالت است بهترین ویژگی های زمامداران مهربانی، بخشندگی و عدالت است بهترین ویژگی های زمامداران مهربانی، بخشندگی و عدالت است بهترین ویژگی های زمامداران مهربانی، بخشندگی و عدالت است بهترین ویژگی های زمامداران مهربانی، بخشندگی و عدالت است

بهترین ویژگی های زمامداران مهربانی، بخشندگی و عدالت است

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در جلسه تواصی به حق با استناد به مفاهیم احادیث ائمه معصومین (ع)، از مهربانی ، بخشندگی و عدالت بعنوان سه خصلت برتر زمامداران یاد کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در جمع كاركنان بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت، احاديث نوراني ائمه معصوم (ع) را راهكار و راهبرد زندگي فردي و اجتماعي انسان دانست و گفت: هرچه انسان با اين احاديث بيشتر انس بگيرد با اين مفاهيم بيشتر آشنا مي شود.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه متاسفانه در بخش هاي مختلف كشور با مشكل نداشتن قانون مناسب روبرو هستيم، افزود: برخي قوانين كشوربه حدود 50 سال قبل بازمي گردد و شرايط به گونه اي است كه با وجود جلسات علني مجلس و فعاليت كميسيون هاي مختلف آن ، نمي توان مشكل قانون گذاري را به سرعت حل كرد و اين مسئله بسيار مهمي است كه نظام بايد درباره آن تصميم بگيرد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه سياست هاي كلي را مجمع تشخيص مصلحت نظام مشخص و به مقام معظم رهبري پيشنهاد مي دهد و پس از تصويب و تاييد معظم له عملياتي مي شود، گفت: آيا در بخش هاي مختلف از جمله سياست هاي اداري براساس سياست هاي ابلاغي عمل مي شود و آيا شايسته سالاري و احترام به حقوق مردم و تكريم آنها عملياتي شده است؟ حقايق و واقعيت ها گوياي آن است كه اينگونه نيست.
وي با تاكيد براينكه ائمه معصومين (ع) در تمام موضوعات نكات بسيار كليدي و حساسي را متذكر شده اند، روايت "أفضَلُ المُلوكِ مَن‏اُعطِيَ ثلاثَ خِصالٍ : الرّأفةَ ، والجُودَ ، والعَدلَ " از امام صادق(ع) را بيان و اضافه كرد: بهترين زمامدار كسي است كه سه خصلت مهرباني، بخشندگي و عدالت را دارا باشد.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه حكومت براساس آنچه كه اسلام مطرح مي كند پايه اش بايد برلطف و مهرباني نسبت به مردم باشد، گفت: شاخصه اصلي نظام اسلامي، مهرباني با مردم است و حاكم و زمامدار اسلامي نمي تواند با مردم دشمني كند.
وي بخشنده بودن و دوري از تنگ نظري را ويژگي بسيار مهم نظام اسلامي برشمرد و اضافه كرد: در نظام اسلامي دولت بايد حالت بخشش داشته باشد و به تعبير ديگرسرمايه هايي كه نزد دولت است بايد بدست مردم بيايد تا بخش خصوصي فعال و با گردش پول اشتغال ايجاد شود وتوليد ودرآمد مردم نيزافزايش يابد.
نماينده ولي فقيه به برخي تنگ نظري ها بعد از پيروزي انقلاب اشاره كرد و گفت: آيا بهتر نيست به جاي اينكه مردم پول هاي خود را در بانك ها بگذارند و به سودي كه از بانك ها مي گيرند اكتفا كنند، اجازه دهيم بخش خصوصي فعال شود تا صنعت رونق يافته و كارخانه ها و فرصت شغلي ايجاد شود و نشاط كار در جامعه بوجود بيايد؟
وي نظارت براي جلوگيري از بروز تبعيض در جامعه را ضروي خواند و اضافه كرد: حكومت و نظام اسلامي بايد به گونه اي برنامه ريزي كند تا سرمايه ها در دست عده اي خاص قرار نگرفته و در گردش باشد و همه مردم از آن استفاده كنند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه رانت خواري يكي از معضلات موجود جامعه ما است،افزود: معناي عدالت اين است همه كساني كه امتيازات مساوي دارند بايد از همه مزاياي اقتصادي ، سياسي و اجتماعي كشور بصورت مساوي برخوردار شوند. اگر عده اي دسترسي به اطلاعات داشته باشند، در آن بخش سرمايه گذاري كرده و بر سرمايه شان مي افزايند اما اگر به گونه اي شفاف سازي كرديم كه همه مردم اطلاعات لازم را داشته باشند افراد توانمند و سختكوش با اطمينان خاطر درامور مختلف وارد شده و سرمايه گذاري خواهند كرد.
نماينده ولي فقيه در پايان با اشاره به اينكه سه چيز را زمامدار جامعه اسلامي بايد براي عموم مردم در نظر بگيرد، اظهار داشت: زمامدار بايد انسان هاي خوبي را كه كار و سرمايه گذاري ارزشمندي انجام مي دهند تشويق و تقويت كند، مردم را با نيكي كردن وانصاف داشتن به هم نزديك نمايد تا كنار يكديگر قرار گرفته و در كارهاي خير مشاركت كنند و بر روي خطاي كساني كه به غفلت اين خطا را مرتكب شده اند پرده بپوشاند تا توبه نموده و بازگردند، لذا نبايد از خطاكار انتقام گرفت بلكه بايد وي را اصلاح كرد و اين يكي از اصول مترقي اسلام در برخورد با خطاكاران و اصلاح مشكلات است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران