نقش تریبون‌های نماز جمعه در فرهنگ‌سازی کمک به بازسازی عتبات نقش تریبون‌های نماز جمعه در فرهنگ‌سازی کمک به بازسازی عتبات نقش تریبون‌های نماز جمعه در فرهنگ‌سازی کمک به بازسازی عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نقش تریبون‌های نماز جمعه در فرهنگ‌سازی کمک به بازسازی عتبات نقش تریبون‌های نماز جمعه در فرهنگ‌سازی کمک به بازسازی عتبات نقش تریبون‌های نماز جمعه در فرهنگ‌سازی کمک به بازسازی عتبات نقش تریبون‌های نماز جمعه در فرهنگ‌سازی کمک به بازسازی عتبات نقش تریبون‌های نماز جمعه در فرهنگ‌سازی کمک به بازسازی عتبات

نقش تریبون‌های نماز جمعه در فرهنگ‌سازی کمک به بازسازی عتبات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با امام جمعه یاسوج خواستار استفاده از ظرفیت تریبون نماز جمعه جهت همکاری مردم و مسؤولان با ستاد بازسازی عتبات عالیات شد

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات كهگيلويه و بويراحمد، در ديدار با امام جمعه ياسوج اظهار كرد: توجه و خدمت به اهل بيت (ع) يكي از اتفاق‌هاي با بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي است كه با استفاده از آن مي‌توانيم توشه‌اي براي آخرت خود فراهم كنيم.
فرج‌الله نظرپور با بيان اينكه ستاد استان ما ستادي نوپا و تازه تاسيس است، گفت: مردم هنوز به درستي با هدف اين ستاد آشنايي نداشته و نمي‌دانند كار اصلي آن چيست.
وي خدمت به اهل بيت(ع)، توسعه حرم آنها و فراهم كردن آرامش زوار حرم‌هاي مطهر امامان(ع) را از مهم اهداف ستاد بازسازي عتبات عاليات عنوان كرد و گفت: در حال حاضر پروژه‌هاي بسياري در شهرهاي مذهبي عراق توسط مهندسين و متخصصين ايراني در حال اجراست.
وي با تاكيد بر اطلاع‌رساني به مردم توسط رسانه‌ها و صدا و سيما در خصوص اهداف ستاد بازسازي، از امام جمعه ياسوج خواست در خطبه‌هاي نماز جمعه به اين موضوع اشاره كرده و اهداف، جايگاه و بركات آن را براي مردم بيان كند.
نظرپور از تهيه 42 هزار قبض كمك‌هاي مردمي توسط ستاد خبر داد و بيان داشت: بايد با اطلاع‌رساني و فرهنگ‌سازي اين قبض‌ها را به دست مردم و مسؤولان برسانيم تا بتوانيم با جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي مانند ديگر استان‌ها نقشي در بازسازي عتبات داشته باشيم.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات كهگيلويه و بويراحمد، گفت: اگر فرهنگ‌سازي كافي در اين زمينه صورت گيرد، اهميت و جايگاه اين امر براي مردم روشن مي‌شود و با مشاركت آنها استان ما نيز مي‌تواند پروژه بازسازي يكي از حرم‌هاي مقدس را در عراق تقبل و انجام دهد.
وي تعامل و ارتباط با مسؤولان را يكي ديگر از راه‌هاي جذب مشاركت عنوان كرد و بيان داشت: مسؤولان استاني در هر رده‌اي كه هستند مي‌توانند با كمك در اين امر ديني هم توشه‌اي براي آخرت خود داشته باشند و هم با كمك به اين ستاد به نوعي فرهنگ‌سازي كنند.
وي تبيين جايگاه و مقام اهل بيت (ع) را از رسالت‌هاي مهم اين ستاد بيان كرد و يادآور شد: حرم اهل بيت (ع) مهم‌ترين مركز فرهنگي و درس گرفتن از رفتار و كردار آنها بزرگترين حركت فرهنگي است.
نظرپور با اشاره به فعاليت‌هاي گروهك‌هاي تكفيري و تروريستي مانند داعش، گفت: امروزه دشمنان اسلام درصدد هستند دين اسلام را ديني خشن جلوه دهند، بنابراين در اين شرايط مي‌طلبد تا همه دست به دست هم داده و با توجه به مباني ديني و اهل بيت(ع)، فرهنگ اين بزرگواران را بيشتر ترويج داده و نگذاريم دشمنان به اهداف شومشان برسند.




نظرات کاربران