آیت الله علوی گرگانی: عبور از مرز برای اربعین قانونی باشد آیت الله علوی گرگانی: عبور از مرز برای اربعین قانونی باشد آیت الله علوی گرگانی: عبور از مرز برای اربعین قانونی باشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله علوی گرگانی: عبور از مرز برای اربعین قانونی باشد آیت الله علوی گرگانی: عبور از مرز برای اربعین قانونی باشد آیت الله علوی گرگانی: عبور از مرز برای اربعین قانونی باشد آیت الله علوی گرگانی: عبور از مرز برای اربعین قانونی باشد آیت الله علوی گرگانی: عبور از مرز برای اربعین قانونی باشد

آیت الله علوی گرگانی: عبور از مرز برای اربعین قانونی باشد

آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) گفت: باید عبور مردم از مرز برای حضور در این راهپیمایی عظیم، قانونی باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آيت الله سيد محمدعلي علوي گرگاني از مراجع تقليد با اشاره به حضور ميليوني مردم در راهپيمايي اربعين حسيني(ع) گفت: بايد عبور مردم از مرز براي حضور در اين راهپيمايي عظيم، قانوني باشد. وي در ديدار جانشين فرماندهي انتظامي استان قم با اشاره به حضور ميليوني مردم در راهپيمايي روز اربعين، گفت: اين جمعيت عظيم، مهم ترين شعار اسلامي ماست و اگر اتفاق ناگواري براي زائران رخ دهد صداي آن در كل دنيا مي پيچد، بنابراين بايد مراقب هجمه دشمن بود كه اين مراسم بدون حادثه و بر مبناي قانون برگزار شود.
آيت الله علوي گرگاني با بيان اين كه دنيا بدون حادثه نيست، گفت: دشمن در كمين است بخصوص در اين موقعيت زماني كه مي خواهند با ايجاد حادثه به اهداف شان برسند.
وي خواستار عبور قانوني مردم از مرز و حركت منظم و سنجيده در اين راهپيمايي عظيم شد و افزود: از مسئولان مي خواهم تا حدي كه قانون به آن ها اجازه مي دهد به زائران سخت گيري نكنند تا مردم از اين سفر معنوي بيشتر بهره مند شوند.
جانشين فرماندهي انتظامي استان قم نيز در اين ديدار با اشاره به ايام محرم وصفر و حضور پرشور مردم در راهپيمايي روز اربعين حسيني(ع) گفت: اين روز مهم براي جامعه علوي به وجود مي آيد و مردم از نقاط مختلف جهان براي حماسه مذهبي آماده مي شوند.
سرهنگ حميد رضا اسدي به تلاش نيروي انتظامي براي تامين امنيت زائران اشاره و تاكيد كرد: اين حماسه اي كه با جمعيت بالاي 20 ميليون رقم مي خورد زبانزد جوامع جهاني شده و پليس از باب امنيتي و اجتماعي در خدمت زائران است.
وي با بيان اين كه عده اي سعي مي كنند تا به صورت غير قانوني از مرز عبور كنند و به خيل عظيم زائران بپيوندند، تصريح كرد: دشمن با انگيزه هاي مختلف به دنبال لطمه زدن به اين فريضه است و نمونه آن ورود اسباب بازي هاي حاوي مواد منفجره در سال گذشته بود كه بحمدالله با هوشياري دستگاه هاي انتظامي و امنيتي حادثه اي بوجود نيامد.
جانشين فرمانده انتظامي استان قم سپس بر لزوم آگاه سازي مردم و زائران تاكيد كرد و گفت: در سال گذشته از حدود 70 هزار نفر جمعيتي كه از استان قم به اين سفر زيارتي مشرف شدند عده زيادي مجوز عبور از مرز دريافت نكرده بودند كه هزار نفرشان در مرز به مشكل برخوردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران