اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)

تجلیل از 18 خادم نمونه ملی و بین المللی اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)

تجلیل از 18 خادم نمونه ملی و بین المللی اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)

تجلیل از 18 خادم نمونه ملی و بین المللی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)

تجلیل از 18 خادم نمونه ملی و بین المللی اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)

تجلیل از 18 خادم نمونه ملی و بین المللی اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)

تجلیل از 18 خادم نمونه ملی و بین المللی اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)

تجلیل از 18 خادم نمونه ملی و بین المللی اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)

تجلیل از 18 خادم نمونه ملی و بین المللی
اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)

تجلیل از 18 خادم نمونه ملی و بین المللی

چهاردهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با معرفی 18 خادم نمونه فرهنگ رضوی در بخش های ملی و بین المللی، به کار خود پایان داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل ازايرنا، مديرعامل بنياد بين المللي فرهنگي - هنري امام رضا (ع) در آيين اختتاميه اين جشنواره گفت: برپايي جشنواره بين المللي امام رضا(ع) شور و نشاط تسكين ناپذير مردم در بزرگداشت دهه كرامت است.
سيدجواد جعفري اظهاركرد: اين جشنواره در حقيقت نمايشگاهي از حضور اقشار مختلف مردم است كه احساسات پاكي را در برمي گيرد و هركدام روايتي حيرت آور است؛ احساساتي كه اگر روزي مستند شود كتابي قطور از روايت هاي واقعي را به وجود مي آورد.
وي گفت: جشنواره امام رضا(ع) روايت پيرمرد مومني است كه اندك اندوخته اش را نذر جشنواره مي كند و به گفته خودش اين تنها كاري است كه از عهده اش برآمده است.
جعفري افزود: اين جشنواره، روايت بانوي سالخورده 86 ساله اي است كه نوه هايش او را تشويق مي كنند تا در رقابت هاي علمي و فرهنگي جشنواره شركت كند و روايت كودكان و نوجواناني است كه با عشق به امام سخاوت و مهرباني، خلاقيت هايي را به وجود مي آورند كه صاحبنظران، سپردن اين كارها را به موزه ها توصيه مي كنند.
وي اظهاركرد: اين آيين، روايت ورزشكاراني است كه در گرماي طاقت فرساي تابستان، مسير جاده ولايت را از شلمچه تا خراسان به ياد رد پاي امام رضا(ع) طي 17 روز با دو استقامت طي طريق مي كنند و روايت فرزانگاني است كه براي پاسداشت قدمگاه ها و تكريم امامزادگان قيام كرده يا روايت دانشجويان و دانشگاهياني است كه نهضت رضوي را به پا مي كنند.
جعفري ادامه داد: اين جشنواره روايت كتابداراني است كه 238 هزار نفر را براي رقابت كتابخواني رضوي فرا مي خوانند يا روايت ارادتمندان مخلصي است كه گفتمان رضوي را در شهر و روستا رونق مي بخشند و خستگي ناپذيري آنان را در كاروان آفتاب به تبلور مي رسانند.
وي تصريح كرد: جشنواره امام رضا(ع) روايت مومنان خداجويي است كه براي احياي امر امام در گستره وسيعي از جهان، همت به خرج مي دهند و روايت 565 هزار نفر از ارباب هنر، اصحاب فرهنگ و اهالي قلم است كه آفرينش هاي بديع از خامه، قلم و زبانشان در عرصه فرهنگ رضوي روييده است.
مديرعامل بنياد بين المللي امام رضا (ع) گفت: رمزگشايي از اينكه چرا هر قشري خودش را در آيينه فرهنگ رضوي جستجو مي كند، ناشي از آن است كه امام رضا(ع) عالم آل محمد(ص) است و فرهنگ رضوي مي تواند گره هاي كور را باز و مشكلات بدون راه حل جامعه را حل سازد.
وي با قدرداني از همه دست اندركاران، توليت هاي آستان هاي مقدس و مديران فرهنگي گفت: 360 ساختار حقوقي اعم از دولتي، غيردولتي و مردمي و هزاران نفر از اشخاص حقيقي، دست اندركار اجرائيات اين جشنواره در عرصه ملي و بين المللي بوده كه زمينه ارتقاي كمي و كيفي برنامه هاي آن را در پي داشته است.
وي اظهاركرد: خادمان فرهنگ رضوي اين دوره از جشنواره اعم از گستره ملي و بين المللي و خادمان فرهنگ رضوي ادوار از قاره اروپا، آفريقا و آمريكا كه دراين مجلس حضور دارند به سهم خود به پويايي جشنواره رونق مضاعف بخشيدند.
جعفري گفت: همفكري مديران كل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها در كارگروه هاي مناطق هشت گانه همراه با تغييرات 38.2 درصدي برنامه ها و همچنين راه اندازي اتاق هاي فكر در كنار هريك از برنامه هاي هشتاد و چهارگانه اين دوره از جشنواره در اثربخشي برنامه ها موثر بود.
آيت الله اعرافي (مدير حوزه هاي علميه كشور)، مجيد مجيدي (كارگردان سينما)، حجت الاسلام جواد محدثي (شاعر و روزنامه نگار)، سيدضيا هاشمي (معاون فرهنگي وزير علوم)، حجت الاسلام حميدرضا شهرياري (مديرموسسه تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي نور)، جواد نعيمي (نويسنده كودك و نوجوان)، غلامرضا صنعتگر(هنرمند و صاحب صداي ماندگار)، سيدجلال درخشه (محقق و مدرس)، مصطفي بهارلويي (دبير انجمن اسلامي اصناف و بازاريان كشور)، بزرگ عالم زاده (محقق و پژوهشگر) خادمان نمونه فرهنگ رضوي در بخش ملي بودند.
اصغرعلي مولادينا از انگلستان، مفتاح فوزي رحمت از اندونزي، ليلا سوراني از لبنان، شيخ محمدامين از پاكستان، نورالدين دارآفرين از آذربايجان، حجت الاسلام محمد ماني از سنگال، حجت الاسلام سيدحميد حسيني از عراق، حجت الاسلام مصطفي بوعزيز از بلژيك، خادمان نمونه فرهنگ رضوي در بخش بين الملل بودند كه درآيين شنبه شب از آنان تجليل شد.


| شناسه مطلب: 62832




جشنواره خادم تجليل



مطالب مرتبط

نظرات کاربران