نشست هماهنگی زیارت عتبات عالیات در ماه محرم برگزار شد نشست هماهنگی زیارت عتبات عالیات در ماه محرم برگزار شد نشست هماهنگی زیارت عتبات عالیات در ماه محرم برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست هماهنگی زیارت عتبات عالیات در ماه محرم برگزار شد نشست هماهنگی زیارت عتبات عالیات در ماه محرم برگزار شد نشست هماهنگی زیارت عتبات عالیات در ماه محرم برگزار شد نشست هماهنگی زیارت عتبات عالیات در ماه محرم برگزار شد نشست هماهنگی زیارت عتبات عالیات در ماه محرم برگزار شد

نشست هماهنگی زیارت عتبات عالیات در ماه محرم برگزار شد

نشست هماهنگی زیارت عتبات عالیات در ماه محرم‌الحرام با حضور وزرای کشور، فرهنگ و امور خارجه عراق و دبیرخانه هیئت وزیران این کشور در بغداد برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دفتر «ابراهيم جعفري»، وزير امور خارجه عراق با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد: در اين نشست مكانيسم صدور ويزا براي زائران خارجي علاقه‌مند به زيارت عتبات عاليات در ماه محرم و همچنين، اقدامات و آمادگي‌هاي لازم براي استقبال از زائران بحث و بررسي شد.
در اين نشست همچنين، بر ضرورت دريافت هزينه ويزا از زائران خارجي كه علاقه‌مند هستند در ماه محرم‌الحرام براي زيارت عتبات عاليات به عراق بيايند،‌ تأكيد شد.
مسئولان و مقامات حاضر در اين نشست در ادامه، تجربه زيارت ميليوني اربعين در سال گذشته را بررسي كردند و بر ضرورت بهره‌مندي از نقاط قوت و مثبت تجربه سال گذشته، برنامه‌ريزي دقيق و تلاش براي برطرف‌كردن نقاط ضعف و كاستي‌هاي موجود در اين زمينه تأكيد كردند.
ضرورت تعامل با كشورهاي همسايه به‌ويژه كشورهايي كه زائران از آن وارد خاك عراق مي‌شوند و همكاري با اين كشورها براي پايبندي به تفاهم‌نامه‌هاي منعقدشده در اين زمينه و همچنين، جلوگيري از نقض قوانين و مقررات گذرگاه‌هاي مرزي از ديگر موضوعاتي بود كه در اين نشست به آن پرداخته شد.
شركت‌كنندگان در پايان اين نشست همچنين، بر افزايش شمار دفاتر صدور ويزا وابسته به وزارت خارجه عراق در كشورهايي كه زائران علاقه‌مند بيشتري براي حضور در مراسم زيارت ميليوني اربعين دارند، تأكيد كردند و دريافت مبلغ تعيين‌شده براي صدور ويزا و فراهم‌آوردن امكانات و تجهيزات لازم براي تسهيل ورود و خروج زائران تا پايان مراسم ميليوني زيارت اربعين را خواستار شدند.




نظرات کاربران