مسلمان چینی پس از رکاب زدن هشت هزار کیلومتر به مکه رسید + تصاویر مسلمان چینی پس از رکاب زدن هشت هزار کیلومتر به مکه رسید + تصاویر مسلمان چینی پس از رکاب زدن هشت هزار کیلومتر به مکه رسید + تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مسلمان چینی پس از رکاب زدن هشت هزار کیلومتر به مکه رسید + تصاویر مسلمان چینی پس از رکاب زدن هشت هزار کیلومتر به مکه رسید + تصاویر مسلمان چینی پس از رکاب زدن هشت هزار کیلومتر به مکه رسید + تصاویر مسلمان چینی پس از رکاب زدن هشت هزار کیلومتر به مکه رسید + تصاویر مسلمان چینی پس از رکاب زدن هشت هزار کیلومتر به مکه رسید + تصاویر

مسلمان چینی پس از رکاب زدن هشت هزار کیلومتر به مکه رسید + تصاویر

یک مسلمان چینی برای انجام حج تمتع، مسافت ۸۱۵۰ کیلومتری بین شهر جین جیانگ در چین تا مکه مکرمه در عربستان را با دوچرخه رکاب زد و در نهایت به این شهر رسید.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، يك مسلمان چيني براي انجام حج تمتع، مسافت ۸۱۵۰ كيلومتري بين شهر جين جيانگ در چين تا مكه مكرمه در عربستان را با دوچرخه ركاب زد و در نهايت به اين شهر رسيد.
«محمد» مسلمان چيني است كه براي رسيدن به آرزوي ديرينه اش و انجام مناسك حج تمتع، هزاران كيلومتر را ركاب زد تا در نهايت خود را به شهر مكه مكرمه برساند.
اين دوچرخه سوار مسلمان، از شهر "جين جيانگ" چين كه در مناطق شمال شرقي اين كشور پهناور قرار دارد، سفر ۸۱۵۰ كيلومتري خود را آغاز كرد و با گذر از كشورهاي "قرقيزستان"، "تاجيكستان"، "تركمنستان"، "ايران" و "عراق"، وارد خاك "عربستان" شد.
وي در طول مسير با استقبال گرم مسلمانان شهرهاي اسلامي مواجه شد و در بدو ورود به عربستان و در شهر طائف نيز، باشگاه دوچرخه سواران اين شهر قرار گرفت و پس از استراحتي كوتاه در اين شهر، به همراه تعدادي از دوچرخه سواران اين شهر، به سمت شهر مقدس مكه رهسپار شد.
اين نخستين بار نيست كه يكي از مسلمانان متحمل مشقت هاي زياد مي شود تا خود را به شهر مكه رسانده و اعمال حج را به جاي آورد. در سال ۲۰۱۴ ميلادي نيز، يك مسلمان بوسنيايي، مسير ۵۹۰۰ كيلومتري محل سكونت خود تا شهر مكه را با پاي پياده پيمود و خود را به اين شهر رساند.


| شناسه مطلب: 63055




حج تمتع چين



مطالب مرتبط

نظرات کاربران