بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله

"رمی جمرات" منظم می شود

مسئولان وزارت حج و عمره عربستان از ایجاد محدودیت زمانی در طول برگزاری مراسم رمی جمرات و طواف کعبه خبر دادند.

به گزارش ايسنا، وزارت حج عربستان با هشدار به زائران مبني بر اينكه در زمان‌هاي خاصي از چادرهاي خود خارج شوند، اعلام كرد، انجام رمي جمرات در تاريخ دهم ذي‌الحجه از ساعت ۶ تا ۱۰:۳۰ صبح، روز يازدهم ذي‌الحجه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ بعدازظهر و همچنين روز دوازدهم ذي‌الحجه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۴ بعدازظهر ممنوع خواهد بود.
قوانين و محدوديت‌هاي جديد در مراسم رمي جمرات در جلسه مسئولان حج تركيه، اروپا، آمريكا و استراليا با معاون وزارت حج و عمره عربستان و همچنين چند تن از كارشناسان و مقامات ديگر اتخاذ شد.
به گزارش عرب نيوز، در اين جلسه همچنين مسير گروه‌بندي زائران حج براي اعزام به جمرات نيز مورد بحث قرار گرفت.
«حسين الشريف»، معاون وزير حج و عمره عربستان با تأكيد بر طرح حفظ امنيت زائران گفت، اين يك مأموريت ملي است كه هركس بايد خود را درگير آن كند. وي هدف از برگزاري اين جلسه را آشنا كردن مسئولان حجاج كشورها با اين طرح دانست تا زائران مراسم رمي جمرات را انجام دهند و به سلامت به چادرهاي خود بازگردند.
همچنين براساس تصميم‌ ديگري كه در يك كميته هماهنگي ديگر اتخاذ شد، حجاج در فاصله زماني نزديك به نماز اجازه نخواهند داشت به طواف كعبه بروند و محدوديت زماني براي طواف يك ساعت قبل و يك ساعت بعد از اقامه نماز وجود خواهد داشت.
همچنين ۹۰ راهنماي حج در سه گروه ۳۰نفره پيش از ورود حجاج به مسجدالحرام پوشش مناسب لباس احرام، به همراه داشتن دست‌بندهاي الكترونيكي رديابي و همچنين كارت‌هاي شناسايي حجاج را مورد بررسي قرار مي‌دهند.
گفتني است، مناسك حج سال گذشته(ذي الحجه 1436ه) شاهد اتفاق خونين در مكه مكرمه بود؛ به طوري هنگام رمي جمرات راه منتهي به جمرات مسدود كردند و اين امر باعث ازدحام و تراكم جمعيت شده است و بر اثر ازدحام هزاران حاجي كشته و زخمي شدند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران