دیدار رئیس ستاد نماز جمعه تهران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار رئیس ستاد نماز جمعه تهران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار رئیس ستاد نماز جمعه تهران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار رئیس ستاد نماز جمعه تهران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار رئیس ستاد نماز جمعه تهران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار رئیس ستاد نماز جمعه تهران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار رئیس ستاد نماز جمعه تهران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار رئیس ستاد نماز جمعه تهران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

دیدار رئیس ستاد نماز جمعه تهران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

حجت السلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به ابعاد عبادی ، سیاسی نماز جمعه تصریح کرد: ائمه جمعه باید در کوتاه ترین زمان، مطالب را با زبان روز و گویا مطرح کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آقاي محمدباقر پيش‌نمازي رئيس ستاد نماز جمعه تهران با حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در محل بعثه مقام معظم رهبري ديدار و گفتگو كرد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در اين ملاقات ضمن تبريك انتصاب آقاي پيش نمازي به اين سمت اظهار داشت: نماز جمعه نمازي عبادي، سياسي است يعني امام جمعه از يك سو بايد سطح معلومات ديني مردم را افزايش دهد و از سوي ديگر بينش سياسي را در مردم تقويت و آنان را نسبت به راههاي دستيابي به موفقيت و خطرهايي كه در كمين جامعه و مردم است آگاه كند.
سرپرست حجاج ايراني افزود: به خاطر همين اهميت است كه امام جمعه بايد از طرف ولي امر مسلمين منصوب شود.
وي با تاكيد بر اينكه صراط مستقيم براي ائمه جمعه خط رهبري است، خواستار استفاده از ديدگاهها و بيانات امام راحل و مقام معظم رهبري در خصوص برپايي اين فريضه اسلامي و مسئوليت هاي ائمه جمعه شد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه امام جمعه بايد به نحوي رفتار و عمل كند كه مردم وي را ازخود بدانند، اظهارداشت: ائمه جمعه بايستي محبوب قلوب مردم باشند و ديدگاه و مواضع رهبري را در جامعه توسعه دهند.
وي با اشاره به وجود جريان هاي مختلف سياسي در كشور افزود: ائمه جمعه بايد در ارائه تحليل ها به نحوي عمل كنند كه مردم متوجه شوند بي طرف هستند و خطبه ها را به صورتي ارائه نمايند كه براي مردم جذاب باشد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه نماز جمعه در زماني كه وسايل ارتباطي و شبكه هاي مجازي وجود نداشت بهترين كانال ارتباطي حكومت با مردم بود، اضافه كرد: امام جمعه بايد در سخنوري ايجاد نشاط در مردم و اميدواري به آينده را مد نظر قرار دهد.
وي با اشاره به اينكه در خطبه هاي نماز جمعه توصيه به تقوي الزامي است، گفت: هنر امام جمعه جذب مخاطب است و بايد از ظرفيت بزرگ نماز جمعه براي ارتقاي سطح علمي و ديني مردم و مرور مسايل هفته استفاده كند.
نماينده ولي فقيه لزوم توجه به مخاطب شناسي و زمان شناسي را يادآور شد و با تاكيد براينكه ائمه جمعه بايد براي ارائه تحليل هاي واقعي، مطالعه كافي داشته باشند، افزود: ائمه جمعه بايد مسايل روز را در خطبه هاي كوتاه بيان كنند تا نمازگزاران معطل، اذيت و خسته نشوند و در مقابل تحولات هوشيار و بيدار باشند.
وي اضافه كرد: امام جمعه بايد از موضع گيري هاي شخصي پرهيز و درارائه مطالب موضع گيريهاي نظام را بيان كند و مراقب باشد چرا كه دشمنان درصدد توطئه هستند.
وي خواستاراستفاده از تنوع و شيوه هاي نو و پرداختن به مسايل تربيتي، روان شناسي، اخلاقي و اقتصادي در سخنراني هاي قبل از نماز جمعه شد و با تقدير از تلاش دست اندركاران ستاد برگزاري نمازجمعه تهران توصيه كرد كه به موضوع اطلاع رساني و فراهم كردن امكانات مناسب براي سهولت تردد به مكان برگزاري نماز جمعه و بهره برداري از مصلي بعنوان يك مركز فرهنگي توجه شود.
در اين ديدار رئيس ستاد نماز جمعه تهران نيز از برنامه ريزي ها و اقدامات صورت گرفته براي بهبود و بهسازي نمازجمعه و استفاده از راهكارهاي نو براي برگزاري هرچه بهتر آن در تهران گزارشي ارائه و تاكيد كرد موضوع جذب جوانان، ارائه جذاب و متنوع ، پرهيز از پرداختن صرف به گزارش عملكرد در سخنراني ها و اطلاع رساني و انعكاس مناسب رسانه اي از محورهايي است كه مورد توجه اين ستاد قرار است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران