هشدار سعودی‌ها به همه زائران حج هشدار سعودی‌ها به همه زائران حج هشدار سعودی‌ها به همه زائران حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هشدار سعودی‌ها به همه زائران حج هشدار سعودی‌ها به همه زائران حج هشدار سعودی‌ها به همه زائران حج هشدار سعودی‌ها به همه زائران حج هشدار سعودی‌ها به همه زائران حج

هشدار سعودی‌ها به همه زائران حج

وزارت حج عربستان هشدار داده است که عدم پیروی از قوانین وضع شده در جریان مناسک حج تبعات قضایی و تنبیهاتی را برای کلیه زائران به همراه دارد.

وزارت حج عربستان هشدار داده است كه عدم پيروي از قوانين وضع شده در جريان مناسك حج تبعات قضايي و تنبيهاتي را براي كليه زائران به همراه دارد.
به گزارش فارس، دولت عربستان سعودي اعلام كرده است، هر زائري كه برنامه‌هاي مقرر شده در برگزاري مراسم رمي جمرات را نقض كند دستگير و تحت پيگرد قضايي قرار مي‌گيرد.
به نوشته روزنامه نيجريه‌اي «پريميم تايمز» دولت عربستان اطلاع داده كه براي اجتناب از وقوع حوادث سال گذشته در منا و در جريان مناسك حج كه 2000 زائر كشته شدند، تدابيري را انجاميده است.
بر اين اساس، مقام‌هاي دولت نيجريه و ديگر كشورهاي آفريقايي امروز دوشنبه با «شيخ محمد» نماينده وزارت حج عربستان سعودي ديدار كردند. اين در حالي است كه دست كم 145 زائر نيجريه‌اي سال گذشته در جريان مناسك حج كشته شدند.
مقام سعودي در اين ديدار تاكيد كرد كه اگر زائري در مراسم رمي جمرات تنها و بدون گروه رويت شود، دستگير و با بالاترين تنبيه‌ها مواجه مي شود.
رمي جمرات پرتاب كردن سنگ ريزه به سوي جمره در حج است. رمي جمرات در منا از مهم‌ترين اركان مناسك حج است.
در جريان برگزاري مراسم حج در سرزمين منا در سال گذشته صدها نفر كشته و زخمي شدند و سازمان حج و زيارت ايران اعلام كرد كه شمار كشته‌شده‌ها از 1300 نفر گذشت و بيش از 2000 نفر زخمي شده‌اند. سازمان حج و زيارت ايران جان باختن 133 نفر از حجاج ايراني را تاييد كرد.
مقامات سعودي مدعي شدند كه اين حادثه به دليل ازدحام بالاي جمعيت اتفاق افتاد.


| شناسه مطلب: 63277




حج تمتع حج95 منا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران