دکتر روحانی در جلسه هیات دولت:

دولت و نظام هرگز از خون شهیدان مظلوم منا نخواهد گذشت دکتر روحانی در جلسه هیات دولت:

دولت و نظام هرگز از خون شهیدان مظلوم منا نخواهد گذشت دکتر روحانی در جلسه هیات دولت:

دولت و نظام هرگز از خون شهیدان مظلوم منا نخواهد گذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دکتر روحانی در جلسه هیات دولت:

دولت و نظام هرگز از خون شهیدان مظلوم منا نخواهد گذشت دکتر روحانی در جلسه هیات دولت:

دولت و نظام هرگز از خون شهیدان مظلوم منا نخواهد گذشت دکتر روحانی در جلسه هیات دولت:

دولت و نظام هرگز از خون شهیدان مظلوم منا نخواهد گذشت دکتر روحانی در جلسه هیات دولت:

دولت و نظام هرگز از خون شهیدان مظلوم منا نخواهد گذشت دکتر روحانی در جلسه هیات دولت:

دولت و نظام هرگز از خون شهیدان مظلوم منا نخواهد گذشت
دکتر روحانی در جلسه هیات دولت:

دولت و نظام هرگز از خون شهیدان مظلوم منا نخواهد گذشت

رییس‌ جمهوری با گرامیداشت سالگرد شهادت مظلومانه حجاج مظلوم بیت‌الله الحرام، تصریح کرد: دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران هرگز از خون این شهیدان مظلوم نخواهند گذشت و به پیگیری های حقوقی و سیاسی خود برای احقاق حقوق آنان ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني روز چهارشنبه در جلسه هيأت دولت، اظهارداشت: دولت سعودي كه با مانع تراشي ، از اعزام حجاج ايراني جلوگيري كرده است، امسال علاوه بر همه جرائم گذشته ، كارنامه خود را به گناه صد عن سبيل الله هم آلوده كرد.
دكتر روحاني، ماه ذي‌الحجه را يادآور شهادت مظلومانه حجاج بيت الله الحرام در مناسك حج سال گذشته توصيف كرد و اظهارداشت: سال گذشته تعداد زيادي مردم مسلمان در روز عيد قربان و در سرزمين منا بخاطر بي‌تدبيري و بي كفايتي افرادي كه مسئوليت حج را در سرزمين عربستان بر عهده دارند، مظلومانه جان باختند.
رييس‌ جمهوري با بيان اينكه جان باختن مردان و زنان مسلمان در سرزمين منا حادثه اي غمناك و دردناك براي همه انسانها بود، گفت: مردم مسلمان و حاجياني كه براي انجام فريضه حج به سرزمين عربستان سفر كرده بودند، مظلومانه زير دست و پا افتادند و مأمورين هم به جاي امدادرساني، نظاره‌گر بوده و اقدامات جدي براي نجات مظلومين انجام نگرفت.
دكتر روحاني با تأكيد بر اينكه اساس برگزاري مناسك حج براي عظمت دنياي اسلام است، گفت: مراسم حج غير از عبادت خداي بزرگ، ايامي است كه بايد منافع جهان اسلام، وحدت مسلمانان و تصميماتي كه آنجا اتخاذ مي‌شود، در مقابل ديدگان جهانيان قرار بگيرد اما متأسفانه در بسياري از سال‌هاي ايام حج بويژه سال گذشته نه تنها شاهد ايفاي منافع جهان اسلام و اهداف بلندي كه قرآن مجيد براي مناسك حج مشخص مي‌كند نبوديم، بلكه با كمال تاسف ، عزت، كرامت و حتي جان مسلمانان زير دست و پا قرار گرفتند.
رييس‌ جمهوري تصريح كرد: كساني كه در دنيا به واسطه حرمين شريفين القاب زيبايي براي خود كسب كردند، بايد بدانند كه وظيفه اوليه آنها احترام واقعي به حرم هاي شريف و زائرين حرمين است و يكي از وظايف اوليه آنها ايجاد امنيت و آسايش براي حجاج مي‌باشد.
دكتر روحاني اضافه كرد: سال گذشته در مراسم حج تعداد زيادي از حجاج و مسلمانان از جمله حجاج ايراني مظلومانه به شهادت رسيدند و دولت عربستان بايد در قبال اين حادثه پاسخگو باشد، اما متأسفانه اين دولت حتي از عذرخواهي زباني نيز از مسلمانان و كشورهاي اسلامي سر باز زده است در حالي كه عذرخواهي و قول به جبران آن مشكل و نيز جلب همفكري با ساير كشورهاي اسلامي براي تأمين امنيت آينده مراسم حج مي‌توانست تا حدودي بر بي‌كفايتي‌هاي انجام شده سرپوش بگذارد، اما نه عذرخواهي انجام شد و نه خسارتي جبران گرديد و نه براي سال‌هاي آينده براي مسلمانان استمداد و همفكري اتخاذ شد و شاهد برنامه‌ريزي جديدي هم براي بهبود وضعيت آينده نيستيم.
رييس‌ جمهوري با اظهار تأسف از اينكه پيكر شهداي مراسم حج پارسال در بسياري از كشورها تحويل داده نشد و تنها جمهوري اسلامي ايران با تلاش و اقدامات سياسي پيكر حجاج شهيد خود را به كشور بازگرداند، گفت: در اين راستا تلاش و پيگيري مسئولين حج، وزارتخانه‌هاي خارجه، بهداشت و ارشاد اسلامي و نيز رهنمودها و بيانات مقام معظم رهبري در مجموع زمينه‌اي را فراهم كرد كه پيكر حجاج كشورمان شناسايي و به كشورمان بازگردانده شده و اين شهداي عزيز مورد تجليل به حق مردم قرار گيرند.
دكتر روحاني گفت: امروز در شرايطي هستيم كه شايد پيگيري اقدامات حقوقي در اين راستا در داخل عربستان دشوار باشد، چرا كه سفارتخانه كشورمان در آنجا بسته شده، اما دولت، مسئولين و نظام هرگز از خون عزيزان خود نخواهد گذشت و به اقدامات حقوقي و سياسي به منظور احقاق حقوق مردم ادامه خواهد داد.
رييس‌ جمهوري خاطر نشان كرد: دولت عربستان در قبال بي‌كفايتي خود تحت فشار سياسي و حقوقي دولت ايران قرار گرفت و به دنبال بهانه‌اي بود كه خود را از آن رها كند و متأسفانه تعدادي نادان و احساساتي اين بهانه را در اختيار دولت عربستان قرار دادند تا با فرار رو به جلو و نمايش قطع رابطه سياسي، خودش را از فشارهاي سياسي و حقوقي دولت ايران برهاند.
دكتر روحاني تأكيد كرد: البته اگر مشكل موجود با دولت عربستان صرفا مسأله حج و منا بود، شايد مي‌شد راه‌حلي براي برطرف كردن آن پيدا كرده و آن را در مسير درست قرار داد، اما متأسفانه اين دولت با جنايت‌هايي كه در منطقه انجام مي‌دهد و با حمايت خود از تروريسم، بواقع خون مسلمانان را در عراق، سوريه و يمن، مي‌ريزد و روزانه زنان و كودكان يمني را زير بمباران وحشيانه خود قرار مي‌دهد.
رييس‌ جمهوري با تأكيد بر اينكه مشكل موجود با عربستان فراتر از مسايلي مانند حج است، تصريح كرد: كشورهاي منطقه و دنياي اسلام براي حل مشكلات موجود و تنبيه دولت عربستان بايد اقدامات هماهنگي انجام دهند تا از يكسو حج شرافتمندانه و ابراهيمي به معناي واقعي كلمه در مكه و مدينه و حرمين الشريفين انجام شود و از سوي ديگر كشورهاي منطقه از حمايت‌هاي اين رژيم از تروريسم نجات يابند و مردم يمن نيز بتوانند در صلح و امنيت زندگي كنند.
دكتر روحاني تأكيد كرد: دولت و نظام جمهوري اسلامي ايران در مسير حمايت از مسلمانان و مظلومين در سراسر جهان و امنيت منطقه همانطوري كه همواره فعال بوده، به راه خود ادامه خواهد داد و اميدواريم در آينده نزديك شاهد امنيت همه كشورهاي منطقه، خاورميانه و بويژه عراق، سوريه و يمن و نيز شاهد مراسم حج باشكوهي در شأن دنياي اسلام و در چارچوب آيات و آموزه‌هاي قرآن مجيد و سنت پيامبر گرامي اسلام(ص) باشيم.
رييس‌ جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت ياد و خاطره شهداي 17 شهريور، اظهار داشت: ايثار و فداكاري‌هاي انجام شده در روز 17 شهريور، نقطه آغازيني در شتاب‌بخشيدن به حركت مردم به منظور پيروزي انقلاب اسلامي بود.
دكتر روحاني با بيان اينكه نهضت اسلامي از سال 41 تا 57 داراي نقاط عطف فراواني بوده است، گفت: يكي از روزهاي تاريخي كه در آن مردم ايثار، فداكاري و مقاومت بي‌نظيري نشان دادند در روز 17 شهريور بود و حوادث آنروز شرايط خاصي را به انقلاب بخشيد و موج جديدي را براي ايستادگي مردم در برابر رژيم سفاك سابق بوجود آورد و در نهايت شرايط را براي پيروزي انقلاب اسلامي مهيا كرد.
رييس‌ جمهوري افزود: ياد و خاطره شهداي ميدان ژاله (هفدهم شهريور) و همه شهداي انقلاب و دفاع مقدس را گرامي داشته و اميدواريم همه بتوانيم پاسدار خون شهيدان‌مان باشيم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران