سرپوش بر گناه «صد عن سبیل الله» با پخش فارسی مناسک حج سرپوش بر گناه «صد عن سبیل الله» با پخش فارسی مناسک حج سرپوش بر گناه «صد عن سبیل الله» با پخش فارسی مناسک حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپوش بر گناه «صد عن سبیل الله» با پخش فارسی مناسک حج سرپوش بر گناه «صد عن سبیل الله» با پخش فارسی مناسک حج سرپوش بر گناه «صد عن سبیل الله» با پخش فارسی مناسک حج سرپوش بر گناه «صد عن سبیل الله» با پخش فارسی مناسک حج سرپوش بر گناه «صد عن سبیل الله» با پخش فارسی مناسک حج

سرپوش بر گناه «صد عن سبیل الله» با پخش فارسی مناسک حج

رژیم سعودی که با کارشکنی و ارتکاب گناه «صد عن سبیل الله»، مانع از حضور زائران ایرانی در مناسک حج امسال شد، در اقدامی تبلیغاتی و با هدف بهبود چهره خبیث خود در میان افکار عمومی، مناسک حج را برای دومین سال به زبان فارسی پوشش می‌دهد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، رژيم سعودي سال گذشته و همزمان با موسم حج ۱۴۳۶ هجري قمري، يك شبكه ماهواره‌اي و يك كانال راديويي فارسي‌زبان براي پوشش آخرين اخبار و تحولات حج به زبان فارسي راه‌اندازي كرد و امسال نيز قرار است كه اين شبكه و براي دومين سال متوالي مناسك حج را به زبان فارسي پوشش دهد.
در حقيقت، اگرچه وزارت فرهنگ و رسانه عربستان سال گذشته اعلام كرد كه هدف از راه‌‌اندازي اين شبكه راديويي و تلويزيوني فارسي‌زبان، پوشش آخرين تحولات مناسك حج و نيز فعاليت‌هاي زائران بيت‌الله الحرام در مكه مكرمه، مشاعر مقدسه و مدينه منوره و رساندن پيام جاوداني حج و ارزش‌هاي والاي اسلام است، اما رژيم سعودي از طريق اين اقدام تنها به دنبال نفوذ در ميان افكار عمومي فارسي‌زبانان و سرپوش‌ گذاشتن بر جنايات اين رژيم در كشتار بي‌گناه مردم يمن، ممانعت از حضور زائران ايراني و يمني در مناسك حج و حمايت از گروه‌هاي تكفيري و تروريستي است.
از ديگر اهدافي كه رژيم سعودي از طريق اين شبكه ماهواره‌اي به دنبال تحقق آن است، سوءاستفاده از ابزار رسانه براي بهبود چهره خبيث خود را در ميان افكار عمومي فارسي‌زبانان و سرپوش‌ گذاشتن بر بي‌كفايتي و بي‌درايتي خود در مديريت مناسك حج است.
مديريت ضعيف عربستان در برگزاري اين فريضه عظيم اسلامي سال گذشته به اوج خود رسيد و جان‌باختن مظلومانه بيش از ۷ هزار حاجي در فاجعه منا و سقوط جرثقيل در مسجدالحرام دليلي واضح و آشكار بر بي‌كفايتي آل‌سعود است.
به گزارش ايكنا، مقامات سعودي همچنين، در فضاي تبليغاتي پيوسته تلاش مي‌كنند كه خود را خادم حرمين شريفين و خادم حجاج معرفي كنند، اما در حقيقت امروز درآمدي كه از سفر سالانه حجاج به سرزمين وحي حاصل مي‌شود، از سوي شاهزادگان بي‌لياقت سعودي صرف كشتار مردم بي‌گناه يمن، عراق و سوريه مي‌شود.
امروز همچنين، نداي مديريت مشترك حج از سوي كشورهاي اسلامي و تشكيل هياتي مشترك در اين زمينه بيش از هر زمان ديگري از اقصي نقاط جهان اسلام به‌گوش مي‌رسد، اگرچه متأسفانه تحقق اين امر به دليل وابستگي سازمان همكاري اسلامي به عربستان و رياست يك سعودي بر آن كمي مشكل است، اما همين نداها خود دليلي بر اذعان علماي اسلام به بي‌كفايتي رژيم سعودي در مديريت حج است.
شبكه راديويي و تلوزيزيوني «حج» كه سال گذشته راه‌اندازي شد، امسال نيز همزمان با آغاز مناسك حج ۱۴۳۷، پخش آن براي دومين سال در روز هشتم ذي‌الحجه(۲۰ شهريورماه) آغاز مي‌شود، اين در حالي است كه امسال در پي «صد عن سبيل الله» مسؤولان سعودي، زائران ايراني از مناسك حج محروم هستند.
اين شبكه ماهواره‌اي بر روي ماهواره‌هاي «نايل ست، ياه ست، هات برد، عرب ست» پخش مي‌شود و كانال راديويي آن بر روي موج «اف ام» فركانس‌هاي ۹۴/۵ و ۱۰۶/۵ مگاهرتز در مكه مكرمه و مشاعر مقدسه قابل دسترسي خواهد بود.


| شناسه مطلب: 63372




حج تمتع منا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران