حج مقبول ۶۴۰۰۰ زائر ایرانی به حج نرفته  نیابت یک حاجی واقعی برای یک ملت حج مقبول ۶۴۰۰۰ زائر ایرانی به حج نرفته  نیابت یک حاجی واقعی برای یک ملت حج مقبول ۶۴۰۰۰ زائر ایرانی به حج نرفته  نیابت یک حاجی واقعی برای یک ملت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حج مقبول ۶۴۰۰۰ زائر ایرانی به حج نرفته  نیابت یک حاجی واقعی برای یک ملت حج مقبول ۶۴۰۰۰ زائر ایرانی به حج نرفته  نیابت یک حاجی واقعی برای یک ملت حج مقبول ۶۴۰۰۰ زائر ایرانی به حج نرفته  نیابت یک حاجی واقعی برای یک ملت حج مقبول ۶۴۰۰۰ زائر ایرانی به حج نرفته  نیابت یک حاجی واقعی برای یک ملت حج مقبول ۶۴۰۰۰ زائر ایرانی به حج نرفته  نیابت یک حاجی واقعی برای یک ملت

حج مقبول ۶۴۰۰۰ زائر ایرانی به حج نرفته نیابت یک حاجی واقعی برای یک ملت

امسال هرکه دلش مکه خواست، حاجی می‌شود. امسال یک حاجی واقعی جور همه ما ایرانیان عاشق را خواهد کشید، هر سال ما تمام حج را به جست و جوی مهدی(عج) سپری می کردیم، شاید امسال او سراغ ما را گرفت.

امسال كعبه بوي گلاب ناب ايراني نمي‌‌‌دهد، مسئولان عربستاني حتي حاضر نشدند گلاب ناب ايران را براي شست‌وشوي كعبه تحويل بگيرند. امسال نه تنها حق ۶۴ هزار زائر ايراني كه حق يك ملت ضايع شد. اما به قول امام راحل «به سوي كعبه نماز مي‌گزاريم و به سوي كعبه مي‌ميريم و خدا را سپاس مي‌گزاريم كه در ميثاقمان با خداي كعبه پايدار مانده‌ايم و پايه‌هاي برائت از مشركين را با خون هزاران هزار شهيد از عزيزانمان بنيان نهاده ايم».
اما اگر چه دلتنگيمان براي مسجد النبي و تك تك ستون هاي آن، خانه و مسجد مظلوم فاطمه(س)، كعبه، حجر اسماعيل، حجرالاسود، صفا و مروه، عرفات، منا... آه منا، رمي جمرات، قرباني و هر چه بوي بندگي دهد تنگ شده، يك اميد روشن هست. يك اميد حي و حاضر و زنده و ناظر.
هر سال هزاران ايراني با نيت ديدن امام زمانشان در حج محرم مي‌شدند، هر سال هزاران ايراني دعاي اولشان در حج ملاقات با امام زمان (عج) و دعا براي ظهور ايشان بود.
هر سال هزاران ايراني فرقي نمي‌كند شيعه يا سني با احتياط در حرم امن الهي گام بر مي‌داشتند و آرزو مي‌كردند كه اي كاش حاجي كنارشان مقصد و محبوشان باشد، هر سال هزاران ايراني به عشق مهدي(عج) تمام سعيشان صفاي دلشان بود شايد ديده هايشان به نور جمالي بي بديل روشن شود.
و چه اشك ها و چه لبخندها و چه ديدارها و تجديد ديدارها رخ مي داد. به ياد دارم سال ها پيش وقتي پرده خانه كعبه را تعويض مي كردند موج زائران ايراني اطراف كعبه بلند منجي و اميد ظهور را فرياد مي زدند و اين در حالي بود كه ساير زائران فقط ايستاده بودند.
امسال دل نه ۶۴ هزار ايراني كه دل ميليون ها ايراني حاجي مي شود. دل همه عمره گزاراني كه در عمره مفرده‌شان بارها و بارها به نيابت مهدي (عج) طواف كرده اند، نماز خوانده اند، دعا كرده اند، امسال هركه دلش مكه خواست حاجي مي شود. سر بتراشيد قربانيتان مقبول درگاه حق شده است.
امسال يك زائر و تنها يك زائر نائب تمام ايرانيان در حجي است كه براي ما صد عن سبيل الله كردند. امسال مهدي (عج) باز هم مُحرم مي‌شود، باز هم حج به جا مي آورد، شايد هم دلتنگ زائران ايراني شد، شايد هم براي ما دلتنگي كرد. حتماً دلش دعاي عرفه حجاج ايراني را خواهد خواست. حتماً دلتنگ و بي صبر دعاي كميل بين الحرمين خواهد بود. هزاران نه بلكه ميليون ها ايراني هر سال در عمره و حج به جست و جوي مهدي موعودشان رفته اند، شايد امسال مهدي (عج) ما را جست و كرد، شايد سراغ ايرانيان عاشق را گرفت.
خدا را چه ديدي شايد به نيابت از يك ملت دل شكسته و محرم شده از حج، حج گذارد و برايمان و براي تمام حجاج پر كشيده‌مان دعا كرد.
حجكم مقبول و سعيكم مشكور.
زهرا ايرجي خبرنگار حج و زيارت خبرگزاري قرآني ايكنا


| شناسه مطلب: 63402




عرفه حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران