جامع‌ترین نرم افزار مقابله با وهابیت منتشر شد جامع‌ترین نرم افزار مقابله با وهابیت منتشر شد جامع‌ترین نرم افزار مقابله با وهابیت منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جامع‌ترین نرم افزار مقابله با وهابیت منتشر شد جامع‌ترین نرم افزار مقابله با وهابیت منتشر شد جامع‌ترین نرم افزار مقابله با وهابیت منتشر شد جامع‌ترین نرم افزار مقابله با وهابیت منتشر شد جامع‌ترین نرم افزار مقابله با وهابیت منتشر شد

جامع‌ترین نرم افزار مقابله با وهابیت منتشر شد

پژوهشکده حج و زیارت با همکاری مدیریت آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نرم افزار سنگواره را با هدف نقد آراء و نظرات وهابیت در سه حوزه تاریخ، عقاید و جریان‌شناسی معاصر منتشر کرد.

به گزارش سرويس انديشه پايگاه اطلاع رساني حج، نرم افزار سنگواره كه به همت پژوهشكده حج و زيارت و مديريت آموزش دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي، سامان يافته است، جامع‌ترين نرم افزار مقابله با وهابيت است كه در سه حوزه تاريخ، عقايد و جريان‌شناسي معاصر، به نقد آراء و نظرات وهابيت مي‌پردازد.
اين نرم افزار با هدف مقابله با جنگ نرم وهابيت، نقد مباني فكري و باورهاي غلط وهابيت، در قالبي آموزشي، پاسخ به شبهات وهابيت، ايجاد همگرايي با مسلمانان جهان، در مقابله با وهابيت و تبيين كارنامه وهابيت در جهان اسلام منتشر شده است.
براساس اين گزارش، نرم افزار سنگواره از دو بخش اصلي با عنوان آموزشي، پژوهشي و پشتيباني آموزش و يك بخش فرعي تشكيل شده است كه در بخش آموزشي، عنوان‌هاي پيدايش سلفيه، ظهور سلفيه وهابي، مباني فكري وهابيت، باورهاي وهابيان، كارنامه وهابيت و مذهب يا بدعت خطرناك بررسي شده‌اند.
در بخش نخست كه سي و سه درس و هر درس شامل پنج قسمت است، افزون بر نمايش متن خلاصه درس، صوت آن نيز پخش مي‌شود و متن اصلي درس در قالب ورد است كه با دو بار كليك كردن به صورت تمام صفحه قابل مطالعه است.
منابع براي مطالعه بيشتر شامل مقالات و مطالب در قالب ورد و پي دي اف، سخنراني‌ها و مصاحبه‌هاي مرتبط با موضوع درس نيز به صورت ويدئو و صوت در اين بخش گنجانده شده است و در پايان نيز سؤالات آزمون به صورت تستي ارائه مي‌شود.
بخش‌هاي وهابيت در يك نگاه شامل مطالب مكتوب در قالب ورد و پي دي اف، به همراه مطالب صوتي تصويري، كتابخانه شامل كتاب، نشريه و مقالات در قالب پي دي اف، با قابليت دريافت فايل اصلي پي دي اف و چندرسانه‌اي شامل سخنراني‌ها، مصاحبه‌ها و نقدهاي تصويري در بخش پژوهشي و پشتيباني آموزش گردآوري شده است.
بخش فرعي اين نرم‌افزار نيز به دو عنوان «راهنما» كه توضيح نرم افزار است و نيز «درباره ما» كه به معرفي پژوهشكده حج و زيارت و اداره كل آموزش دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي مي‌پردازد، اختصاص دارد.
ساختار موضوعي نرم‌افزار و درسنامه آموزشي براي هر موضوع، برخورداري هر درس از متن درسي، متن پژوهشي، صوت، خلاصه درس و فايل تصويري متناسب با موضوع درس، برگزاري آزمون مجازي براي هر درس و امكان پژوهش در منابع فراواني كه به صورت پي دي اف در اختيار دانش‌پژوه است از ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار به شمار مي‌رود.
از ديگر ويژگي‌هاي نرم‌افزار مي‌توان به كتابخانه پژوهشي، داراي 1100 كتاب و مقاله، 551 فايل وردي و 1458 فايل پي دي اف، 36 فايل سخنراني و 155 فايل تصويري و برخورداري از ابزار پيشرفته كار بر روي متن، يادداشت‌نويسي، انتخاب بخشي از متن، انتقال محتوا از نرم‌افزار به ورد با كپي كردن آن اشاره كرد.




نظرات کاربران