نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی اِقامه شد نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی اِقامه شد نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی اِقامه شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی اِقامه شد نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی اِقامه شد نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی اِقامه شد نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی اِقامه شد نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی اِقامه شد

نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی اِقامه شد

همزمان با دهم ذی الحجه، نماز با شکوه عید سعید قربان با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران بارگاه منور امام رضا (ع) به امامت آیت الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، در اين مراسم توليت آستان قدس رضوي، استاندار خراسان رضوي، شهردار مشهد و جمعي از مسئولان استاني حضور داشتند، آيت الله سيد احمد علم الهدي در خطبه‌هاي نماز عيد سعيد قربان گفت: عيد قربان به عنوان يكي از بزرگترين اعياد امت اسلام، نقطه اتصال دل‌هاي مسلمانان در سراسر جهان است.
وي با اشاره به اينكه اين روز هم براي ما عيد است و هم براي زائران بيت الله الحرام كه در سرزمين منا و در مناسك حج حضور دارند، افزود: قرباني كردن در اين روز بزرگ در واقع يك نماد است و مفهوم اين نماد نمايش عبوديت و بندگي و كشتن نفس اماره در پيشگاه خداوند است.
امام جمعه مشهد مقدس گفت: در روز عيد قربان همان طور كه ما براي رضاي خداوند گوسفند قرباني مي كنيم، همان‌گونه نيز تمام نفسانيات خود را در درگاه خداوند سر بريده و از تمام گرايش هاي نفساني كه مانع قرب الهي مي‌شود، چشم پوشي مي كنيم.
وي قرباني را نماد نزديكي انسان به درگاه خداوند دانست و گفت: انسان بعد از خواندن مناجات عاشقانه امام حسين(ع) در عصر روز عرفه با توبه و انابه به درگاه خدا تقرب مي‌جويد و بعد از آن در روز عيد قربان، با قرباني كردن و كشتن نفس اماره اين تقرب و نزديكي را به درگاه خدا جشن مي‌گيرد.
آيت الله علم الهدي در خطبه دوم نماز عيد سعيد قربان با اشاره به شيطان ستيزي به عنوان يكي از مهمترين اصول و مباني دين مبين اسلام بيان كرد: يكي از اعمال روز عيد قربان در مناسك حج «رمي جمرات» به معناي سنگ زدن به شيطان است.
وي با اشاره به اينكه جمرات كه حاجيان در روز عيد قربان به آن سنگ مي‌زنند، در واقع نمادي از شيطان است، ابراز كرد: در اين روز حجاج بيت الله الحرام با سنگ زدن به نماد شيطان از او اعلام برائت مي‌كنند.
امام جمعه مشهد افزود: اين عمل يعني شيطان شناسي و شيطان ستيزي بايد به عنوان يك راهبرد اساسي در زندگي سياسي ما نيز مصداق پيدا كند و همواره با شيطان و ايادي او در ستيز باشيم.
وي با بيان اينكه يكي از مهمترين آموزه‌هاي امام خميني(ره) شيطان شناسي بود، گفت: امام خميني(ره) شيطان بزرگ يعني آمريكاي جهانخوار را به ما معرفي كرد و اكنون وظيفه ما است كه با اين شيطان بزرگ مبارزه و ستيز كنيم.


| شناسه مطلب: 63433




عيد قربان مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران