عضو مجلس خبرگان رهبری:شرایط برای انجام حج مهیا نباشد دینی به گردن کسی نیست عضو مجلس خبرگان رهبری:شرایط برای انجام حج مهیا نباشد دینی به گردن کسی نیست عضو مجلس خبرگان رهبری:شرایط برای انجام حج مهیا نباشد دینی به گردن کسی نیست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عضو مجلس خبرگان رهبری:شرایط برای انجام حج مهیا نباشد دینی به گردن کسی نیست عضو مجلس خبرگان رهبری:شرایط برای انجام حج مهیا نباشد دینی به گردن کسی نیست عضو مجلس خبرگان رهبری:شرایط برای انجام حج مهیا نباشد دینی به گردن کسی نیست عضو مجلس خبرگان رهبری:شرایط برای انجام حج مهیا نباشد دینی به گردن کسی نیست عضو مجلس خبرگان رهبری:شرایط برای انجام حج مهیا نباشد دینی به گردن کسی نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری:شرایط برای انجام حج مهیا نباشد دینی به گردن کسی نیست

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر شرایط برای انجام حج مهیا نباشد وظیفه و دینی به گردن کسی نیست.

به گزارش ايرنا، آيت الله هاشم هاشم زاده هريسي، روز سه شنبه در جمع مردم تبريز افزود: حج براي هميشه تعليق نمي شود و به زودي با حل مشكل آن، ايراني ها بار ديگر به سرزمين وحي اعزام مي شوند و به دور كعبه طواف خواهند كرد.
وي با بيان اينكه حج فريضه اي واجب براي مسلمانان بوده و سعودي ها بايد بدانند كه حرمين شريفين به همه مسلمان ها تعلق دارد، يادآور شد: آن ها از موقعيت جغرافيايي خود سوءاستفاده كرده و ايراني ها را از اين اتفاق مهم محروم كرده اند.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: عربستان در فضاي بد و جنجالي فعلي بيشترين سهم را دارد و گناه كبيره آن ها اين است كه سياست را بالاتر از دين مي دانند و به همين دليل به خود اجازه يكه تازي مي دهند.
آيت الله هاشم زاده هريسي، با بيان اينكه حج براي مسلماناني كه توان مالي دارند، واجب است ادامه داد: همه بايد مراقب رفتار خود باشند تا بهانه اي به دست دشمنان اسلام نيافتد.
وي با بيان اينكه تصميم گيران سعودي همچنان اصرار بر كوك كردن ساز عناد و تنش دارند، گفت: آن ها مي خواهند تا تنش بين ايران و عربستان به يكي از مسايل نظام بين الملل و به طور مشخص خاورميانه تبديل شود.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري، يادآوري كرد: عربستاني ها بايد بدانند كه افزايش حوزه نفوذ دولت هاي اسلامي باعث مي شود تا همه كشورهاي مسلمان از جمله عربستان از آن بهره ببرند.
آيت الله هاشم زاده هريسي، افزود: آن ها قدرت ايران را به ضرر خود مي دانند، چراكه مي خواهند همه اتفاقات را به تنهايي به سرانجام برسانند.
وي با بيان اينكه تنش بين ايران و كشورهاي اسلامي اصلا به صلاح نيست و براي دولت ها و ملت هاي اسلامي چيزي به جزء ضرر ندارد اظهار داشت: اين فضا هزينه سازي و بي آبرويي به بار مي آورد و موجب استهلاك قدرت در جهان اسلام مي شود.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري گفت: براي عظمت اسلام و مسلمين، واجب است كه كشورهاي اسلامي با هم اتحاد داشته باشند تا از توانايي هاي يكديگر بهره بگيرند.
آيت الله هاشم زاده هريسي، با بيان اينكه بيشترين بهره از اين فضاي تنش آلود را رژيم جعلي صهيونيستي مي برد، افزود: همه و حتي عربستان سعودي هم بايد در رفتارشان تغيير ايجاد كنند.
وي ريشه چنين فضاي پر هزينه اي را تندروي افرادي دانست كه به رفتارهاي افراطي اصرار دارند و با كارهايشان باعث ضربه خوردن دين مي شوند.
آيت الله هاشم زاده هريسي با بيان اينكه هم ايران و هم عربستان از كشورهاي مهم منطقه خاورميانه هستند، افزود: به گفته تحليل گران، آل سعود در رقابتي ذهني با جمهوري اسلامي بوده و به همين دليل از هيچ كوششي براي تضعيف ايران كوتاهي نمي كند.
وي خاطرنشان كرد: ايران يا كشورهاي ديگر به فكر كشورگشايي يا ضعيف كردن عربستان نبوده و دولتمردان اين كشور دچار توهم هستند و به همين دليل دست به اقداماتي مي زنند كه واقعا مايه ننگ اسلام است.
آيت الله هاشم زاده، علت رفتارهاي غلط و عصبانيت عربستاني ها را ناشي از تعامل ايران با جهان دانست و ادامه داد: آن ها خيال مي كنند ايراني كه قدرت زيادي به واسطه برجام به دست آورده بدنبال ضعيف و حاشيه نشين كردن عربستان است.


| شناسه مطلب: 63487




حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران