رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی:

مدیریت راهبردی فضای مجازی ضرورت جامعه امروز است رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی:

مدیریت راهبردی فضای مجازی ضرورت جامعه امروز است رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی:

مدیریت راهبردی فضای مجازی ضرورت جامعه امروز است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی:

مدیریت راهبردی فضای مجازی ضرورت جامعه امروز است رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی:

مدیریت راهبردی فضای مجازی ضرورت جامعه امروز است رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی:

مدیریت راهبردی فضای مجازی ضرورت جامعه امروز است رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی:

مدیریت راهبردی فضای مجازی ضرورت جامعه امروز است رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی:

مدیریت راهبردی فضای مجازی ضرورت جامعه امروز است
رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی:

مدیریت راهبردی فضای مجازی ضرورت جامعه امروز است

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری مدیریت راهبردی فضای مجازی را ضرورت جامعه امروز خواند و گفت: با بهره گیری از فضای مجازی می توانیم پیام اسلام ناب را به 3 و نیم میلیارد نفر در جهان برسانیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين حميد شهرياري صبح امروز در مراسم رونمايي از ويراست سوم نرم افزار كتابخانه جامع حج كه در مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي برگزار شده بود، گفت: در 10 سال اخير مهمترين رويدادي كه جهان را متحول كرده، تحول در حوزه ارتباطات است.
رييس مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي اظهار داشت: در ابتداي انقلاب پيام امام راحل در سال 57 در گستره ايران منتشر شد و تا سال 85 به دنيا صادر نشد چون امكان صدور اين پيام را از ايران نداشتيم.
وي با اشاره به انقلاب ارتباطات، ابرازكرد: امروز انقلاب ارتباطات باعث شده كه پيام امام راحل به جهان و كشورهاي عربي برسد و سال هاي اخير شاهد انقلاب بحرين و يمن و ديگر كشورهاي عربي هستيم؛ از ميانه هاي دهه 80 بيداري هاي اسلامي شكل گرفت و انقلاب 57 به كشورهاي عربي رسيده است.
حجت الاسلام والمسلمين شهرياري گفت: اين امر باعث شد كه آگاهي و اطلاع از پيام جمهوري اسلامي در جهان شكل بگيرد و ميدان هاي التحرير، ميدان هايي براي تقابل با كساني شد كه دست دوستي به سمت مستكبران دراز كرده بودند.
وي ادامه داد: قبلا مفهومي به نام سونامي اطلاعات در دهه 70 داشتيم كه با حضور گسترده اينترنت در ايران ايجاد شد؛ مركز تحصيقات كامپيوتري علوم اسلامي در سال 1375 در قم راه اندازي شد؛ در آن سال ها چندين كيلومتر خط مخابرات از روي پشت بام خانه ها تا مركز كشيده شد تا اتصال به اينترنت فراهم شود.
رييس مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي خاطرنشان كرد: با انقلاب اينترنتي تمامي متون علمي و ديني اسلام در اختيار محققان و جهان قرار گرفت.
وي افزود: در نيمه دهه 80 سونامي ارتباطات رخ داد و گروه هاي كوچكي با هم ارتباط برقرار مي كردند و در شبكه هاي اجتماعي يكديگر را پيدا كردند؛ به تدريج اين گروه ها گسترده شدند تا دست به دست هم دادند و ارتباطات شبكه اي رخ داد و امروز پيام ها در سطح گسترده اي در جهان پخش مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين شهرياري تأكيد كرد: گاهي اين پيام ها باعث مي شود كه سرنوشت يك انتخابات تغيير كند؛ در انتخابات اخير هم شاهد بوديم كه برخي پيام ها افراد را راهي مجلس خبرگان رهبري و برخي ديگر هم از راه يافتن به اين مجلس بازماندند.
وي ابراز داشت: حدود 200 شبكه با بيش از 10 هزار عضو و 100 كانال كه روزانه 1ميليون و 20 هزار مطلب در اين كانال ها قرار داده مي شود، وجود دارد.
رييس مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي اظهار داشت: امروز ديگر با صدا و سيما نمي شود كه به افكار جهت دهيم و اين يك تفكر مرده محسوب مي شود؛ روزانه 138 كانال شبانه روز بر روي افكار جوانان و جامعه ما اثر گذاري مي كند و كاري هم از دست حاكميت ها بر نمي آيد.
وي تأكيد كرد: اين اتفاق ساده اي نيست و تمام حاكميت هاي دنيا را تحت فشار قرار داده است؛ در گذشته كسي در برابر حاكم توانايي اظهار نظر نداشت اما امروز افراد با همفكران خود متحد شده و با اجتماع هايي كه انجام مي دهند، حاكميت را وادار به عقب نشيني مي كنند.
حجت الاسلام والمسملين شهرياري گفت: بيش از 3 و نيم ميليارد نفر، يعني نيمي از مردم جهان در اين سونامي ارتباطات مشاركت مي كنند و با اين اتفاق بهترين برنامه تلويزيوني ما حدود 4 ميليون بيننده دارد.
وي ادامه داد: امروزه يك كليپ در شبكه هاي اجتماعي گاهي تا 100 ميليون بازديد مي خورد؛ در اين دوره ديگر نيازي به فرستادن ماهواره به فضا نداريم و فقط با يك دوربين مي توانيم اقدام به توليد محتوا كنيم، چرا كه مخاطبان از طريق اينترنت مشغول مشاهده وقايع هستند.
رييس مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي افزود: بايد نگران جوانان باشيد چرا كه در گوشي هاي همراه با تهديدهاي جدي رو به رو هستند؛ بزرگترين سرمايه داران دنيا كساني هستند كه در حوزه فضاي مجازي سرمايه گذاري كرده اند.
وي اظهار داشت: اطلاعات تهيه شده در دنيا فقط در 30 مركز داده انباشته مي شود و قدرت به اطلاعات بزرگ تبديل شده است؛ اين ذخيره سازي قدرت و ثروت مي آورد و هر كليك در سايت هاي اينترنتي براي صاحبان آن سايت ها سرمايه ايجاد مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين شهرياري ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب مي فرمايند كه امروز فضاي مجازي به اندازه انقلاب اسلامي اهميت دارد و اقتدار حاكميت در فضاي مجازي، حمايت يا شكسته مي شود؛ اين قدرت غير متقارن در شبكه هاي اجتماعي نيازمند مديريت و راهبري است و شوراي عالي فضاي مجازي از سوي رهبر معظم انقلاب براي اين مهم تأسيس شد.
وي تعلل شواري عالي فضاي مجازي در انجام وظايف را خطرناك دانست و گفت: جلسات شوراي عالي فضاي مجازي بايد مستمر برگزار و اقدامات و تصميمات اساسي انجام شود؛ تعلل در اين زمينه معضلات بسيار زيادي را ايجاد مي كند.
رييس مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي بيان داشت: حتي دزدي هاي امروز هم با اينترنت و فضاي مجازي انجام مي شود؛ اگر 24 ساعت خودپردازها از كار بيفتد، تمام جامعه با مشكل رو به رو مي شود؛ دشمن از اين طريق بر هم زدن انتظام، امور جامعه را بر هم مي زند.
وي خاطرنشان كرد: داعش به وسيله شبكه هاي اجتماعي نيروهاي خود را از سراسر جهان و به ويژه اروپا جذب كرده و امروز يك قدرت متمركز به وجود آورده است؛ اقتدار شبكه هاي اجتماعي به اين گونه است كه افكار شبيه به هم را به هم مي رساند و با وجود اين كه افراد همديگر را نمي شناسند، به همكاري مي پردازند.
حجت الاسلام والمسلمين شهرياري تأكيد كرد: اگر كسي از بستر فضاي مجازي عبور كرد بايد همانند كسي كه از چراغ قرمز عبور كرده جريمه شود؛ فضاي مجازي به يك فضاي حقيقي تبديل شده است؛ در گذشته افراد فاسد آدرس و مكان خاصي داشتند در حالي كه امروز همان ارتباط ديگر در خيابان ها نيست و در فضاي مجازي است.
وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از طلاب و مبلغاني كه در بستر فضاي مجازي حاضر نيستند انتقاد كردند و تأكيد به مديريت اين فضا داشتند؛ شبهات نياز به پاسخگويي دارد و از سوي ديگر هم نياز به مبادله افكار در اين فضا وجود دارد.
رييس مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي در پايان گفت: در 30 سال گذشته زماني كه مي خواستند حزب اللهي ها را جمع كنند، حداكثر 100 هزار نفر را جمع كردند، در حالي كه امروز 3 و نيم ميليارد مخاطب بالقوه داريم؛ اگر پيامي توليد شود، همه اين جمعيت پيام را دريافت مي كنند و پيام ديانت و اسلام را در صحنه جهان مي توانيم به منصه ظهور برسانيم.




نظرات کاربران