برگزاری جلسه دفاع از اولین پایان‌نامه با موضوع فاجعه منا برگزاری جلسه دفاع از اولین پایان‌نامه با موضوع فاجعه منا برگزاری جلسه دفاع از اولین پایان‌نامه با موضوع فاجعه منا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری جلسه دفاع از اولین پایان‌نامه با موضوع فاجعه منا برگزاری جلسه دفاع از اولین پایان‌نامه با موضوع فاجعه منا برگزاری جلسه دفاع از اولین پایان‌نامه با موضوع فاجعه منا برگزاری جلسه دفاع از اولین پایان‌نامه با موضوع فاجعه منا برگزاری جلسه دفاع از اولین پایان‌نامه با موضوع فاجعه منا

برگزاری جلسه دفاع از اولین پایان‌نامه با موضوع فاجعه منا

جلسه دفاع از اولین پایان‌نامه ارشد با موضوع «مقایسه بازنمایی عملکرد خبرگزاری‌های داخلی و خارجی در حادثه منا» همزمان با اولین سالگرد جانباختگان منا، در دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، پايان‌نامه ارشد با موضوع «مقايسه بازنمايي عملكرد خبرگزاري‌هاي داخلي و خارجي در حادثه منا» (مطالعه موردي ايسنا، واس و بي‌بي‌سي فارسي) در سه فصل تدوين شده است و نگارنده با استفاده از تحليل مضمون 60 آيتم خبري از اين سه رسانه را تحليل مضمون و مقايسه كرده است.
زهرا ميعادي پژوهشگر و دانشجوي ارشد ارتباطات درباره سير طي شده براي تدوين اين پايان‌نامه گفت: با وقوع حادثه دردناك در حج سال 1394، اين موضوع به يكي از دغدغه‌هاي ذهنيم تبديل شد كه با همراهي استادانم آن را به عنواني، قابل پژوهش تبديل كرده و با مساعدت صورت گرفته توسط مديرگروه محترم ارتباطات دانشگاه قرآن و حديث، مطالعات اكتشافي را شروع كردم. در اين خصوص كار علمي و پژوهشي خاصي صورت نگرفته بود و راه سخت با هدايت استادان راهنما و مشاورم و عنايت ويژه خدا هموار شد.
به گفته وي اين دانشنامه در سه فصل تدوين شده كه فصل اول متشكل از بيان مساله، اهميت و ضرورت، پيشينه و روش تحقيق، فصل دوم شامل ادبيات نظري و مفهومي و فصل سوم مشتمل روش و يافته‌هاي پژوهش مي‌باشد.
اين پژوهشگر افزود: در فصل دوم پايان‌نامه، با اشاره به سير و چگونگي پادشاهي خاندان آل‌سعود، به جناياتي كه اين خاندان در حق مردم عربستان مرتكب شدند و تخت پادشاهي‌ خود را بر خون بنا نهادند، اشاره شده است. جناياتي كه بي‌شباهت به آنچه كه امروزه داعش در عراق و سوريه رقم مي‌زند، نيست.
به گفته ميعادي، سه رسانه انتخابي ابتدا به صورت مجزا تحليل مضمون شدند، سپس يافته‌ها موجود در رابطه با بازنمايي حادثه منا در ايسنا، واس و بي‌بي‌سي فارسي تحليل مقايسه‌اي شد كه نتايج حاصله مي‌تواند براي رسانه‌ها در زمان بحران كارگشا باشد.
پايان‌نامه‌ي«مقايسه بازنمايي عملكرد خبرگزاري‌هاي داخلي و خارجي در حادثه منا» در 30 تيرماه 1395 در شوراي تخصصي ارتباطات دانشگاه قرآن و حديث به تصويب رسيد و با تلاش‌هاي شبانه‌روزي نگارنده و همكاري استادان وي همزمان با اولين سالگرد شمسي جانباختگان منا راس ساعت 13 در سالن دفاع دانشگاه قرآن و حديث واقع در قم دفاع خواهد شد.


| شناسه مطلب: 63512




منا



نظرات کاربران