ارائه ۴۵۰ وکالت‌نامه و ۸۰۰ مصاحبه به وزارت‌خارجه ارائه ۴۵۰ وکالت‌نامه و ۸۰۰ مصاحبه به وزارت‌خارجه ارائه ۴۵۰ وکالت‌نامه و ۸۰۰ مصاحبه به وزارت‌خارجه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ارائه ۴۵۰ وکالت‌نامه و ۸۰۰ مصاحبه به وزارت‌خارجه ارائه ۴۵۰ وکالت‌نامه و ۸۰۰ مصاحبه به وزارت‌خارجه ارائه ۴۵۰ وکالت‌نامه و ۸۰۰ مصاحبه به وزارت‌خارجه ارائه ۴۵۰ وکالت‌نامه و ۸۰۰ مصاحبه به وزارت‌خارجه ارائه ۴۵۰ وکالت‌نامه و ۸۰۰ مصاحبه به وزارت‌خارجه

ارائه ۴۵۰ وکالت‌نامه و ۸۰۰ مصاحبه به وزارت‌خارجه

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به تشکیل کارگروهی با مسولیت دستگاه دیپلماسی کشور گفت: کارگروهی تشکیل شده که از هفته گذشته کار خود را آغاز کرده و از همه ظرفیت‌های داخل و خارجی برای پیگیری حقوقی فاجعه منا استفاده خواهد شد؛ یکی از این ظرفیت‌ها شکایت نیروی انتظامی به پلیس اینترپل از سعودی‌هاست که باید منتظر نتایج آن باشیم، مصرانه و به صورت جدی این شکایت را تازمانی که به نتیجه برسیم، پیگیری خواهیم کرد.

مهندس سعيد اوحدي رييس سازمان حج و زيارت در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، درباره آخرين پيگيري‌هاي حقوقي شكايت خانواده‌هاي شهداي منا از عربستان، اظهار داشت: بعد از ديدار سال گذشته با رهبري، ايشان بر دو نكته تاكيد داشتند؛ نخست اينكه فاجعه نبايد به فراموشي سپرده شود و دوم اين نكته بود كه پيگيري حقوقي فاجعه منا از طريق دستگاه ديپلماسي بايد جدي پيگيري شود.
وي افزود: در طول يكسال گذشته تلاش‌هاي بسيار خوبي صورت گرفت و در نهايت ۴۱۰ وكالت نامه تنظيم شد كه طي روزهاي گذشته اين وكالت‌نامه‌ها به ۴۵۰ فقره رسيده است. خانواده شهداي منا به معاون كنسولي وزارت خارجه وكالت تام داده‌اند كه شكايت در هر مجمع بين‌المللي يا مرجع قضايي از طريق اين وزارتخانه انجام شود.
رييس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه وكالت‌نامه‌ها به عربي ترجمه رسمي شده و قوه قضاييه آنها را تاييد كرده است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر وكالت‌نامه‌ها در اختيار وزارت امور خارجه قرار گرفته و آنها با وكلاي مختلفي در عربستان و هم در كشورهاي منطقه رايزني‌هايي داشتند و هم در اين زمينه از ظرفيت‌هاي بين‌المللي استفاده شده است كه بتوانند اداي دعاوي عليه عربستان را صورت دهند.
اوحدي با اشاره به اينكه قوه قضاييه و دادستان كل كشور هم جلسات متعددي در اين زمينه داشتند، ادامه داد: سازمان حج و زيارت نيز براي تنظيم مستندات اين فاجعه وظيفه‌اي بر عهده دارد كه در اين زمينه حدود ۸۰۰ مصاحبه با شاهدان عيني در اختيار وزارت امور خارجه قرار داده شده است. اين مستندات شامل فيلم و عكس در قالب دو فايل كامل ارائه شده است.
وي به بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار اخيرشان با خانواده شهداي منا اشاره كرد و گفت: رهبري در ديدار با خانواده شهدا، مطالبات عمده‌اي را هم در داخل ايران و هم در فضاي كشورهاي اسلامي و هم در د دنيا اعلام كردند و خواستند همه ظرفيت‌ها براي پيگيري حقوقي فاجعه منا به كار گرفته شود. در اين زمينه تاكيد داشتند كه كار يك دستگاه نيست و و فرمودند از هر روزنه‌اي كه امكان‌پذير است، پيگيري‌ها بايد انجام شود.
رييس سازمان حج و زيارت با اشاره به تشكيل كارگروهي با مسوليت دستگاه ديپلماسي كشور گفت: كارگروهي تشكيل شده كه از هفته گذشته كار خود را آغاز كرده است و از همه ظرفيت‌هاي داخل و خارجي براي پيگيري حقوقي فاجعه منا استفاده خواهد شد؛ يكي از اين ظرفيت‌ها شكايت نيروي انتظامي به پليس اينترپل از سعودي‌هاست كه بايد منتظر نتايج باشيم، البته مصرانه و به صورت جدي اين شكايت را تازماني كه به نتيجه برسيم، پيگيري خواهيم كرد.
اوحدي در پايان گفت: رهبري فرموده‌اند عربستان سعي مي‌كند با پول دهان كشورها را ببندد و ما بايد همه تلاشمان را بكنيم و پيگيري جدي داشته باشيم.


| شناسه مطلب: 63517




سعيد اوحدي منا



نظرات کاربران