رئیس سازمان حج و زیارت: زیارت خانه خدا حق شرعی مسلمانان است رئیس سازمان حج و زیارت: زیارت خانه خدا حق شرعی مسلمانان است رئیس سازمان حج و زیارت: زیارت خانه خدا حق شرعی مسلمانان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس سازمان حج و زیارت: زیارت خانه خدا حق شرعی مسلمانان است رئیس سازمان حج و زیارت: زیارت خانه خدا حق شرعی مسلمانان است رئیس سازمان حج و زیارت: زیارت خانه خدا حق شرعی مسلمانان است رئیس سازمان حج و زیارت: زیارت خانه خدا حق شرعی مسلمانان است رئیس سازمان حج و زیارت: زیارت خانه خدا حق شرعی مسلمانان است

رئیس سازمان حج و زیارت: زیارت خانه خدا حق شرعی مسلمانان است

رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم بزرگداشت شهدای منا در دورود گفت: هر جا خداوند از حج و مسجدالحرام نام برده عبارت للناس آمده و هیچ حکومتی حق ندارد میهمانان خانه خدا را از زیارت بیت الله الحرام محروم کند. زیارت خانه خدا حق شرعی مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زيارت از دورود لرستان، مهندس سعيد اوحدي روز پنج شنبه در مراسم بزرگداشت شهداي منا ، با اشاره به پيام تاريخي رهبر معظم انقلاب به كنگره حج و همچنين فرمايشات اخير ايشان در ديدار خانواده هاي معظم شهداي منا گفت: در طول 37 سال انقلاب اسلامي سابقه نداشته كه رهبري چنين ادبيات و گفتماني را نسبت به هيچ يك از كشورهاي اسلامي داشته باشند كه اين بيانگر عظمت و ارزشهاي شهداي منا است.
وي در سخنانش به كليد واژه شجرة ملعونة در پيام و كلام رهبري معظم انقلاب اشاره كرد و عنوان كرد: در قرآن كريم از شجرة طيبة نام برده شده و كه شجره طيبه ريشه اش در زمين و اصالت و عظمت، بزرگي و ميوه و بركتش به همه دنيا مي رسد اما در مقابل آن شجره خبيثه است كه درخت پليدي است كه ريشه‌اش به قلب زمين نرود.
رئيس سازمان حج گفت: گاهي شنيده مي شود در عربستان جريان هاي مختلفي وجود دارند كه شايد رهبري با آن بيان تاريخي خود آب پاكي را بر همه تحليلهاي غلطي كه بعضا شاهد هستيم ريختند و پس از فرمايشات ايشان گفتمان جديدي در كشورهاي اسلامي حاكم شد.
وي به برگزاري كنفرانس اخير در چچن اشاره داشت و گفت: در هفته گذشته در اين كنفرانس علماي اهل سنت كشورهاي اسلامي از تفكر وهابيت اعلام انزجار كرده و آن فرقه را ساختگي دانسته و اعلام كردند كه هيچ ارتباطي به اهل سنت ندارد و جزء فرق اسلامي به حساب نمي آيد.
وي در سخنانش به موضع گيري هاي نخبگان و فرهيختگان و حوزه علميه در راستاي فرمايشات رهبري اشاره كرد و گفت: آيت الله مكارم شيرازي در سخنراني هاي اخيرشان به موضوع انحرافي بودن تفكر وهابيت پرداخته اند.
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب بيان كرد: با حوادثي كه طي 10 سال گذشته در نتيجه بي كفايتي سعودي ها رخ داده بيش از 15 هزار تن از زائران خانه خدا جان خود را از دست داده اند و از اين رو رهبر معظم انقلاب فرمودند شورايي از كشورهاي اسلامي ساماندهي برگزاري حج را بر عهده بگيرد و وظيفه علما و دانشمندان اين است كه براي تحقق اين مطالبه رهبري تلاش كنند.
رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه بر اساس آيات شريفه قرآن عربستان هيچگونه حاكميتي بر مسجدالحرام، مسجدالنبي، بقيع و اماكن مقدس واقع شده در آن كشور ندارد، گفت: هر جا خداوند از حج و مسجدالحرام نام برده عبارت للناس آمده و هيچ حكومتي حق ندارد ميهمانان خانه خدا را از زيارت بيت الله الحرام محروم كند. زيارت خانه خدا حق شرعي مسلمانان است همانگونه كه خداوند مي فرمايد و لله علي الناس حج البيت.
مهندس اوحدي ادامه داد: پس از فرمايشات رهبري تحولاتي را در جهان اسلام شاهد بوديم اولين سمينار در افغانستان در اعتراض به بي كفايتي سعودي ها در حج برگزار شد مردم پاكستان هم به دولت خود اعتراض كردند كه چرا 541 شهيد پاكستان را 345 شهيد اعلام مي كند .
رئيس سازمان حج گفت: عربستان كه در حج بي كفايتي خود را به اثبات رساند و از حضور حجاج ايراني وحشت دارد، هنوز هم هفت هزار شهيد منا را هفتصد نفر اعلام مي كند.
وي با بيان اين مطلب كه منطقه آبستن اتفاقات بزرگي است، عنوان كرد: در اين شرايط است كه عربستان با ذلت تمام دست به دامان منافقين مي شود و يا با ذلت روابطش با رژيم صهيونيستي را محكم تر مي كند.
وي در سخنانش به جايگاه جمهوري اسلامي ايران در منطقه اشاره كرد و گفت: زماني عربستان و امريكا شرط مي گذاشتند كه همايش ها و سمينارها بدون حضور ايران برگزار شود اما امروز شاهديم اوباما براي رهبري نامه مي نويسد و درخواست مي كند و رهبر انقلاب در جواب مي فرمايند كه ما به شرايط شما نيازي نداريم.


| شناسه مطلب: 63551




سعيد اوحدي حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران