۱۶ هزار روس امسال حاجی شدند ۱۶ هزار روس امسال حاجی شدند ۱۶ هزار روس امسال حاجی شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
۱۶ هزار روس امسال حاجی شدند ۱۶ هزار روس امسال حاجی شدند ۱۶ هزار روس امسال حاجی شدند ۱۶ هزار روس امسال حاجی شدند ۱۶ هزار روس امسال حاجی شدند

۱۶ هزار روس امسال حاجی شدند

تعداد رو به رشد زئران روس در موسم حج امسال نیز ادامه داشت و ۱۶ هزار نفر از این کشور در مراسم حج شرکت کردند.

به گزارش ايسنا به نقل از عرب نيوز، شمار حجاج روس پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي چندين برابر شده و طبق گفته يك ديپلمات روس؛ در صورتي كه سهميه روسيه افزايش يابد اين تعداد همچنان رو به افزايش خواهد بود.
«بهاء‌الدين علي‌اف»، سركنسولگر روسيه در عربستان در اين‌باره گفت: حجاج روس از ۴۰۰ سال پيش براي به جا آوردن فريضه حج به عربستان مي‌آيند، اما تعداد آنها بسيار كم بود و در زمان اتحاد شوروي سالانه ۲۰ تا ۴۰ نفر به حج مي‌رفتند، اما امسال ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر از روسيه در حج حضور يافتند.
وي تعداد ناچيز حجاج روس در زمان شوروي را ناشي از موانع و دشواري‌هاي پيش روي آنها دانست و آن را دوره‌اي سخت براي مسلمانان روسيه توصيف كرد.
وي همچنين با اشاره به پروژه توسعه مسجدالحرام در مكه گفت: اين امر حاكي از مسئوليت بزرگ بر دوش عربستان براي نظارت و مديريت اين فريضه مقدس است كه افراد زيادي از سراسر جهان براي ادا كردن ان به آنجا مي‌روند.
فرستاده روسيه در عربستان همچنين گفت، به سبب بحران در روسيه رسيدن زائران روسيه به عربستان از طريق زميني غيرممكن بود و آن‌ها ناگزير بودند كه فقط به سفر هوايي اتكا كنند.


| شناسه مطلب: 63555




روسيه حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران