جدیت کشورهای اسلامی برای واکاوی فاجعه منا جدیت کشورهای اسلامی برای واکاوی فاجعه منا جدیت کشورهای اسلامی برای واکاوی فاجعه منا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جدیت کشورهای اسلامی برای واکاوی فاجعه منا جدیت کشورهای اسلامی برای واکاوی فاجعه منا جدیت کشورهای اسلامی برای واکاوی فاجعه منا جدیت کشورهای اسلامی برای واکاوی فاجعه منا جدیت کشورهای اسلامی برای واکاوی فاجعه منا

جدیت کشورهای اسلامی برای واکاوی فاجعه منا

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حج متعلق به همه امت اسلامی است و باید مناسک این فریضه مهم به صورت شورایی متشکل از کشورهای اسلامی برگزار شود و عربستان نباید به صرف آنکه مکه و مدینه در خاک این کشور است خود را در اداره حرمین شریفین محق بداند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،حجت الاسلام و المسلمين احمد سالك، نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، با بيان اين مطلب كه دولت عربستان با بي مسئوليتي از قبول مسئوليت فاجعه تلخ منا شانه خالي مي كند، افزود: يك سال از اين فاجعه گذشته است اما در رويكرد دولت عربستان تغييري ديده نمي شود؛ بايد با استفاده از ابزارهاي حقوقي و سياسي از حقوق جانباختگان اين فاجعه دفاع كرد.
وي اظهار كرد: دولت عربستان از ابتداي وقوع اين فاجعه تلاش كرد تا اين فاجعه به فراموشي سپرده شود، اما چنين نشد و بايد اين فاجعه و بي مسئوليتي و سوء مديريت عربستان هميشه در اذهان باقي بماند.
نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اين نكته كه بايد ابعاد فاجعه منا بررسي شود، گفت: كشورهاي اسلامي بايد در قبال اين فاجعه تحرك بيشتري داشته و بر واكاوي اين فاجعه مُصر باشند.
عضو فراكسيون روحانيت مجلس شوراي اسلامي با اشاره به لزوم آرامش و امنيت در مراسم حج افزود: عربستان نشان داده است كه توانايي حفظ امنيت حجاج را ندارد.
نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در اين رابطه گفت: حج متعلق به همه امت اسلامي است و بايد مناسك اين فريضه مهم به صورت شورايي متشكل از كشورهاي اسلامي برگزار شود و عربستان نبايد به صرف آنكه مكه و مدينه در خاك اين كشور است خود را در اداره حرمين شريفين محق بداند.
وي عنوان كرد: عربستان به ظرفيتهاي اين كنگره عظيم به صورت حداقلي اكتفا مي كند درحاليكه بايد با حضور كشورهاي اسلامي از ظرفيتهاي حج به صورت حداكثري بهره برداري شود.


| شناسه مطلب: 63717




منا



نظرات کاربران