روایتگری در مرقد حربن یزیدریاحی در کربلا روایتگری در مرقد حربن یزیدریاحی در کربلا روایتگری در مرقد حربن یزیدریاحی در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روایتگری در مرقد حربن یزیدریاحی در کربلا روایتگری در مرقد حربن یزیدریاحی در کربلا روایتگری در مرقد حربن یزیدریاحی در کربلا روایتگری در مرقد حربن یزیدریاحی در کربلا روایتگری در مرقد حربن یزیدریاحی در کربلا

روایتگری در مرقد حربن یزیدریاحی در کربلا

حجت الاسلام والمسلمین اکبری که راوی این روزهای مراسم کاروان دانشگاهیان در مرقد پاک جناب حر است از قافله سید الشهدا(ع) می گوید!

روايت از هجرت شروع مي شود و از دو شرط همراهي با امام!
هنگامي كه امام تصميم گرفت راهي عراق شود خطبه اي ايراد فرمودند كه بخش پاياني آن چنين است :
«مَنْ كانَ باذِلا فينا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلى لِقاءِ اللّهِ نَفْسَهُ فَلْيَرْحَلْ مَعَنا فَاِنَّنِي راحِلٌ مُصْبِحاً اِنْ شاءَ اللّهُ تَعالى»
هر كس آماده است خون خود را در راه ما نثار كند و خود را آماده لقاى خداوند سازد، با ما رهسپار شود، چرا كه من ـ به خواست خداوند ـ فردا صبح حركت خواهم كرد.(۱)
هركه مي خواهد با امام همراه شود بايد جان بر كف گيرد و دل در گرو ديدار خدا داشته باشد!
ياران ! اين قافله ، قافله عشق است و اين راه كه به سرزمين طف در كرانه فرات مي رسد ، راه تاريخ است و هر بامداد اين بانگ از آسمان مي رسد كه :‌الرحيل ، الرحيل .از رحمت خدا دور است كه اين باب شيدايي را بر مشتاقان لقاي خويش ببندد. اين دعوت فيضاني است كه علي الدوام ، زمينيان را به سوي آسمان مي كشد و ...
بدان كه سينه تو نيز ، آسماني لايتناهي است با قلبي كه در آن ، چشمه خورشيد مي جوشد و گوش كن كه چه خوش ترنمي دارد در تپيدن ؛ حسين ، حسين ، حسين ،‌حسين .
ياران ! شتاب كنيد كه زمين نه جاي ماندن ، كه گذرگاه است ... گذر از نفس به سوي رضوان حق . هيچ شنيده اي كه كسي در گذرگاه ، رحل اقامت بيفكند ؟... و مرگ نيز در اينجا به تو نزديك است كه در كربلا ، و كدام انيسي از مرگ شايسته تر ؟ كه اگر دهر بخواهد با كسي وفا كند و او را از مرگ معاف دارد ، حسين كه از من و تو شايسته تر است . الرحيل ، الرحيل ! ياران شتاب كنيد. (۲)
پي نوشت:
۱ : لهوف، ص ۱۲۶ و بحارالانوار، ج ۴۶، ص ۳۶۶ و ۳۶۷
۲: فتح خون ، شهيد سيد مرتضي آويني




نظرات کاربران