امام جمعه تهران: آلِ سعود حج را از ایرانیان دریغ کرد امام جمعه تهران: آلِ سعود حج را از ایرانیان دریغ کرد امام جمعه تهران: آلِ سعود حج را از ایرانیان دریغ کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام جمعه تهران: آلِ سعود حج را از ایرانیان دریغ کرد امام جمعه تهران: آلِ سعود حج را از ایرانیان دریغ کرد امام جمعه تهران: آلِ سعود حج را از ایرانیان دریغ کرد امام جمعه تهران: آلِ سعود حج را از ایرانیان دریغ کرد امام جمعه تهران: آلِ سعود حج را از ایرانیان دریغ کرد

امام جمعه تهران: آلِ سعود حج را از ایرانیان دریغ کرد

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز برخی افراد از آمریکا می‌ترسند و حتی در صحبت‌هایشان می‌گویند باید با آمریکا کنار بیاییم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آيت‌الله موحدي‌كرماني امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي اولين نماز جمعه پايتخت در محرم‌الحرام، با اشاره به قيام امام حسين (ع) كه براي احياي امر به معروف و نهي از منكر انجام شد، اظهار داشت: بكوشيم درس‌هايي كه بايد از عاشورا ياد بگيريم را متوجه شويم، آن بخش‌هايي كه مورد بي‌توجهي ماست با توجه به عاشورا، آنها را متذكر شويم، وظايف ما در حمايت از اين بسيار سنگين است، يكي از مناسبت‌هاي اين هفته، هفته امر به معروف و نهي از منكر است.
وي با بيان اينكه اين مهم‌ترين مناسبتي است كه بايد مورد توجه قرار دهيم، افزود: بايد بپرسيم چقدر امر به معروف و نهي از منكر در جامعه ما زنده است، امر به معروفي كه اگر فراموش شود حكومت ساقط مي‌شود، بدانيد اگر امر به معروف و نهي از منكر بين ما نباشد، حكومت اسلامي از بين مي‌رود و اين فرمايش اميرالمومنين (ع) است.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: با ترك امر به معروف و نهي از منكر طبق فرمايش حضرت علي (ع)، حكومت دست بدان مي‌افتد و اگر حكومت به دست آنان بيفتد ديگر اسلامي نخواهد بود، بلكه حكومت شرك، كفر و نفاق خواهد بود.
آيت‌الله موحدي‌كرماني در بخش ديگري از سخنانش تأكيد كرد: امر به معروف و نهي از منكر آنقدر اهميت دارد كه ما نبايد از آن غفلت كنيم، نمازها به بركت امر به معروف و نهي از منكر برپا مي‌شود، مساجد به بركت امر به معروف و نهي از منكر مي‌توانند فعال باشند، امر به معروفي كه گفته شد اگر جلوي گناه در جامعه اسلامي گرفته نشود، اگر جلوي فساد با امر به معروف و نهي از منكر گرفته نشود، همه چيز بر باد مي‌رود، خون شهدا، انقلاب و دين بر باد مي‌رود.
وي اضافه كرد: اگر امر به معروف و نهي از منكر فراموش شوند، زمين را فساد در بر مي‌گيرد، مسئله بسيار مهم است، روح نهضت امام‌حسين (ع) احياي امر به معروف و نهي از منكر بود، بايد بپرسيم آيا در شرايط فعلي منكر داريم؟ امروز الي ماشاءالله منكر در دنيا وجود دارد، بزرگترين منكري كه امروز بايد در مقابل آن بايستيم، مبارزه با سلطه آمريكا در جهان است.
امام جمعه موقت تهران بر همين اساس يادآور شد: سلطه‌اي كه بر كشورهاي ضعيف اسلامي دارد و همه اين كشورها را زير سلطه خودش قرار داده است، همه كشورهاي دنيا يا از آمريكا مي‌ترسند يا توسط اين كشور تطميع شدند. ببينيد وضع رژيم آل‌سعود چگونه است، اين نانجيب‌ها چه مي‌كنند؟ اسرائيل و داعش چه مي‌كنند، تمام آنان ايادي آمريكا هستند و خودشان هم موجودات خبيث و نجسي هستند، اروپاي هم‌پيمان آمريكا هم منكرات اصل نظام اسلامي هستند، لذا بايد بيدار و هوشيار بود، بايد كشورهاي اسلامي را بيدار كرد، خدا لعنت كند آل‌سعود را كه امسال ايرانيان را از حج ابراهيمي محروم كرد و اجازه نداد ايرانيان در خانه امن الهي حضور يابد تا مقداري آنان را بيدار كنند.
آيت‌الله موحدي‌كرماني خاطرنشان كرد: امر به معروف و نهي از منكر مسئله ساده‌اي نيستند، بنده پيشنهاد مي‌دهم يك اتاق فكر در اين نظام مقدس براي اين منظور تشكيل شود كه اين اتاق فكر تمام منكرات امروز جامعه ما چه منكرات خارجي و چه منكرات داخلي را شناسايي كند تا تدبيري براي آنها بينديشيم، فساد اخلاقي يكي از منكرات سخت است، فساد اداري، رشوه و بالا بودن آمار طلاق همه منكرات هستند،‌ تشريفاتي كه امروز ازدواج را براي جوانان ما سخت كرده، مواد مخدر، بيكاري، سوءاستفاده‌هاي كلان از بيت‌المال مانند حقوق‌هاي غيرمتعارف، همگي منكرات داخلي هستند كه اين اتاق فكر بايد براي مبارزه با تمام اين منكرات داخلي و منكرات خارجي تدابيري بينديشد و برنامه‌ريزي كند.
وي با بيان اينكه اين اتاق فكر بايد خطر منكرات را تبيين كند، گفت: مسئولان فرهنگي اگر دست به دست هم دهند، اين مشكلات حل مي‌شود مسئولان برنامه‌ريزي كنند تا مشخص شود با فساد و بي‌بند و باري چه برخوردي مي‌توان انجام داد، نبايد امت اسلامي فقير باشند، فقر علت اين همه مفاسد است، افراد به خاطر فقر گرفتار مفسده‌هاي عجيب و غريب مي‌شوند.
آيت‌الله موحدي‌كرماني با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي در ريشه‌كن كردن فقر نقش بسيار مهم و مؤثري دارد، به هفته نيروي انتظامي اشاره و تصريح كرد: نيروهاي مسلح تضمين‌كننده امنيت جامعه هستند، طبق فرمايشات امام علي (ع)، رعيت به بركت نيروهاي مسلح مي‌تواند آرام باشد كه به لطف خداوند به بركت اين نيروهاي مسلح، اعم از سپاه، بسيج، نيروي انتظامي و ارتش و به بركت فداكاري‌هاي سربازان گمنام امام زمان (عج) در اين دنياي پر از ناامني، ايران ما در امنيت كامل به سر مي‌برد.
وي با گراميداشت سالگرد شهادت سردار همداني و طلب رحمت و مغفرت براي آن شهيد بزرگوار، خاطرنشان كرد: هيچ‌گاه نمي‌توانيم فاجعه منا را فراموش كنيم، بنا دارم در هر خطبه‌اي كه قرار است در نماز جمعه ايراد كنم، فاجعه منا را يادآوري كنم، اين فاجعه داغي به دل هر مسلمان و هر انساني است كه وجدان داشته باشد. كشورهاي اسلامي نبايد اين فاجعه بزرگ را فراموش كنند و بايد براي مديريت حج تدبيري بينديشند، تا كي بايد آل‌سعود نادان مديريت حج را عهده‌دار باشد.
آيت‌الله موحدي‌كرماني با تقدير و تشكر از سازمان صدا و سيما كه برنامه‌هاي مناسبي را براي دهه اول محرم در نظر گرفته است، گفت: موضوع برگزاري فوتبال در شب عاشورا به مسئله عجيبي تبديل شده است، از طرفي تذكراتي داده شده، بنده هم تذكر مي‌دهم و از طرفي اظهار مي‌كنند كه اگر اين بازي برگزار نشود، نتايج فاسد زيادي خواهد داشت، بنده در اين زمينه وارد نمي‌شوم اما عرض مي‌كنم اگر قرار است در شب عاشورا مسابقات فوتبال انجام شود، دقت كنيد بايد فضاي مسابقه صددرصد عاشورايي و كربلايي باشد، بايد در و ديوار محل برگزاري مسابقه فوتبال سياه‌پوش شود، فرياد «يا حسين» پيوسته از بين جمعيت بلند شود به جاي كفي كه در مسابقه زده مي‌شود، بايد به جاي آن همه فرياد «يا حسين» بزنند.
به گزارش فارس، آيت‌الله موحدي‌كرماني در خطبه اول نماز جمعه تهران گفت: امروز واقعاً عده‌اي از آمريكا مي‌ترسند و جرأت نمي‌كنند آن اقدامي مورد نظر مقام معظم رهبري است را عمل كنند و حتي عده‌اي در صحبت‌هايشان مي‌گفتند بايد با آمريكا كنار بياييم، الان هم عده‌اي اينگونه فكر مي‌كنند.
وي با اشاره به قيام امام‌حسين (ع) با 72 نفر از يارانش، گفت: بايد ديد اين روحيه ريشه از كجا مي‌گيرد، قرآن مي‌فرمايد حق پيروز است و باطل نابود است؛ اين وعده خداست، مي‌بينيم صبح عاشورا وقتي امام‌حسين (ع) صف خودش را منظم كرد، دست به دعا برداشت و گفت كه خدايا من اميدم به توست و سرمايه و پشتوانه من تو هستي، يار و ياور من تو هستي؛ اين همان اعتماد و ايمان به وعده‌هاي خداست، نكته دوم اين است امام‌حسين (ع) نيروي خودش را كم نمي‌بيند و آنها را زياد مي‌بيند. امام‌حسين (ع) كيفيت را مي‌بيند نه كميت را، اين بدان معناست كه يزيد با آن جمعيت كثير مغلوب خواهد شد؛ اين يعني توجه به قدرت و توان داخلي.
وي با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري بر لزوم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي، خطاب به مسئولان دولتي، گفت: شما بايد از تمام امكانات‌تان استفاده كنيد و مي‌توانيد غني شويد، حتي مي‌توانيد از دلارهايي كه آمريكا دزديده و برده بي‌نياز شويد، البته حق‌تان را مطالبه و پيگيري كنيد، حق‌تان را از آمريكاي غاصب بگيريد، اما چشم اميد به آمريكا نداشته باشيد، آمريكا جزء كارشكني اقدام ديگري انجام نمي‌دهد، خودتان روي پاي خودتان بايستيد.
امام جمعه موقت تهران همچنين متذكر شد: مسئله مهم ديگر بعد از اميد به خدا و تكيه به توان خود، اين است كه امام‌حسين (ع) هدف را معين كرده و از جميع امكانات براي رسيدن به آن هدف استفاده مي‌كند. امام‌حسين (ع) از تحريك عواطف استفاده كرد، اميد به خدا و تكيه به نيروي خود و انسان‌هاي با وفا و استفاده از جميع امكانات، اقدامات امام‌حسين (ع) در روز عاشورا بود.


| شناسه مطلب: 63838




عربستان حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران