رهبر انقلاب: کشتار مردم یمن به‌دست دولت سعودی بدترین نوع تروریسم است رهبر انقلاب: کشتار مردم یمن به‌دست دولت سعودی بدترین نوع تروریسم است رهبر انقلاب: کشتار مردم یمن به‌دست دولت سعودی بدترین نوع تروریسم است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر انقلاب: کشتار مردم یمن به‌دست دولت سعودی بدترین نوع تروریسم است رهبر انقلاب: کشتار مردم یمن به‌دست دولت سعودی بدترین نوع تروریسم است رهبر انقلاب: کشتار مردم یمن به‌دست دولت سعودی بدترین نوع تروریسم است رهبر انقلاب: کشتار مردم یمن به‌دست دولت سعودی بدترین نوع تروریسم است رهبر انقلاب: کشتار مردم یمن به‌دست دولت سعودی بدترین نوع تروریسم است

رهبر انقلاب: کشتار مردم یمن به‌دست دولت سعودی بدترین نوع تروریسم است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سخنان و اقدامات آمریکا و برخی دولت‌های دیگر را در مبارزه با تروریسم جدی ندانستند و افزودند: این دولت‌ها همه‌ی مسائل را بر اساس منافع خود محاسبه می‌کنند و به فکر ریشه‌کن کردن بیماری تروریسم چه در عراق و چه در سوریه نیستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، عصر روز (چهارشنبه) در ديدار آقاي سائولي نينيستوو رئيس جمهوري فنلاند با اشاره به پديده‌ي تروريسم به‌عنوان يكي از مصائب دردناك جامعه‌ي بشري، كشتارهاي دسته‌جمعي همچون كشتار مردم يمن را بدترين نوع تروريسم خواندند و تأكيد كردند: مقابله با تروريسم نيازمند اراده‌ي جدي همه‌ي كساني است كه در قدرت‌هاي بين‌المللي نفوذ دارند و عقلاي جهان، و دولت‌ها و قدرتمندانِ باشرف دنيا بايد براي علاج اين پديده، فكر و اقدام كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، سخنان و اقدامات آمريكا و برخي دولت‌هاي ديگر را در مبارزه با تروريسم جدي ندانستند و افزودند: اين دولت‌ها همه‌ي مسائل را بر اساس منافع خود محاسبه مي‌كنند و به فكر ريشه‌كن كردن بيماري تروريسم چه در عراق و چه در سوريه نيستند.
رهبر انقلاب اسلامي در بيان نمونه‌اي از نبود اراده‌ي جدي در مبارزه با تروريسم، به كشتار مردم يمن اشاره و خاطرنشان كردند: تروريسم فقط به معناي اقدامات تروريستيِ گروه‌هاي غيررسمي نيست، بلكه كشتارهاي دسته‌جمعي مردم به‌دست برخي دولت‌ها مانند حمله‌ي سعودي به مردم در مجلس عزاداري در يمن با صدها كشته و زخمي نيز بدترين نوع تروريسم است كه به‌رغم گذشت يك سال و هفت ماه از اين‌گونه اقدامات، هيچ اراده‌ي جدي براي مقابله با آن ديده نمي‌شود.
رهبر انقلاب اسلامي، موضع جمهوري اسلامي ايران براي حل مسئله‌ي سوريه را نيز منطقي و بر پايه‌ي طرفداري از ملت و دولت قانوني اين كشور خواندند و افزودند: آمريكا و برخي دولت‌هاي ديگر بر تغيير دولت سوريه پافشاري مي‌كنند، درحالي كه براي پايان دادن به جنگ، بايد شروع‌كننده و عوامل جنگ‌افروزي مشخص شوند.
ايشان، عدم توجه سازمان ملل به مسئله‌ي آغازگر تهاجم در جنگ رژيم صدام با ايران را از عوامل طولاني شدن آن جنگ برشمردند و گفتند: البته چندين سال پس از پايان جنگ تحميلي، دبيركل وقت سازمان ملل كه انساني باوجدان و شجاع بود، صدام را به‌عنوان آغازگر جنگ معرفي كرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي از همين زاويه، مواضع دبيركل كنوني سازمان ملل را مورد انتقاد قرار دادند و افزودند: دبيركل سازمان ملل به‌صراحت اعلام كرد كه به‌دليل وابسته بودن اين سازمان به پول دولت سعودي، امكان محكوم كردن كشتار كودكان يمني وجود ندارد كه اين نشان‌دهنده‌ي وضع اخلاقي اسف‌بار سياستمداران بين‌المللي است و اميدواريم دبيركل بعدي سازمان ملل بتواند از استقلال اين جايگاه حفاظت كند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با استقبال از افزايش همكاري‌ها با دولت فنلاند، تأكيد كردند: تفاهم‌هاي امضاشده بين دو دولت بايد عملياتي شوند و اجرايي نشدن آنها بازتاب نامناسبي در ذهن مردم خواهد داشت.
در اين ديدار كه آقاي روحاني رئيس‌جمهور نيز حضور داشت، آقاي سائولي نينيستوو رئيس جمهوري فنلاند با ابراز رضايت از گفت‌وگوهاي خود در تهران گفت: امروز چهار يادداشت تفاهم در بخش‌هاي مختلف، امضا و در مذاكرات هيأت‌هاي تجاري دو كشور نيز گام‌هاي خوبي برداشته شد.
آقاي نينيستوو خاطرنشان كرد: مطمئناً اين تفاهم‌ها روي كاغذ نخواهد ماند و با عملياتي كردن آنها به‌دنبال نتايج ملموس هستيم، همچنان‌كه جامعه‌ي بازرگانان و تجار فنلاندي مصمم به همكاري‌هاي جدي و مؤثر با ايران هستند. رئيس‌جمهور فنلاند با اشاره به تحولات ۱۰ سال اخير جهان و گسترش تروريسم، وضعيت فعلي دنيا را پرآشوب دانست و گفت: تروريسم در ابعاد جديد و بزرگي ظهور كرده و موجب آوارگي بسياري از انسان‌ها شده و امروز متأسفانه در سوريه، عراق و يمن، كودكان و مادران زيادي به قتل مي‌رسند.
آقاي نينيستوو با تأييد نظرات رهبر انقلاب اسلامي درباره‌ي مسئله‌ي تروريسم، خاطرنشان كرد: دولت‌ها و سازمان ملل در كنترل و مبارزه با تروريسم موفق نبوده‌اند. رئيس‌جمهور فنلاند با اشاره به جايگاه و نفوذ ايران در منطقه و نقش عمده‌ي آن در مبارزه با تروريسم، گفت: ايران نهايت تلاش خود را براي ريشه‌كن كردن تروريسم انجام داده و مطمئناً اين كار را ادامه خواهد داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران