پیش‌بینی اعزام 30 هزار زائر اربعین از آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی اعزام 30 هزار زائر اربعین از آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی اعزام 30 هزار زائر اربعین از آذربایجان‌شرقی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیش‌بینی اعزام 30 هزار زائر اربعین از آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی اعزام 30 هزار زائر اربعین از آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی اعزام 30 هزار زائر اربعین از آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی اعزام 30 هزار زائر اربعین از آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی اعزام 30 هزار زائر اربعین از آذربایجان‌شرقی

پیش‌بینی اعزام 30 هزار زائر اربعین از آذربایجان‌شرقی

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که تاکنون بیش از 20 هزار نفر برای اعزام به زیارت اربعین در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می شود امسال 30 هزار زائر اربعین حسینی از آذربایجان‌شرقی اعزام شوند.

امير روحي‌ملكي، مدير دفتر حج و زيارت استان آذربايجان‌شرقي در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج در تبريز با بيان اين‌كه روند نام‌نويسي زائران اربعين حسيني و صدور ويزاي اربعين در دفتر كنسولگري عراق در تبريز به سرعت در حال انجام است، اظهار داشت: تا به امروز بيش از 20 هزار نفر از مردم استان در سامانه سماح نام‌نويسي كرده اند.
وي با بيان اين‌كه براي بيش از 9 هزار نفر ويزا صادر شده است، خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه دفتر كنسولگري عراق در تبريز زودتر از سال گذشته مستقر شده ، روند صدور ويزا نيز سريع‌تر از سال گذشته شده است، با اين توضيح كه ويزاي اربعين 20 روزه است و تا روز اربعين بايستي زائران از كشور خارج شوند.
مدير دفتر حج و زيارت استان آذربايجان‌شرقي با تأكيد بر اين‌كه امسال هيچ فردي بدون ويزا نمي‌تواند وارد كشور عراق شود، گفت: اگر فردي تمايل دارد به صورت انفرادي به زيارت اربعين مشرف شود و همراه با گروه وارد و خارج نشود؛ مي‌تواند با تهيه كپي برابر اصل از مانيفست گروهي خود به صورت انفرادي تردد داشته باشد.
روحي با بيان اين‌كه امسال ستاد اربعين استان آذربايجان‌شرقي در مرز مهران خدمات فرهنگي و رفاهي ارائه خواهد كرد، گفت: پيش‌بيني مي‌شود امسال حداقل 30 هزار زائر از استان به زيارت اربعين مشرف شوند.
وي با اشاره به اين‌كه 24 آبان آخرين مهلت نام‌نويسي زائران اربعين حسيني در سامانه سماح است، گفت: امسال تمام زائران تخت پوشش خدمات بيمه خواهند بود و 11 چادر مركز پزشكي براي ارائه خدمات درماني به زائران در مسير نجف به كربلا برپا خواهد شد.
مدير دفتر حج و زيارت استان آذربايجان‌شرقي با بيان اين‌كه طي روزهاي آينده نرخ اتوبوس هاي مسافربري تبريز به مرز مهران به صورت رسمي اعلام خواهد شد، گفت: طبق هماهنگي‌هاي صورت گرفته سكوي مسافران اربعين در ترمينال بزرگ تبريز پيش بيني خواهد شد تا تمام زائران با آسايش كامل خود را به مرز مهران برسانند.
وي با بيان اين‌كه امسال ستاد اربعين اقدامات مؤثري در نظم‌دهي و ساماندهي به امور زائران اربعين حسيني انجام داده است، گفت: درتعامل و همكاري هاي نزديك با مسؤولان دولت عراق از ورود زائراني كه بدون گذرنامه و ويزا هستند؛ جلوگيري خواهد شود.




نظرات کاربران