اعلام حالت فوق العاده در «جده» اعلام حالت فوق العاده در «جده» اعلام حالت فوق العاده در «جده» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعلام حالت فوق العاده در «جده» اعلام حالت فوق العاده در «جده» اعلام حالت فوق العاده در «جده» اعلام حالت فوق العاده در «جده» اعلام حالت فوق العاده در «جده»

اعلام حالت فوق العاده در «جده»

پس از اصابت دقیق یک فروند موشک بالستیک ارتش یمن به فرودگاه ملک عبدالعزیز در جده عربستان، مقامات این شهر حالت فوق العاده اعلام و تمامی راه‌ های منتهی به فرودگاه را مسدود کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، منابع خبريبا اشاره به شليك يك فروند موشك بالستيك به فرودگاه عبدالعزيز در جده تاكيد كردند اين موشك با دقت به هدف اصابت كرده و خسارات سنگيني نيز به اين فرودگاه وارد كرده است.
نيروهاي مشترك يمني اعلام كردند: يك فروند موشك بالستيك ساخت داخل از نوع بركان1 «آتشفشان»، را به فرودگاه ملك عبدالعزيز در جده شليك كردند، هم زمان منبعي نظامي در وزارت دفاع يمن خبر داد موشك شليك شده با دقت به هدف اصابت كرده و تلفات و خسارات زيادي بر جاي گذاشته است.
ارتش يمن و كميته هاي مردمي يمن همچنين دو روز پيش در واكنش به حملات روزانه سعودي ها به مناطقي از يمن ، دو فروند موشك را به پايگاه نظامي المعزاب و المجنه وابسته به نيروهاي آل سعود در جيزان عربستان شليك كردند كه با دقت به هدف اصابت كردند.
افسر ارشد يمني گفت ادامه شليك موشكهاي بالستيك به فرودگاههايي كه جنگنده‌هاي آمريكايي و صهيونيستي از آنها بلند مي شوند- و به شهرها و مناطق مسكوني و غير مسكوني يمن حمله مي كنند -از اهداف موشكهاي يمني است.
به گزارش شبكه تلويزيوني المسيره ، سرتيپ عزيز راشد به المسيره گفت: زمان و انتخاب هدف به دست ماست و اين مهم ترين دستاور ارتش و كميته هاي مردمي يمن است.
وي گفت: انتخاب اهداف آن هم با دقت بسيار بالا از موفقيتهاي نظامي نيروهاي يمني است و تأثير روحي و سياسي در روزهاي آينده خواهد داشت.
كارشناس نظامي يمني تصريح كرد ادامه شليك چنين موشكهايي به فرودگاههايي كه جنگنده هاي آمريكايي و صهيونيستي از آنها بلند مي شوند از اهداف موشكهاي يمني است و حالت رعبي در ميان سعودي ها از اينكه مبادا اين جنگنده ها نتوانند از اين فرودگاهها بلند شوند به وجود مي آورد. زمان شليك موشكها از نظر راهبردي و نظامي داراي اهميت زيادي است. اصابت موشكها به اهداف نيز يك موفقيت بزرگي است.
المسيره با پخش تصاوير شليك اين موشك افزود: موشك شليك شده با دقت به هدفش اصابت كرد.
فرودگاه عبدالعزيز يكي از مهم ترين فرودگاههاي سعودي است .
يگانهاي موشكي يمني پيش از اين اعلام كرده بودند تعدادي از اهداف در تيررس موشكهاي بالستيك يمني است و اين موشكها در پاسخ به ادامه حملات جنگنده هاي متجاوزان سعودي آمريكايي شليك مي شود و برد موشك بركان-1 [آتشفشان] نيز بيش از 800 كيلومتر است و پانصد كيلوگرم نيز مواد منفجره حمل مي كند و يمني ها اين نوع موشك بالستيك را ارتقا داده اند و ساخته اند.




نظرات کاربران