حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

یکی از درس های عاشورا ثمر بخش بودن مقاومت در راه دین است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

یکی از درس های عاشورا ثمر بخش بودن مقاومت در راه دین است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

یکی از درس های عاشورا ثمر بخش بودن مقاومت در راه دین است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

یکی از درس های عاشورا ثمر بخش بودن مقاومت در راه دین است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

یکی از درس های عاشورا ثمر بخش بودن مقاومت در راه دین است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

یکی از درس های عاشورا ثمر بخش بودن مقاومت در راه دین است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

یکی از درس های عاشورا ثمر بخش بودن مقاومت در راه دین است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

یکی از درس های عاشورا ثمر بخش بودن مقاومت در راه دین است
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر :

یکی از درس های عاشورا ثمر بخش بودن مقاومت در راه دین است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان داشت : نهضت عاشورا به ما آموخت در شرایطی که فکر می کنیم هیچ روزنه ای برای موفقیت و پیروزی و جود ندارد به خداوند متعال توکل کرده و به آینده امیداوار باشیم و یقین بدانیم پیروزی و موفقیت به دست خواهد آمد.

حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر كه در جمع كاركنان سازمان و بعثه سخن مي گفت اظهارداشت: در آستانه اربعين حسيني قرار داريم و در اين روزها شهرها و روستاهاي دو كشور ايران و عراق رنگ و بوي حسيني به خود گرفته اند و ميليون ها انسان عاشق و خداجوي با پاي پياده از گوشه و كنار ايران اسلامي و داخل عراق و ديگر كشورها عازم كربلا شده اند و در اين پياده روي ارزشمند و تاثيرگذار در سطح بين المللي، حضور يابند .
وي در ادامه اظهار داشت: در خصوص "پياده روي اربعين "كه گاهي به اشتباه از آن به عنوان "راهپيمايي اربعين "نام مي برند، صحبت هاي بسياري شده است.ليكن نكته مهم در مورد قيام عاشورا اين است كه عليرغم همه تلاش هاي بني اميه در به شهادت رساندن حسين بن علي و يارانش كه با هدف جلوگيري از گسترش اسلام انجام شد، با عنايت الهي اين اتفاق رخ نداد و دشمنان به هدف خود نرسيدند. حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر تصريح كرد : در حادثه عاشورا اراده خداوند بر اين قرار گرفت كه با ايثار و فداكاري حسين بن علي(ع) و ياران ايشان قيام عاشورا به يك پيروزي بزرگ و قطعي تبديل شود.
سرپرست حجاج ايراني در ادامه به تشريح قيام عاشورا از منظر سنت هاي الهي پرداخت و افزود: خداوند متعال يك سلسله سنني دارد و در قرآن كريم مي فرمايد لَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً اين سنت ها تغيير هم نمي كنند و هميشگي و ابدي هستند. يكي از اين سنت ها "پايدار نبودن ظلم و ظالم" است كه در قرآن كريم و در بيان ائمه عليهم السلام و پيامبر اسلام (ص) و روايات به آنها اشاره شده است.
خداوند به اين افراد مهلت مي دهد اما سرانجام پيروزي با حق است جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا ( بگو حق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است) .
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت تصريح كرد: إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا حقيقتي است كه تاريخ به آن گواهي مي دهد.فرعون ها،نمرودها،ابوجهل ها و ابوسفيان ها پهلوي ها چه سرنوشتي پيدا كردند وكجا رفتند؟ هيتلرها و چنگيزها و ديگر جنايتكاران تاريخ همه نابود شدند و اثري جز ننگ از آنها بجاي نمانده است. اما انبياءالهي و ائمه معصومين عليهم السلام نامشان جاودانه مانده است.
وي به رمز جاودانگي قيام عاشورا اشاره كرد و افزود :نهضت عاشورا پس از گذشت بيش از 1300 و اندي سال هنوز زنده مانده و ميليون ها انسان عاشق در اربعين در كربلا حضور مي يابند و ياد اين قيام را گرامي مي دارند. اين امر نشانگر غلبه حق بر باطل و تحقق اين سنت الهي است. قرآن كريم مي فرمايد هوالذي ارسل رسوله بالهدي و دين الحقّ ليظهره علي الدّين كلّه و لو كره المشركون (توبه/۹/۳۳).
اعتقاد ما نيز بر اين است كه سرانجام جهان نيز حق بر باطل غلبه مي كند و آن روز حضرت مهدي موعود(عج) ظهور خواهد كرد وحق در سراسر جهان اجرا مي گردد.
سرپرست حجاج ايراني در خصوص نابودي ظلم و ستم به اين تعبير از لسان دين اشاره كرد كه ظالمان و ظلم آنها همچون كف سيلاب هستند كه خس و خاشاك را با خود مي آورند و وقتي سيل فروكش كرد چيزي از آن باقي نمي ماند.
نهضت عاشورا الهام بخش توكل به خداوند متعال و اميد به آينده : وي افزود: نهضت عاشورا به ما آموخت در شرايطي كه فكر مي كنيم هيچ روزنه اي براي موفقيت و پيروزي و جود ندارد اگر به خداوند متعال توكل كرده و به آينده اميداوار باشيم پيروزي و موفقيت بدست مي آيد. قرآن كريم در اين خصوص مي فرمايد : الَّذينَ قالَ لَهُمُ النّاسُ إِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَكُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم إيمانًا وَقالوا حَسبُنَا اللَّهُ وَنِعمَ الوَكيلُ﴿آيه 173 آل عمران ) :( اينان كساني بودند كه (بعضي از) مردم، به آنان گفتند: «مردم [لشكر دشمن] براي (حمله به) شما اجتماع كرده‌اند؛ از آنها بترسيد!» اما اين سخن، بر ايمانشان افزود و گفتند: «خدا ما را كافي است؛ و او بهترين حامي ماست.) اين افراد از كسي نمي ترسند چون مومن اگر به وظيفه خود عمل كند زنده بماند موفق است كشته هم بشود در راه خدا موفق است .
توطئه هاي دشمنان براي كم رنگ نمودن انقلاب اسلامي و نهضت بيداري اسلامي : سرپرست حجاج ايراني خاطرنشان كرد : عاشورا و اربعين نيز براي ما چنين الهامي دارد چون عده اي هستند كه فكر مي كنند حال كه فلان كس در انتخابات رياست جمهوري آمريكا پيروز شده ، اين مسئله باعث خواهد شد تا نا امني، جنگ و تهديد در جهان توسعه پيدا كند و فشار بر كشور ما زيادتر شود و بخشي از اين جوسازي ها نيز عليه جمهوري اسلامي ايران به كار برده مي شود. اين گونه القائات در انسان هاي مومن و با تقوا هيچ گونه نگراني ايجاد نمي كند زيرا نقش آفريني انسان ها در جهان بواسطه سلاح، پول و قدرت نيست. بسياري از افراد در دنيا وجود داشته اند كه داراي پول و قدرت بودند، ولي خداوند به همگان نشان داده كه اراده ديگري بر جهان حاكم است.
وي به مبارزات انتخاباتي دو نامزد رياست جمهوري امريكا و افشاگري هاي صورت گرفته در اين انتخابات اشاره كرد و اظهار داشت: خانم كلينتون در خاطرات و اظهاراتش اعتراف كرده كه ما پديد آورنده داعش بوديم و هدف از اين كار نيز كمرنگ نمودن نهضت بيداري اسلامي در منطقه بوده است. البته دشمنان اسلام و استكبار جهاني قبلا هم به اين گونه اقدامات دست زده اند و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران با همكاري كشورهاي مرتجع عربي منطقه ، جنگ هشت ساله اي را بر ملت ايران تحميل كردند تا به خيال خامشان طي مدت كوتاهي اين انقلاب را نابود كنند ولي آن گونه كه آنها ميخواستند نشد.
انقلاب اسلامي استوار تر از هميشه : حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر اظهار داشت : بحمدالله امروز ايران اسلامي قدرتمند تر از گذشته و استوار رو به پيشرفت است. اكنون نيز توجه به بيان نوراني قرآن كريم ضروري است كه فرمود: الَّذينَ قالَ لَهُمُ النّاسُ إِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَكُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم إيمانًا وَقالوا حَسبُنَا اللَّهُ وَنِعمَ الوَكيلُ اين خدا و اخلاص مردم است كه كشور را از آسيب ها مصون نگه داشته است قبل از پيروزي انقلاب هم عده اي مي گفتند بترسيد كه امريكا چنين است و چنان است ولي همگان شاهد بودند كه يك مرجع تقليد و روحاني بزرگوار به عنوان معلم انقلاب و منجي ايران اسلامي در مقابل تمام قدرت هاي جهاني قد علم كرد و فرمود:" امريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند" و واقعا امريكا تاكنون نتوانسته هيچ گزندي به ايران اسلامي برساند . آنچه اكنون در جهان در حال رخ دادن است يك موفقيت براي انقلاب اسلامي محسوب مي شود. زيرا اگر رئيس جمهور جديد امريكا بخواهد به شعارهايي كه در انتخابات رياست جمهوري داده عمل كند خود شرايط سختي را پيدا خواهد كرد.هنوز دولت جديد امريكا سر كار نيامده سراسر اين كشور را آشوب فرا گرفته و ممكن است بعد از فروپاشي شوروي شاهد فروپاشي امريكا نيز باشيم. ضمن اين كه با اعمال سياست ها و شعارهاي رئيس جمهور جديد، طبيعتاً بين اروپا و امريكا اختلافاتي بوجود خواهد آمد .
وي به موج آمريكا ستيزي ميان كشورهاي جهان اشاره كرد و افزود : رئيس جمهور فيليپين همان حرف هايي را كه ما سالهاست در مورد امريكا مي زنيم تكرار مي كند و مردم ونزوئلا هم كه زماني تحت سلطه امريكا بودند اكنون شعار هاي ضد امريكايي سر مي دهند. مردم يمن نيز كه زماني تحت سلطه امريكا قرار داشتند اكنون شعار الموت لامريكا و الموت لاسرائيل را سر مي دهند. ايشان تصريح كرد: ما از نهضت عاشورا ياد گرفته ايم كه هدفمان حسيني و براي خدا باشد و بايد به جهان نشان دهيم به دنبال آتش افروزي نيستيم و اين امر بحمدالله با مديريت و هوشياري رهبري معظم انقلاب محقق شده است.
عاشورا و مقاومت در راه دين نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت يكي از درسهاي اربعين و عاشورا را ثمربخش بودن مقاومت در راه دين دانست و اظهار داشت :شايد بعد از حادثه عاشورا و آن اتفاقاتي كه براي اهل بيت حضرت ابي عبدالله الحسين (ع) پيش آمد كسي فكر نمي كرد روزي نهضتي بپا شود و بني اميه سقوط كند .
وي درادامه به تشريح اختناق در دوران امامت امام سجاد (ع) اشاره كرد و اظهار داشت: امام سجاد (ع) بعد از واقعه عاشورا 35 سال امامت كردند، در آن دوره خفقان عجيبي برجامعه حاكم بود بگونه اي كه اگر كسي به امام سجاد(ع) سلام هم مي كرد دستگير و زنداني مي شد. و يا اينكه مردم وقتي امام را در كوچه مي ديدند مسير خود را تغيير مي دادند تا با ايشان روبرو نشوند. اما در آن شرايط خفقان و خطرناك امام وظايف خود را انجام مي دادند.
سرپرست حجا ج ايراني همچنين به وظايف افراد در شرايط و زمان كنوني در جامعه اسلامي اشاره كرد و افزود: بايد با ايمان باشيم ، به وعده هاي خود عمل نموده و بدنبال پياده كردن حق و عدل در جامعه باشيم، از ظلم به ديگران بپرهيزيم و در مقابل ظالم بايستيم و به شعار امر بمعروف و نهي از منكر كه شعار حسين بن علي(ع) بود عمل كنيم . اگر به وظايفي كه از نظر ديني بر عهده ما قرار دارد عمل كنيم ، نبايد نگران آينده باشيم .
پيامبر اسلام (ص) و مقاومت در راه دين : حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر در بخش ديگري از سخنان خود به مقاومت پيامبر اسلام(ص) در راه انجام رسالتشان اشاره كرد و افزود: رسول خدا (ص) به تنهايي در مكه مبعوث به رسالت شد تا در مقابل قدرت هاي شيطاني آن روز بايستد و اين در حالي بود كه ياران با وفاي ايشان را در ميدان مركزي شهر شكنجه مي كردند و ايشان قدرت دفاع از آنها را نداشت. همچنين سال ها ايشان را تحت شديدترين تنگناهاي اقتصادي قرار دادند اما پيامبر آن دوران سخت را تحمل نمودند تا پيروزي هاي بزرگي همچون فتح مكه حاصل شد. خدوند متعال وعده داده ان تنصرالله ينصركم و يثبت اقدامكم .
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت افزود :بايد اين وعده الهي را مورد توجه قرار دهيم و خداوند راياري نموده و براساس منطق و معيارهاي ديني حركت كنيم، اختلافات را كنار گذاشته و به مردم و مشكلات معيشتي آنها بپردازيم. دست به دست هم دهيم و پيش برويم و مطمئن باشيم روزي شاهد موفقيت هاي بزرگتر خواهيم بود و خداوند تبارك و تعالي نشانه هاي اين موفقيت هاي بزرگ را به ما نمايانده است.
يكي از عنايات باري تعالي اين است كه دشمنان اين نظام و انقلاب نتوانستند با همه نقشه ها و دسيسه هاي شوم خود گزندي به آن وارد كنند.




نظرات کاربران