برنامه تلویزیون مصر بحران جدیدی بین ریاض و قاهره ایجاد کرد برنامه تلویزیون مصر بحران جدیدی بین ریاض و قاهره ایجاد کرد برنامه تلویزیون مصر بحران جدیدی بین ریاض و قاهره ایجاد کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برنامه تلویزیون مصر بحران جدیدی بین ریاض و قاهره ایجاد کرد برنامه تلویزیون مصر بحران جدیدی بین ریاض و قاهره ایجاد کرد برنامه تلویزیون مصر بحران جدیدی بین ریاض و قاهره ایجاد کرد برنامه تلویزیون مصر بحران جدیدی بین ریاض و قاهره ایجاد کرد برنامه تلویزیون مصر بحران جدیدی بین ریاض و قاهره ایجاد کرد

برنامه تلویزیون مصر بحران جدیدی بین ریاض و قاهره ایجاد کرد

پخش یک برنامه تلویزیونی و مصاحبه یک مقام مصری خشم سعودی ها را برانگیخت و بحران بین قاهره و ریاض را تشدید کرد.

به گزارش ايرنا، پايگاه خبري ايلاف ،همسو با سياست هاي عربستان روز چهارشنبه نوشت: سعودي ها از تلويزيون مصر به دليل پخش مصاحبه اي از' احمد عزالدين' رهبر حزب الناصري كه از سياست هاي عربستان در قبال يمن انتقاد كرده بود، اظهار ناخشنودي كردند.
احمد عزالدين در گفت و گويي با شبكه النيل، از حمله عربستان به يمن و ائتلاف اين كشور با چند كشور عربي و اسلامي براي بازگرداندن حاكميت مورد قبول خود در يمن انتقاد كرد.
وي در اين مصاحبه گفت كه در حملات عربستان به يمن هواپيماهاي رژيم صهيونيستي به حوثي ها حمله كرده اند.
اين اظهارات باعث ناخشنودي و خشم سعودي ها شد چرا كه اين اولين بار است كه چنين سخناني از شبكه تلويزيوني دولتي مصر پخش شده است به خصوص كه بينندگان مشاهده كردند مجري اين برنامه عليه عربستان اتهاماتي را نيز مطرح كرد.
اخيرا در روابط عربستان و مصر شكافي ايجاد شده كه از مخالفت قاهره با سياست هاي عربستان در قبال سوريه آغاز شد. در پي اختلاف نظر بين دو كشور شركت نفتي آمريكايي سعودي آرامكو اعلام كرد از ارائه توليدات نفتي و فرآورده هاي آن به مصر خودداري مي كند.
به نظر مي رسد بحران كنوني در روابط دو كشور همچنان ادامه يابد.


| شناسه مطلب: 64772




عربستان مصر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران