رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم استان اصفهان:

اربعین ضامن بقای کشور است+نماهنگ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم استان اصفهان:

اربعین ضامن بقای کشور است+نماهنگ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم استان اصفهان:

اربعین ضامن بقای کشور است+نماهنگ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم استان اصفهان:

اربعین ضامن بقای کشور است+نماهنگ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم استان اصفهان:

اربعین ضامن بقای کشور است+نماهنگ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم استان اصفهان:

اربعین ضامن بقای کشور است+نماهنگ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم استان اصفهان:

اربعین ضامن بقای کشور است+نماهنگ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم استان اصفهان:

اربعین ضامن بقای کشور است+نماهنگ
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم استان اصفهان:

اربعین ضامن بقای کشور است+نماهنگ

رهبر انقلاب اسلامی، همچنین به راهپیمایی اربعین اشاره و آن را سرمایه‌ای ارزشمند خواندند و افزودند: این حرکت عظیم و میلیونی میان نجف و کربلا و این شور و شوق و حرکت، حتی اگر با خطر همراه باشد، همواره در دل مردم و جوانان ما موج می‌زند و این سرمایه را باید حفظ کرد زیرا ضامن بقای کشور است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح چهارشنبه در ديدار هزاران نفر از مردم اصفهان، اين استان را استان «شهادت و پيشگامي»، «استقامت و ايستادگي»، «علم و فرهنگ»، «دين و ولايت»، و «كار و ابتكار» خواندند.
ايشان با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران هيچ قضاوتي در مورد انتخابات رياست جمهوري امريكا ندارد و همواره از دو حزب مطرح اين كشور، شاهد دشمني بوده است، گفتند: امروز مهمترين نياز كشور بخصوص براي نخبگان و مسئولان كشور، «بصيرت سياسي و غافل نشدن از توطئه دشمن»، «حفظ روحيه و جهت‌گيري انقلابي»، «اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتي»، «ادامه پرشتاب مسير رشد علمي»، «اتحاد و انسجام ملي» و «حفظ استحكام روحي و دروني» است.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار كه در ايام سالگرد حماسه مردم اصفهان در تشييع 370 شهيد عمليات محرم در روز 25 آبان سال 1361 برگزار شد، يكي از مهمترين ويژگي هاي بارز مردم استان اصفهان را، روحيه «شهادت طلبي» و «ايستادگي» دانستند و با تأكيد بر لزوم شناخت طراحي دشمن در هر مقطعي و پرهيز از وادادگي در مقابل او، افزودند: ايستادگي بر اصول انقلاب اسلامي يكي از نيازهاي مهم امروز است و اصول انقلاب همان مباني و شاخصهاي مطرح شده در بيانات امام(ره) و وصيت نامه ايشان است.
حضرت آيت الله خامنه اي با توصيه مجدد به جوانان براي مطالعه گفتارها و وصيت نامه امام(ره) به عنوان نقشه راه حركت نظام اسلامي خاطرنشان كردند: آن امام كه دنيا را تكان داد، مجسَم در همين گفتارها و وصيت نامه است و نمي توان امام(ره) را برخلاف آنچه كه بود، معنا و تأويل كرد.
ايشان تنها راه حل مشكلات كشور و جبران عقب ماندگي ها و رسيدن به عزت و رفاه و پيشرفت مادي و معنوي و اخلاقي و فرهنگي را ايستادگي بر اصول انقلاب اسلامي دانستند و گفتند: از لحاظ عملي نيز بايد بر روي استحكام دروني كشور به ويژه در بخش اقتصاد تمركز و اقدام جدي شود.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: دشمن، اقتصاد را نشانه گرفته زيرا تصور مي كند اقتصاد، نقطه ضعف كشور است و بر همين اساس بر «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» تأكيد شده است و مسئولان بايد «اقدام و عمل» و شاخصه هاي آن را جلوي چشم مردم قرار دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي «بصيرت سياسي» را يكي ديگر از نيازهاي ضروري به‌ويژه در ميان نخبگان خواندند و تأكيد كردند: نبود بصيرت موجب مي شود كه انسان مجذوب مواردي شود كه واقعاً جاذبه ندارند، همانند عده اي كه مجذوب امريكا هستند در حالي‌كه اين مجذوبيت دروغين است.
ايشان به مباحث مطرح شده درخصوص مشكلات و واقعيت هاي درون جامعه امريكا، در رقابت هاي انتخابات اخير اشاره كردند و افزودند: فردي كه به عنوان رئيس جمهور امريكا انتخاب شده است، در رقابت هاي انتخاباتي گفت، اگر پولي را كه در اين چند سال خرج جنگ كرديم، براي داخل امريكا استفاده مي كرديم، مي توانستيم اين كشور را دو بار بسازيم؛ آيا آن كساني كه مجذوب آن نقطه خيالي هستند، معني اين سخنان را مي فهمند؟
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مطالب مطرح شده در رقابت هاي انتخابات امريكا مبني بر وجود خرابي ها، فقر و مشكلات گسترده در اين كشور، خاطرنشان كردند: امريكا در سالهاي اخير پول مردم اين كشور را صرف جنگ هاي غيرشرافتمندانه اي كرد كه نتيجه آن، كشتار دهها هزار غيرنظامي و نابودي زير ساخت ها در افغانستان، عراق، ليبي، سوريه و يمن است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه واقعيات مطرح شده در رقابتهاي انتخاباتي امريكا، سخناني بوده كه در اين سالها همواره مطرح مي شده اما عده اي نمي خواستند آن را بپذيرند، گفتند: معني بصيرت آن است كه بدانيد با چه كسي طرف هستيد و او درباره شما چگونه فكر مي كند و اينكه اگر چشمان خود را ببنديد، قطعاً ضربه خواهيد خورد.
ايشان با تأكيد بر اينكه توقع از نخبگان سياسي و غيرسياسي، داشتن چنين بصيرتي است، افزودند: خوشبختانه مردم عادي داراي اين بصيرت هستند اما تعجب از آن است كه برخي نخبگان با تكيه بر توهمات، اين بصيرت را ندارند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به نتيجه انتخابات اخير رياست جمهوري در امريكا خاطرنشان كردند: ما هيچ قضاوتي درباره اين انتخابات نداريم زيرا امريكا، همان امريكا است و در 37 سال گذشته هر يك از دو حزب كه بر سر كار بودند، هيچ خيري كه نرساندند، دائماً نيز شر آنها متوجه ملت ايران بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: بر خلاف عده اي كه در دنيا، براي نتيجه انتخابات امريكا، عزا گرفته اند يا عده ديگري كه شادي مي كنند ما نه عزا مي گيريم و نه شادي مي كنيم زيرا براي ما فرقي نمي كند و هيچ نگراني هم نداريم و به لطف الهي، براي مواجهه با هر حادثه محتملي نيز آماده ايم.
ايشان افزودند: موضوعي كه ما بايد الان بر آن متمركز شويم، راه عبور از مشكلات فعلي و آينده كشور است كه تنها راه نيز حفظ و ارتقاء استحكام داخلي نظام است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه در صورت استحكام سياسي، اقتصادي و فرهنگي و استحكام روحي و رواني نخبگان و مسئولان ارشد، هيچ خطري، كشور را تهديد نخواهد كرد، گفتند: ملت ايران به ويژه جوانان بايد رويش مباركِ روحيه انقلابي را ادامه دهند زيرا مسئله اصلي كشور برخي بحثها و جنجالها وحاشيه سازي ها نيست بلكه حفظ روحيه و جهت گيري انقلابي است.
حضرت آيت الله خامنه اي از لحاظ عملي نيز، اقتصاد مقاومتي، پيشرفت علمي و اتحاد و انسجام داخلي را ضروري برشمردند و تأكيد كردند: امتحان هاي مختلف در واقع عرصه اي براي شناخت نقطه ضعف ها و برطرف كردن آنها و تبديل آنها به نقطه قوت است.
ايشان با يادآوري سابقه مردم استان اصفهان در سربلند بيرون آمدن از امتحان هاي مختلف، به 25 آبان «سالروز عمليات محرم و تشييع شكوهمند و تاريخي حدود 370 شهيد عمليات در شهر اصفهان»، اشاره كردند و گفتند: آن تشييع فراموش‌نشدني نشان‌دهنده ظرفيت روحي، استحكام و مقاومت ستودني مردم اصفهان است زيرا در همان روزِ تشييع شهيدان، جوانان فراواني در اصفهان براي اعزام به جبهه صف كشيدند.
رهبر انقلاب اسلامي، كمرنگ كردن و به فراموشي سپردن نقاط برجسته و غرورآفرين تاريخ انقلاب را از اهداف اصلي تهاجم دشمنان دانستند و خاطرنشان كردند: حركت حماسي و پر شور مردم اصفهان هرگز نبايد به فراموشي سپرده شود.
ايشان، اصفهان را شهر «علم، دين، ولايت، كار و ابتكار، هنر و فرهنگ، و شهادت» خواندند و افزودند: مردم استان اصفهان در فداكاري و ايثار براي كشور و دين خدا پيشگام و پيش‌قدم بوده‌اند، و شهيدان بزرگ و نام‌آوري همچون آيت الله بهشتي، همت، خرازي، كاظمي و ردّاني‌پور از اين منطقه برخاسته‌اند كه هر يك همچون مشعلي فروزان، راه ملت را روشن مي‌كنند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، «گشاده‌دستي در انفاق مال در راه خدا و خيرات عمومي»، و «صرفه‌جويي در زندگي معمولي و شخصي» را از ديگر خصوصيات خوب و ممتاز مردم اصفهان برشمردند.
رهبر انقلاب اسلامي، همچنين به راهپيمايي اربعين اشاره و آن را سرمايه‌اي ارزشمند خواندند و افزودند: اين حركت عظيم و ميليوني ميان نجف و كربلا و اين شور و شوق و حركت، حتي اگر با خطر همراه باشد، همواره در دل مردم و جوانان ما موج مي‌زند و اين سرمايه را بايد حفظ كرد زيرا ضامن بقاي كشور است.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنان خود تأكيد كردند: آينده كشور به مراتب بهتر از امروز خواهد بود و به فضل الهي و به بركت اسلام و انقلاب، ملت ايران بر همه مشكلات فائق خواهد آمد و پيش خواهد رفت.
پيش از بيانات رهبر انقلاب اسلامي، نماينده ولي فقيه وامام‌ جمعه اصفهان با گرامي‌داشت 25 آبان‌ماه سالروز تشييع 370 شهيد عمليات محرم، گفت: مردم مقاوم و مؤمن استان اصفهان مطيع دين اسلام بوده و با همه توان آماده خدمت در راه انقلاب اسلامي هستند.
وي با اشاره به قابليت‌هاي استان اصفهان در حوزه‌هاي اقتصادي و صنعتي، خاطرنشان كرد: مردم استان اصفهان فعاليت‌هاي زيادي براي تحقق اقتصاد مقاومتي انجام داده‌اند و اين استان قابليت الگو شدن در اين عرصه را دارد.
رهبرانقلاب،صبح امروز، پيش از آغاز ديدار مردم اصفهان،در جلسه‌اي كوتاه با نماينده ولي‌فقيه،استاندار و برخي علما و روحانيون برجسته،شخصيت‌هاي سياسي و نظامي و مسئولان قبلي و فعلي استان اصفهان ديدار كردند.


| شناسه مطلب: 64782




رهبرانقلاب اربعين



نظرات کاربران