استاندار واسط: بیش از یک میلیون زائر ایرانی از مرز زرباطیه وارد عراق شده اند استاندار واسط: بیش از یک میلیون زائر ایرانی از مرز زرباطیه وارد عراق شده اند استاندار واسط: بیش از یک میلیون زائر ایرانی از مرز زرباطیه وارد عراق شده اند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استاندار واسط: بیش از یک میلیون زائر ایرانی از مرز زرباطیه وارد عراق شده اند استاندار واسط: بیش از یک میلیون زائر ایرانی از مرز زرباطیه وارد عراق شده اند استاندار واسط: بیش از یک میلیون زائر ایرانی از مرز زرباطیه وارد عراق شده اند استاندار واسط: بیش از یک میلیون زائر ایرانی از مرز زرباطیه وارد عراق شده اند استاندار واسط: بیش از یک میلیون زائر ایرانی از مرز زرباطیه وارد عراق شده اند

استاندار واسط: بیش از یک میلیون زائر ایرانی از مرز زرباطیه وارد عراق شده اند

استاندار واسط در شرق عراق روز چهارشنبه گفت که تاکنون بیش از یک میلیون زائر ایرانی از طریق گذرگاه مرزی زرباطیه – مهران وارد عراق شده اند.

'مالك خلف الوادي' در گفت وگوي با ايرنا افزود كه تعداد زائران ايراني در مرز زرباطيه از ظهر ديروز سه شنبه به يكباره اي زياد شد و بسياري از آنها، وارد عراق شده و با پيوستن به كاروان ميليوني اربعين، پياده به سمت كربلاي معلا در حركت هستند.
الوادي اضافه كرد كه تعداد زائران ايراني ورود كننده به اراضي عراق به مرور در حال افزايش است و تاكنون بيش از يك ميليون زائر ايراني از مرز زرباطيه وارد اراضي عراق شده و جمعيت زيادي از زائران در پشت مرز در صف هاي طويلي ايستاده و منتظر اتمام تشريفات قانوني براي ورود به خاك عراق هستند.
استاندار وسط گفت كه در حال حاضر تلاش بي وقفه اي با همكاري دولت محلي و اهالي استان مرزنشين واسط براي استقبال و پذيرايي از زائران ايراني و ارائه بهترين خدمات به آنها جريان دارد.
به گفته وي، روند ورود زائران و پذيرايي از آنها به صورت روان جريان دارد و تاكنون هيچ مشكل خاصي اتفاق نيفتاده است.
وي خاطر نشان كرد كه همكاري طرف ايراني با طرف عراقي در زمينه مديريت ورود زائران بسيار خوب است و همين امر حركت و ورود زائران را به داخل اراضي عراق روان كرده است.
استاندار واسط با اشاره به حالت آماده باش كامل استان براي پذيرايي و انتقال زائران ايراني به كربلاي معلا گفت كه از ديروز سه شنبه در مرز زرباطيه به سر مي برد و به طور مستقيم بر روند ورود گروهي زائران به داخل خاك عراق نظارت مي كند.
وي تاكيد كرد كه به رغم جمعيت بسيار زيادي كه براي زيارت اربعين به مرز زرباطيه هجوم آورده اند اما روند ورود زائران با نظم و ترتيب است و تاكنون با هيچ گونه مشكل جدي مواجه نشده ايم.
حدود 65درصد زائران حسيني در اربعين به دليل قرب مسافت، ترجيح مي دهند از طريق گذرگاه مرزي مهران - زرباطيه به سمت كربلاي معلا و ديگر شهرهاي زيارتي عراق عزيمت كنند.


| شناسه مطلب: 64783




عراق اربعين



نظرات کاربران